• hund

Säger ni dagis eller förskola?

Säger ni dagis eller förskola?

• Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?
  • pomola
    AnkiC skrev 2013-04-30 15:43:16 följande:
    Jashrinah: Nej skolan har inte bytt syfte och förvaltning.

Till alla som skrivit till mig ovan (kan inte citera): Tråkigt att ni har så dåliga erfarenheter av förskolan! Jag har en helt annan bild av förskolan. Är också lärare i förskolan själv så jag har ju upplevt förändringen. Skulle aldrig vilja gå tillbaka i tiden. Klart förbättringar kan göras. Mindre barn i grupperna absolut! Men annars tycker jag att det funkar super och häromkring finns riktiga toppenförskolor med engagerade förskollärare som är med barnen hela tiden och inte lägger energi på skitsnack.

Det är konstigt att det nästan alltid bara är förskollärarna som ser förändringarna och är nöjda med verksamheten...
    dotter född -08
  • AnkiC

pomola: Jag skulle aldrig vara nöjd med min verksamhet om inte föräldrarna tycker att den är bra för då har jag inte gjort mitt jobb.

• jashrinah
    AnkiC skrev 2013-04-30 15:43:16 följande:
    Jashrinah: Nej skolan har inte bytt syfte och förvaltning.

Till alla som skrivit till mig ovan (kan inte citera): Tråkigt att ni har så dåliga erfarenheter av förskolan! Jag har en helt annan bild av förskolan. Är också lärare i förskolan själv så jag har ju upplevt förändringen. Skulle aldrig vilja gå tillbaka i tiden. Klart förbättringar kan göras. Mindre barn i grupperna absolut! Men annars tycker jag att det funkar super och häromkring finns riktiga toppenförskolor med engagerade förskollärare som är med barnen hela tiden och inte lägger energi på skitsnack.
    fast dagis har väll inte heller bytt syfte ? 
    det finns ju för att barnen skall ha någonstans att vara medan föräldrarna jobbar ?  
  • AnkiC

Jashrinah: Nej det är inte enbart det syftet längre. Får hänvisa till mina tidigare inlägg. Orkar inte skriva det igen.

Jag har iallafall förklarat varför man ändrat namn på stället. Sen att många av er har dåliga erfarenheter eller möjligtvis är dåligt insatta är en annan sak. Arbetet ska gå till på det sätt jag beskrivit men vissa ställen lever tydligen inte upp till det. Hoppas att ni som föräldrar ställer rektorn till svars för detta. Ni har stor makt som brukare av verksamheten att läroplanen följs. Ställ krav! Det inflytandet hade man inte tidigare. Så DET är väldigt positivt.

• enlitenbitkaka
    pomola skrev 2013-04-30 15:57:41 följande:

Det är konstigt att det nästan alltid bara är förskollärarna som ser förändringarna och är nöjda med verksamheten...
    Om man tänker till lite så är det frmodligen för att päronen bara har sina barn på förskolan i fyra år. Medan en förskollärare kan jobba i över 40år med samma sak...då märker man ju förändringarna.
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
  • hund

Oj vad många svar det blev på den här tråden! Jag orkar inte ens läsa allihop.Skrattande

Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?