• hund

Säger ni dagis eller förskola?

Säger ni dagis eller förskola?

• Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    Curlie skrev 2013-04-30 12:48:34 följande:
    Berätta gärna hur den har förändrats.
    Viktigast av allt är införandet av en läroplan för förskolan. Det kom 1998 eller 1999.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • Emmis

Olika. Är inte konsekvent alls med vilket jag använder när. Fast jag försöker att säga förskola när jag är utanför hemmet.

• AnkiC

Verksamheten har förändrats på många sätt. Innan tillhörde den socialförvaltningen, kallades daghem och dess huvudsyfte var att tillgodose omsorg för de barn vars föräldrar arbetar.
    Nu tillhör verksamheten förskole-och grundskoleförvaltningen och ingår i Sveriges utbildningssystem. Syftet i förskolan är att barnen ska lära sig, utvecklas och få en god förberedelse inför skolan och detta är ett led i att bibehålla den välfärd som vi har i vårt land. Pedagogernas syn på barnen och verksamheten är helt annorlunda och har ett annat fokus. Så har verksamheten förändrats i korthet. Är också emot onödiga namnbyten men detta anser jag nödvändigt då det är en helt annan verksamhet nu.

• AnkiC

Införandet av läroplanen är givetvis den största förändringen!

Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?