• hund

Säger ni dagis eller förskola?

Säger ni dagis eller förskola?

• Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?
  • AnkiC

Ja 0:an låter urdumt! Så heter det inte. Förskoleklass heter det.
    Förskola har det hetat sen 1998, i 15 år! Knappast nåt nytt.

• CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    amorvincitomniia skrev 2013-04-30 13:03:02 följande:
    dagis, för mig är förskolan det som folk kallar 0an nu.. tycker det låter urdumt!
    Det korrekta namnet är mig veterligen förskoleklass. Vilket är ett väldigt dåligt namn det också, jag förstår inte riktigt hur man tänkte där. Det är som gjort för sammanblandningar och missförstånd.

Förberedelseår eller något liknande hade varit många gånger bättre.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.
  • k girl

Förskola, men fick lära om när sonen började där. Det var lite jobbigt att vi pratat så mycket om förskolan och lärt honom tecken, och så var det bara "hemma eller dagis" på första samlingen. Haha! Bara att lära om då.

• k girl

Sexårs har jag hört istället för förskoleklass.

• AnkiC

Fast förberedelseår? Hur roligt lät det? Jag tycker det är bra med förskoleklass av den anledningen att det fortfarande bör vara förskolevetksamhet. Alltför många skolor som har skolverksamhet istället.

• Curlie
    CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-04-30 12:55:36 följande:
    Viktigast av allt är införandet av en läroplan för förskolan. Det kom 1998 eller 1999.
    An insult is like a drink; it affects one only if accepted. And pride is too heavy baggage for my journey; I have none.

CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE skrev 2013-04-30 12:55:36 följande:
    Viktigast av allt är införandet av en läroplan för förskolan. Det kom 1998 eller 1999.

Aldrig någonsin hört talas om eller blivit presenterad för. Är det något som förskolepersonalen sysslar med i smyg kanske ?
  • liv

Det hette dagis när jag var liten. Vad är skillnaden? Är det pedagogiska pärlor som används nuförtiden? Är cyklarna pedagogiska? Nån form av särskilt pedagogiska gungor?

Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?