• hund

Säger ni dagis eller förskola?

• Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?
  • Kakmonster
    hund skrev 2013-04-30 17:39:43 följande:
    Oj vad många svar det blev på den här tråden! Jag orkar inte ens läsa allihop.Skrattande
    Du skulle haft en omröstningstråd...Solig
  • Lindsey Egot the only one

Jag har gått på dagis. Vi hade skit skoj. Därför säger jag dagis för förskola låter så präktigt och det känns inte roligt! Mina barn har också älskat dagis. Vad man kallar det för har ingen betydelse för innehållet så länge pedagogerna följer lpfö

• Mercurialis
    hund skrev 2013-04-30 11:41:58 följande:
    Jag säger förskola och numera gör även mina barn det.
    Don't walk in front of me, I may not follow. Don't walk behind me, I may not lead. Walk beside me and just be my friend.
  • Maturo

Förskola för det heter det ju, men jag förstår om mindre kunniga kan säga fel!

• Braindead

Jag säger dagis, barnen också. Är nog en gammal vana som sitter i. Känns lite fel att säga skola när det faktiskt inte är en skola i den bemärkelsen, eller ens förberedande för skola.. Eller så har jag missat nåt :P

♥ Elicia 060405 & Hugo 080303 ♥
  • AnkiC

Braindead: Du har missat nåt! Men du är förlåten. Med en död hjärna kan det inte va lätt att snappa upp allt.

• Inorr02

Förskola för det är en förskola som är förberande till förskoleklass och skola.

Dottern 2 år rätta pappa sin då han säger dagis till förskola :)

Dagis hadde ingen Lpfö de har förskolan om ni vill veta vad en förskola är och ska kobba med och sträva efter så kan nu ta och läsa Lpfrö 98 rev 2010       

• Lindsey Egot the only one

Inorr02

Det har enligt vissa kallas för förskola sedan 60, 70-talet

Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?