Inlägg från: enlitenbitkaka |Visa alla inlägg
  • enlitenbitkaka

Säger ni dagis eller förskola?

Om den jag pratar med säger dagis så gör jag det också. När jag pratar så säger jag förskola och det är det ordet min dotter kommer få lära sig.

Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    pomola skrev 2013-04-30 15:57:41 följande:

Det är konstigt att det nästan alltid bara är förskollärarna som ser förändringarna och är nöjda med verksamheten...
    Om man tänker till lite så är det frmodligen för att päronen bara har sina barn på förskolan i fyra år. Medan en förskollärare kan jobba i över 40år med samma sak...då märker man ju förändringarna.
    Stolt mamma till Signe 26/3-12 och änglatösen Hedvig 22/3-11 ♥ Bloggar på frokenrand.blogspot.com/
  • enlitenbitkaka
    Delia skrev 2013-05-01 13:33:28 följande:
    AnkiC: Jaha så daghem får det inte heta eftersom verksamheten genomgått en såpass stor förändring sen daghemmens tid men fritidshem är ett okej ord? Hur kommer det sig?
    I fritidshem/fritids bedrivs ingen pedagogisk verksamhet - det är ju en rätt stor skillnad. Naturligtvis faller de in under skollagen och Lgr11 men det handlar mest om synsätt och förhållning.
Svar på tråden Säger ni dagis eller förskola?