• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • Velouria
    Gung Ho skrev 2013-03-06 17:31:53 följande:
    Ingetförstått: Om det hetat bondlurkboll hade du inte blivit glad...
    Jag tog nummer 3000
  • Crimen

För att undvika missförstånd beställer jag en slavkula på stans caféer.

• MalinJohanna

Varför är det så att vi svenskar stör oss så mycket på ordet negerboll när det egentligen inte rör oss någonting? Det borde väl vara icke svenskar som reagerar mest.

• sols83
    ingetförgivet skrev 2013-03-06 08:02:38 följande:
    Jag säger negerboll.Det är liksom inget jag ens tänker på  när jag säger det,DET ÄR JU LIKSOM ETT BAKVERK OCH INGET ANNAT.Mina barn säger säkert också negerboll,heller inget jag reflekterat över eftersom det hetat det ialla tider..Barnslig att hänga upp sig på att barkverk.

• Delia

MalinJohanna: Jag känner jättemånga afrikaner som varken uppskattar ordet neger eller negerboll. Varför skulle det inte röra mig för att jag är vit?

• Delia

MalinJohanna: Märkligt resonemang. Är det bara dom som inte kan gå som får bry sig om rullstolsburna diskrimineras?

• Delia

Varför skulle jag INTE säga ifrån när jag tycker någonting är fel bara för att jag personligen inte är drabbad?

• Ziraya

Dagens i-landsproblem: Buhu, de e så synd om mig för ja få itte sejja negej.

Svar på tråden Negerboll..