• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • PumpkinQueen

TS: Det är väl jättebra om ditt barn får lära sig att det finns människor som tar illa upp om man säger negerboll. Så kan hon själv få välja om hon vill vara en sådan person som med flit säger saker som hon vet är kränkande för andra, eller om hon vill låta bli.

Ja, det är jag på bilden
  • Emelie 1987

Fast vardagsrasismen rör oss alla på ett eller annat sätt.

En man, två barn, tre älsklingar
  • MalinJohanna

Klart man ska bry sig men när det går så långt att utlänningar inte reagerar men vi svenskar gör det. Vilka är det då som egentligen tar illa vid. Vi eller dem?

• Delia

MalinJohanna: Varför har du fått för dig att andra inte bryr sig? Jag känner massor av afrikaner som inte uppskattar ordet neger i någon form.

• PumpkinQueen
    MalinJohanna skrev 2013-05-13 15:23:55 följande:
    Klart man ska bry sig men när det går så långt att utlänningar inte reagerar men vi svenskar gör det. Vilka är det då som egentligen tar illa vid. Vi eller dem?

Jag tar inte illa vid för att någon säger negerboll. Tvärt om, jag blir jätteglad, för då vet jag vad det är för typ av människa jag har att göra med. Glad
    Ja, det är jag på bilden
  • MalinJohanna

Okej så om dem nu göra det varför är det då majoritet svenskar som skriver och stör sig på det? Om det nu är så många afrikander som bryr sig och tar illa upp och nu kanske skriver varför ska vi då lägga oss i

• Delia

MalinJohanna: Ptjaaa vild gissning, majoriteten på familjeliv är vita.

Får jag inte bry mig om min son blir kallad neger eftersom jag är vit?

• Litet My

Vad bra att skolorna reagerar på ett gammalt förlegat ord.

• Emelie 1987
    Delia skrev 2013-05-13 16:00:45 följande:
    Får jag inte bry mig om min son blir kallad neger eftersom jag är vit?
    Självklart får du det. 

Lika mycket som jag får bry mig om min son blir kallad svartskalle eller blatte.   
    En man, två barn, tre älsklingar
  • MalinJohanna

Det är väl klart att du får reagera för din son. Men det är väl ingen som har sagt att man kallar honom neger eller? Det är väl ordet negerboll det handlar om. Skulle inte tro att det är någon som kallar honom negerboll eller ?

Svar på tråden Negerboll..