• livetvänder

Negerboll..

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

• Svar på tråden Negerboll..
  • sverker11
    Dorian Ertymexx skrev 2013-03-04 19:26:31 följande:

Men för SD och liknande grupper var det ju litet av en poäng att uppmuntra folk att INTE ta reda på fakta, utan bara gå runt och vara kränkta, eftersom det leder folk rakt ned i deras fålla. Fanns ju folk som rakt av struntade i fakta - "men vaddå, VI har aldrig haft slavar  jue, varför ska VI straffas!!!"
    Du menar ungefär som vissa andra grupper ser det som en poäng att gå runt och känna sig kränkt av ordet negerboll?
  • Gung Ho
    livetvänder skrev 2013-02-28 15:07:40 följande:

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

MEN VA FAAAN!!!

Släpp nu negerbollarna! Världen går inte under för att man säger något annat som inte uppfattas som stötande! Jag utmanar er, prova och se!! Ni får en trilljon kronor av mig som så sker!

Vad vi säger? Dra ut kvastskaftet ur rumpan och tänk en ny tanke någon gång!!    
  • ingetförgivet

Jag säger negerboll.Det är liksom inget jag ens tänker på  när jag säger det,DET ÄR JU LIKSOM ETT BAKVERK OCH INGET ANNAT.Mina barn säger säkert också negerboll,heller inget jag reflekterat över eftersom det hetat det ialla tider..Barnslig att hänga upp sig på att barkverk.

• asta66
    ingetförgivet skrev 2013-03-06 08:02:38 följande:
    Jag säger negerboll.Det är liksom inget jag ens tänker på  när jag säger det,DET ÄR JU LIKSOM ETT BAKVERK OCH INGET ANNAT.Mina barn säger säkert också negerboll,heller inget jag reflekterat över eftersom det hetat det ialla tider..Barnslig att hänga upp sig på att barkverk.
    Får vi säga finska pinnar och judebröd så varför inte.
  • Gung Ho

Ingetförstått: Om det hetat bondlurkboll hade du inte blivit glad...

• Älskar vintern
  • Grande Rock
    alla tider förutom de sista tjugo åren, learning is a bitch
  • Dorian Ertymexx
    asta66 skrev 2013-03-06 08:12:35 följande:
    Får vi säga finska pinnar och judebröd så varför inte.

Jag är säker på att finnarna uppskattar att du menar att "finne" är något lika stötande som "neger"...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    sverker11 skrev 2013-03-05 18:14:16 följande:
    Du menar ungefär som vissa andra grupper ser det som en poäng att gå runt och känna sig kränkt av ordet negerboll?

Nej, inte alls så. Att reagera mot användandet av ett ord som använts i förtryckande syfte i århundraden (och används så än idag) är väldigt långt ifrån att sprida missinformation för propagandistiska syften.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Negerboll..