Inlägg från: Velouria |Visa alla inlägg
  • Velouria

Negerboll..

Here we go again. Bonnigt värre

Jag tog nummer 3000
  • Velouria
    Gung Ho skrev 2013-03-06 17:31:53 följande:
    Ingetförstått: Om det hetat bondlurkboll hade du inte blivit glad...
    Jag tog nummer 3000
  • Velouria
    livetvänder skrev 2013-02-28 15:07:40 följande:

Det här är fan skrämmande:(Idag hade min dotter fått skäll på skolan för att hon sa negerboll.Vad fan det har man sagt ialla tider och jag kommer att forsätta göra det med.I min bakbok så stor det negerboll inte chokladboll.Jag brukar säga det när jag är på cafe att jag skall ha en negerboll och svart kaffe;)

Vad säger ni????

Den är ju varken en neger eller en boll. Men vill du föra över stupidness så varsågod.
    Fus Ro Dah
  • Velouria
    Mariana 580 skrev 2013-05-27 11:26:12 följande:
    Vitlök då?? ska vi ändra det ordet??? "jävla viting" är ju lika illa.

Visst, det är en oändlig debatt om den jädra bollen, men den är ju god - använd i alla positiva samanhang... vad är problemet?

Jag säger väl chokladboll - då jag inte orkar med allt trassel med de som är så lättstötta. Finns större och allvarligare problem, som inte ens får hälften så mycket uppmärksamhet som denna otroligt populära godask...

Men om vi skall leka denna leken : ordet "blivit" är extremt rasistisk och bör inte få användas mer! - lycka till me det!
    "Jävla viting" är ju inte så fint, nej. Men "vitlök" är inte jämförbart med "negerboll". Ordet "vit" i vitlök syftar inte på något folk eller hudfärg, medan "neger" gör det.
    Fus Ro Dah
  • Velouria

Jaså? Då får vi väl alla återgå till att kalla alla saker vid dess "rätta" namn. Negerboll för negerboll, svennebanan för svennebanan osv. Det har ju alltid hetat så...

Fus Ro Dah
  • Velouria
    sverker11 skrev 2013-05-27 21:31:43 följande:
    Om man får använda ordet negerboll varför bedriver då motståndarna till ordet negerboll rena hatkampanjer och försöker få ordet stoppat genom DO-anmälningar?

Nåja förhoppningsvis får oOOo oOOo rätt i att den vidriga tingesten i framtiden kommer att beskattas så högt att den försvinner av sig själv.
    Tycker du inte att den är god?
    Fus Ro Dah
Svar på tråden Negerboll..