PolyPond skrev 2013-01-15 13:57:12 följande:
Inget av detta blir ju särskilt mycket svårare för att man är gifta. Tvärtom kanske det skulle kunna bli mera rättvist om det fanns ett passande regelverk, till skillnad från idag när det inte gör det.
Precis som i vilka relationer som helst måste vi resonera oss fram till det som är mest lämpligt i varje given situation. Vårt boende är sannolikt något vi skulle behöva gå ifrån om vi separerade, som så många andra som delar på sig. Ekonomin är bara en del i det (som för så många andra, det också). Om någon förlorar jobbet kan vi möjligen lösa det ändå. Det beror på. Ekonomiskt beror sådant mest på vilken bostad man skaffar.
Men om man är många och har familj så behövs större boenden alternativt flera mindre.. Hur delas det upp då..som jag skrev innan så har jag bara sett på tlc..jag och mina fruar. Och det är svårt att ha 4 hus med familjer och få det att gå ihop då de inte vill bo ihop men samtidigt tex på samma gata. Det känns som så mycket mera problem. Att flytta pga av att barnen mobbas osv. Jag vet att de kan bli mobbade oavsett. Men hur ställer man sig till allt detta?
Sedan tänker jag på att självklart ska alla vara med på det av egen fri vilja. Även att kvinnorna alt männen ska kunna ha samma rättigheter att jobba osv så att ingen bestämmer över en och dikterar hur det ska vara. Än en gång såvida det inte är så de har kommit överens om att leva.