• pontus1992

vad anser ni om månggifte?

Nu har ju månggifte varit lite på tapeten efter Centerns utspel i förra veckan. Vad skulle vara bra och vad skulle vara dåligt med månggifte OBS DETTA SKA INTE BLI NÅGON DISKUSSION OM VARKEN MUSLIMER ELLER MORMONER vill bara veta vad ni anser om folks rätt till eget val.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad anser ni om månggifte?
  • PolyPond
    Fia 28 skrev 2013-01-15 12:22:37 följande:
    Nej. Jag anser att man endast knullar den man är gift med så länge man inte har ett öppet förhållande.
    Måste man knulla för att man är gift då?

"Lite regler" behövs i samhället, säger du. Men införs månggifte är ju det en regel.
  • pontus1992
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 13:36:52 följande:
    OK..de jag känner är fruar till män där enbart mannen jobbar där de är gifta flera fast inte enligt svensk lag och kasserar in bidrag i skilda hem..de varken vill eller får jobba för sina män.  Hur ska dessa hanteras? Jag tycker det är fel..och det står jag för.

men det finns ju de som bara är gifta med en ovkså som inte vill jobba och singlar.. alltså det har ju inget med månggifte att göra utan lathet
  • Cogito ergo sum
    PolyPond skrev 2013-01-15 13:34:57 följande:
    Samma sak här: på vilket sätt skiljer det sig fån nu?
    Jag har sagt från början att jag är kluven..jag undrar hur det ska gå och lösa så istället för att ifrågasätta mina tankar så är det väl bättre att upplysa om ni nu lever eller känner folk som lever i dessa konstallationer.
  • PolyPond
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 13:38:58 följande:
    Sambo? Jag har aldrig nämt sambo.
    Som jag begriper det så var det ett argument mot månggifte. Men det skiljer sig ju inte från att vara sambo i det avseendet, så jag förstår inte invändningen.
  • Cogito ergo sum
    MaryArden skrev 2013-01-15 13:39:38 följande:
    Det är ju ett argument för månggifte? Om de kunde gifta sig enligt svensk lag skulle det påverka deras möjligheter till bidrag, inte göra dem mer bidragsberoende. 
     Jag har skrivit om och om igen..om det går att lösa så fine..jag struntar i vilket så länge jag slipper betala för det.
  • Cogito ergo sum
    PolyPond skrev 2013-01-15 13:41:49 följande:
    Som jag begriper det så var det ett argument mot månggifte. Men det skiljer sig ju inte från att vara sambo i det avseendet, så jag förstår inte invändningen.
    Uppebarligen inte.
  • PolyPond
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 13:40:54 följande:
    Jag har sagt från början att jag är kluven..jag undrar hur det ska gå och lösa så istället för att ifrågasätta mina tankar så är det väl bättre att upplysa om ni nu lever eller känner folk som lever i dessa konstallationer.
    Det är väl bra att få sina tankar ifrågasatta när man är kluven? Det brukar underlätta när man skall bilda sig en uppfattning.

Jag lever i en polyrelation. Vad vill du veta?
  • Cogito ergo sum
    pontus1992 skrev 2013-01-15 13:40:51 följande:

men det finns ju de som bara är gifta med en ovkså som inte vill jobba och singlar.. alltså det har ju inget med månggifte att göra utan lathet
    Lika fel där..
  • MaryArden
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 13:42:31 följande:
     Jag har skrivit om och om igen..om det går att lösa så fine..jag struntar i vilket så länge jag slipper betala för det.
    Du har också skrivit att du går ifrån sämsta perspektivet och arbetar dig upp därifrån, vilket jag utgick ifrån att du gjorde här. 
  • Cogito ergo sum
    PolyPond skrev 2013-01-15 13:43:39 följande:
    Det är väl bra att få sina tankar ifrågasatta när man är kluven? Det brukar underlätta när man skall bilda sig en uppfattning.

Jag lever i en polyrelation. Vad vill du veta?
    Hur löser man det juridiska? Både med hem och barn? Hur löser man arv seperationer? Hur löser man det om några förlorar jobbet..ev får på annan ort ska ni bli särbos eller ska alla flytta med en risk att några andra förlorar jobbet? ( tycker det verkar svårt nog när man är två) 
Svar på tråden vad anser ni om månggifte?