I Rose I skrev 2013-01-15 14:31:14 följande:
hur många män känner du till som är villiga att dela en kvinna? Vilka tror du kommer drabbas om lagen går igenom? Jo, kvinnorna och främst från länder där utvecklingen inte har gått framåt. Kvinnor som då helt lagligt blir hämtade till Sverige utan att veta ett skit om landets lagar och regler och får leva ett liv i isolering. Ja, jag vet att det förekommer nu också men då blir det bara värre men hey, varsågod, eran politiker har ju redan kört ner landet till max så lite till gör väl inget.
Ganska många faktiskt. Jag bor med två av dem.
Saken är den att kvinnor från länder där det förekommer månggifte drabbas negativt av den lagstiftning vi har i Sverige idag, eftersom den försätter dem utan trygghet när de kommer hit. Det är nog läge för oss att acceptera att det faktiskt FINNS folk som lever på det viset och att vi bör göra vad vi kan för att underlätta för dem.
På vilket sätt skulle en kvinna bli mer isolerad av att leva i ett hem med flera kvinnor än med en enskild man? Jag bedömer ensamheten som mera isolerad än om man är flera.