• pontus1992

vad anser ni om månggifte?

Nu har ju månggifte varit lite på tapeten efter Centerns utspel i förra veckan. Vad skulle vara bra och vad skulle vara dåligt med månggifte OBS DETTA SKA INTE BLI NÅGON DISKUSSION OM VARKEN MUSLIMER ELLER MORMONER vill bara veta vad ni anser om folks rätt till eget val.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad anser ni om månggifte?
  • I Rose I
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 14:32:36 följande:
    Jag tänkte med i dessa banor men ville inte ta upp det då jag fick uppfattningen att de ser på det enbart från svenskt perspektiv. 
    Nä nu går jag. 
    Allt handlar ju självklart om lilla Sverige och dess 9miljoner invånare. Att tänka lite längre verkar vara helt omöjlig.
    Den som uppvaktar rosen må känna till dess törne (Sa´di Persisk Poet)
  • PumpkinQueen
    I Rose I skrev 2013-01-15 14:38:34 följande:
    Allt handlar ju självklart om lilla Sverige och dess 9miljoner invånare. Att tänka lite längre verkar vara helt omöjlig.
    ...vår lagstiftning gäller ju just för vårt land. Eller?
    Ja, det är jag på bilden
  • I Rose I
    PumpkinQueen skrev 2013-01-15 14:39:41 följande:
    ...vår lagstiftning gäller ju just för vårt land. Eller?
    Självklart men det kommer drabba många fler än invånarna i landet. Dessutom förstår jag inte vad ni har för problem? Varför skulle man vilja gifta sig med fler i Sverige??!! Det är ju fritt fram att ha sex med vem i helskotta man vill. Det är inte direkt så att man riskerar stening om man åker fast med byxorna nere. Vadan behovet av en bit papper? Vad ska det vara bra för? Förstår inte...
  • PumpkinQueen
    I Rose I skrev 2013-01-15 14:42:41 följande:
    Självklart men det kommer drabba många fler än invånarna i landet. Dessutom förstår jag inte vad ni har för problem? Varför skulle man vilja gifta sig med fler i Sverige??!! Det är ju fritt fram att ha sex med vem i helskotta man vill. Det är inte direkt så att man riskerar stening om man åker fast med byxorna nere. Vadan behovet av en bit papper? Vad ska det vara bra för? Förstår inte...
    Varför behöver du lägga dig i hur andra människor sköter sina relationer? Det är väl ändå en privatsak.
    Ja, det är jag på bilden
  • MaryArden
    I Rose I skrev 2013-01-15 14:42:41 följande:
    Varför är dömande? Jag har inget problem, jag har en åsikt som skiljer sig från din. 

Varför tror du att en man och en kvinna vill gifta sig med varandra? De har förmodligen samma skäl som en man och en man och en kvinna, till exempel. Skulle du ifrågasätta en man och en kvinna som vill gifta sig med att de kan ju ha sex ändå?
  • MaryArden
    MaryArden skrev 2013-01-15 14:44:58 följande:
    Varför är dömande? Jag har inget problem, jag har en åsikt som skiljer sig från din. 

Varför tror du att en man och en kvinna vill gifta sig med varandra? De har förmodligen samma skäl som en man och en man och en kvinna, till exempel. Skulle du ifrågasätta en man och en kvinna som vill gifta sig med att de kan ju ha sex ändå?
    så*
  • I Rose I

Någon som tänkt lite längre än sexmöjligheterna? Vem blir försörjningsskyldig i ett äktenskap där en kvinna är gift med 3 man? Ska varje man ta ansvar för sina barn och 1/3 del av kvinnan? Hur vet man vems barnen är? Göra faderskapstest efter varje barn? Underbart, pengarna till detta ska vem bekosta?

• I Rose I
    PumpkinQueen skrev 2013-01-15 14:44:58 följande:
    Varför behöver du lägga dig i hur andra människor sköter sina relationer? Det är väl ändå en privatsak.

Sant men jag behöver inte gilla det och jag tänker på dem som kommer råka illa ut i och med förslaget men som sagt medans man i många muslimska länder börjat utrota lagen så ger vissa europeiska länder med sig. Skrämmande...ni vet verkligen inte vad ni gör med ert land.
  • PumpkinQueen
    I Rose I skrev 2013-01-15 14:45:41 följande:
    Någon som tänkt lite längre än sexmöjligheterna? Vem blir försörjningsskyldig i ett äktenskap där en kvinna är gift med 3 man? Ska varje man ta ansvar för sina barn och 1/3 del av kvinnan? Hur vet man vems barnen är? Göra faderskapstest efter varje barn? Underbart, pengarna till detta ska vem bekosta?
    Jag tycker ingen ska vara försörjningsskyldig, var och en bör försörja sig själv.

Varför är det viktigt vems barnen är? Kan man inte säga att det är alla 3's barn?
    Ja, det är jag på bilden
  • CeeJay

Nej, till månggifte. Ja, till att leva med så många man vill och orkar med

Men enligt den svenska lag vi har, ibland stelbent, så tycker jag nog att det skulle bli FÖR komplext med lagar kring barn, arv, försörjning osv. 

Svar på tråden vad anser ni om månggifte?