Inlägg från: pontus1992 |Visa alla inlägg
  • pontus1992

vad anser ni om månggifte?

Nu har ju månggifte varit lite på tapeten efter Centerns utspel i förra veckan. Vad skulle vara bra och vad skulle vara dåligt med månggifte OBS DETTA SKA INTE BLI NÅGON DISKUSSION OM VARKEN MUSLIMER ELLER MORMONER vill bara veta vad ni anser om folks rätt till eget val.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad anser ni om månggifte?
  • pontus1992
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 08:50:59 följande:
    Kan inte rösta riktigt då jag är kluven..spontant tänker jag att alla ska få ha rätt att leva sitt liv som de vill.

Men hur löser man allt praktiskt så att alla får det som de behöver. Även emotionellt och mentalt , ekonomiskt. har man råd så ok..men inte att någon ska ha många fruar men inte kan försörja dem då man har försörjningsplikt mot varandra som gifta.

men varför ska det handla om en man som har många fruar och varför ska han isåfall försörja dem.. det kan väl vara en kvinna som har många män lika gärna. Sen ska man väl försörja varandra.
  • pontus1992
    floppan2008 skrev 2013-01-15 10:53:49 följande:
    Nej! Man får knulla hur många man vill men månggifte nej tack det får finnas lite jävla regler om inte samhället ska flippa ur totalt.

varför skulle det flippa ur?
  • pontus1992
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 11:42:58 följande:
    Säger vem? Ingen har sagt att alla jobbar eller kommer behålla jobbet? Frågeställningen som du undrar om har jag redan svarat på. 

men även de som är gifta med flera kan väl ha akassa kommer ju inte bli fler arbetslösa som en komplikation för månggifte
  • pontus1992
    Ljushuvud skrev 2013-01-15 12:45:29 följande:
    Man måste ju inte gifta sig med många! Man kan leva med många ändå! Alltså,, såååå korkat med månggifte. Pinsamt! En sak som inte många lärt sig är att "monogami" är den i särklass största demokratiska händelsen i mänsklighetens historia! Men det kan ni ju fundera på varför och hur det kan vara det...

hälften av alla trådar här handlar om otrogna män och kvinnor typ så monogamin den finns ju knappt.
  • pontus1992
    Fia 28 skrev 2013-01-15 12:22:37 följande:
    Nej. Jag anser att man endast knullar den man är gift med så länge man inte har ett öppet förhållande.

så du är för månggifte?
  • pontus1992

de flesta skiljer sig väl pga otrohet så det skulle nog bli färre skilsmässor

• pontus1992
    Ljushuvud skrev 2013-01-15 13:06:47 följande:
    Du gör det kanske inte, jag gör det kanske inte, någon annan gör det kanske.. Men det är inte det som är själva grejen. Tänk såhär,, Vill du att din man/fru skall ligga med någon annan? ( de flesta vill inte det) OM din man/fru ändå gör det så vet personen om att det kommer att "kosta", något som personen blir "skyldig" dig. Mao har du ett maktförhållande!

men de kanske har ett kärleksförhållande alla tre.. det är väl det jag menar med månggifte att alka vuxna är gifta med varandra ich inte en person ör gift med flera och de andra bara gifta med honom eller henne.
  • pontus1992
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 13:36:52 följande:
    OK..de jag känner är fruar till män där enbart mannen jobbar där de är gifta flera fast inte enligt svensk lag och kasserar in bidrag i skilda hem..de varken vill eller får jobba för sina män.  Hur ska dessa hanteras? Jag tycker det är fel..och det står jag för.

men det finns ju de som bara är gifta med en ovkså som inte vill jobba och singlar.. alltså det har ju inget med månggifte att göra utan lathet
Svar på tråden vad anser ni om månggifte?