• pontus1992

vad anser ni om månggifte?

Nu har ju månggifte varit lite på tapeten efter Centerns utspel i förra veckan. Vad skulle vara bra och vad skulle vara dåligt med månggifte OBS DETTA SKA INTE BLI NÅGON DISKUSSION OM VARKEN MUSLIMER ELLER MORMONER vill bara veta vad ni anser om folks rätt till eget val.

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vad anser ni om månggifte?
  • Cogito ergo sum

Kan inte rösta riktigt då jag är kluven..spontant tänker jag att alla ska få ha rätt att leva sitt liv som de vill.
    Men hur löser man allt praktiskt så att alla får det som de behöver. Även emotionellt och mentalt , ekonomiskt. har man råd så ok..men inte att någon ska ha många fruar men inte kan försörja dem då man har försörjningsplikt mot varandra som gifta.

• pontus1992
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 08:50:59 följande:
    Kan inte rösta riktigt då jag är kluven..spontant tänker jag att alla ska få ha rätt att leva sitt liv som de vill.

Men hur löser man allt praktiskt så att alla får det som de behöver. Även emotionellt och mentalt , ekonomiskt. har man råd så ok..men inte att någon ska ha många fruar men inte kan försörja dem då man har försörjningsplikt mot varandra som gifta.

men varför ska det handla om en man som har många fruar och varför ska han isåfall försörja dem.. det kan väl vara en kvinna som har många män lika gärna. Sen ska man väl försörja varandra.
  • Queenie70

Tycker folk ska få gifta sig med exakt hur många och i vilka konstelationer de vill så länge alla gör det av fri vilja. Kan dock se en jävla massa juridiska komplikationer i samband med skiljsmässor, barn och dödsfall som man nog inte löser i en handvändning.

• Cogito ergo sum
    pontus1992 skrev 2013-01-15 08:53:47 följande:

men varför ska det handla om en man som har många fruar och varför ska han isåfall försörja dem.. det kan väl vara en kvinna som har många män lika gärna. Sen ska man väl försörja varandra.
    Sant..men då kommer samma fråga upp. Hur löser man försörjning om någon  eller några förlorar jobb osv Tex en kvinna jobbar och tre män..två förlorar jobbet. Det blir ett verkligt tungt lass och har man dessutom barn i bilden så blir det tyngre ekonomiskt. Hur gör man om familjen måste flytta för att på jobb? Ska hela familjen flytta och några ev förlora jobben eller ska de dela på sig? ( svårt nog när det enbart är två)
    Känns lite som att skulle kunna utnyttjas på fel sätt. Sedan måste man även se så att all involverade verkligen är med på det.  
  • Cogito ergo sum
    Queenie70 skrev 2013-01-15 09:01:08 följande:
    Tycker folk ska få gifta sig med exakt hur många och i vilka konstelationer de vill så länge alla gör det av fri vilja. Kan dock se en jävla massa juridiska komplikationer i samband med skiljsmässor, barn och dödsfall som man nog inte löser i en handvändning.
    Det med..blir komplicerat. Tittar ofta på jag och mina fruar på tlc..och det är svårt att få ihop det med alla viljor och bråk mellan de olika partners svartsjuka osv. Sedan har vi barnen och vad de får utstå i skolan osv.
  • Eleonor86

Om alla parter är med på det så ser jag ingen fara med det hela? Det är nog mysigt för dom som klarar av det! Jag själv hade nog haft väldigt svårt att dela med mig av det som står mig närmast om hjärtat.. Men det är jag det! 

• floppan2008

Nej! Man får knulla hur många man vill men månggifte nej tack det får finnas lite jävla regler om inte samhället ska flippa ur totalt.

• Lilia
    Cogito ergo sum skrev 2013-01-15 08:50:59 följande:

Vem har pratat om att försörja varandra? Alla parter jobbar ju, och fruarna/frun är lika skyldig att försörja mannen/männen som tvärtom. Går inte det så finns det precis som idag socialbidrag. Så behöver det väl inte vara en man med många fruar.
  • Pleco
    Eleonor86 skrev 2013-01-15 09:24:08 följande:
    Om alla parter är med på det så ser jag ingen fara med det hela? Det är nog mysigt för dom som klarar av det! Jag själv hade nog haft väldigt svårt att dela med mig av det som står mig närmast om hjärtat.. Men det är jag det! 

Håller med, i allt.
Svar på tråden vad anser ni om månggifte?