• Persisk

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Är ny på sidan, 19 år och blivande mamma.
    Jag vet att man absolut inte ska dra alla över en kam men varför är de flesta svenskar smygrasister?
    Jag har / haft många svenska vänner, vi har haft bra relation men när vi har tjafsat så kommer deras rasistiska sida fram, det är allt från kränkande ord samt ''varför bor du i Sverige ' ''flytta tillbaka till ditt land'' ''jävla iranie trash'' osv. Jag blev jätte förvånad, för vi har alltid stått varandra mycket nära men helt plötsligt efter lite tjafs så kommer deras rasistiska sida fram. Detta är 2:e gången jag har varit med om sånt, bröt nyligen kontakten med ytterligare en Svensk tjej kompis till mig efter en vild diskussion om henne och varför hon är så billig och ligger runt med alla. Hon blev jätte arg i slutet så kom hon med rasistiska och kränkande ord. Vi har känt varandra i 4 år men nu har vi sagt upp kontakten. Vissa har svårt & acceptera sanningen..

Känns som att ni inte gillar utlänningar, men ni leker/spelar att ni gillar oss, men vid det rätta tillfället så släpper ni bomben, dvs visar er rasistiska sida.

Varför är ni på detta viset? vet att inte alla svenskar är det men ni som är det, varför kommer er ''rätta'' sida fram helt plötsligt som ett bombnedslag? 

• Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..
  • Rikard
    Thomas66 skrev 2013-01-15 20:47:30 följande:
    Vad tror du ? Om det nu kommer 50000 nya invånare per år som det inte finns jobb till.
    Menar du att det bara finns ett visst antal jobb i ett land och att detta inte ändras om befolkningen ökar eller minskar?
  • EnAnonumius
    Rikard skrev 2013-01-15 23:43:17 följande:
    Menar du att det bara finns ett visst antal jobb i ett land och att detta inte ändras om befolkningen ökar eller minskar?
    Tja jobb stiger knappast linjärt (±) med befolkningen (±)

Jag är kvinna, älskar att tänka logiskt och rationellt. Den intelligenta vet att ju mer man lär sig ju mindre kan man.
  • Dorian Ertymexx
    Thomas66 skrev 2013-01-15 20:58:35 följande:

Ja det är ju sant, eller invandringen. Bara att folk får välja, egna barn eller ta emot andra.

Tja, rent ekonomiskt (och det är väl huvudargumentet va) så är det klart billigare att ta emot invandrare än föda barn.
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    EnAnonumius skrev 2013-01-15 23:53:53 följande:
    Tja jobb stiger knappast linjärt (±) med befolkningen (±)

Mjao, typ fast inte exakt. Vissa jobb behövs det fler av om befolkningen ökar, andra inte så mycket. Vi kommer inte få fler bönder till exempel, då de redan bränner mat som de inte kan sälja (utan att dumpa priserna), men däremot kräver fler invånare fler bostäder som behöver byggas, fler butiker som säljer varor, fler i tjänstesektorn... så visst blir det fler jobb med fler invånare.
  • Quintus Zebra
    Thomas66 skrev 2013-01-15 20:44:43 följande:

Idiot! Man kör väl ett tåg mot våld ?
    Ja, absolut. Men det ena utesluter inte det andra. Man kan göra båda. När något som detta inträffar reagerar olika människor på olika sätt. Och det är naturligt med flera olika manifestationer. Och det har också blivit så i detta fallet. I Kortedala har sedan dådet flera antivålds-manifestationer genomförts. Och Nationaldemokraterna hade ett torgmöte mot ”dagens mångkulturella samhällsexperiment”.            

Vissa tyckte att dådet väckte en del rasistiska reaktioner och ville demonstrera mot detta. Och återigen, jag ser inte varför detta upprör? Att demonstrera mot rasism är väl positivt?  De flesta gillar väl inte rasism, eller?

Se min profilbild: Oavsett olikheter hjälper vi varandra hela tiden! Mångkultur är vackert!
  • Quintus Zebra
    Thomas66 skrev 2013-01-15 21:41:43 följande:

Nä det är det inte, om du lever själv på din lön så blir det bättre.Men om ni lever 2 på din lön så blir det sämre. Sen om bnp blir högre hjälper det ju inte dig= ett företag med hög omsätting behöver inte gå bra, det kan lika gärna kursa. Samma med inkomster som är lägre än utgifterna = Godnatt
    Om man tar mitt fall så är det inte så självklart som du får det att verka. Om en person till flyttade in hos mig så skulle jag kunna få mer lön än jag får nu. Jag har timlön och skulle kunna jobba betydligt mer än jag gör och därmed tjäna betydligt mer, om ännu en person hjälpte mig med barnen och andra hemmasysslor.

Men du kan inte jämföra min inkomst med Sveriges statliga finanser. Det är som att jämföra äpplen med Mount Everest. Det är helt olika saker.

Staten har inte stationär månadslön som många arbetstagare, utan dess inkomster förändras ständigt och beror på en stor mängd olika faktorer.

Om sambandet är så okomplicerat som du påstår så borde det också vara enkelt att bevisa att en stats finanser påverkas så mycket av antalet invandrare.

De fakta jag sett tyder inte på detta.

Sverige har ju t.ex. betydligt tryggare finanser än många länder som tar emot färre invandrare per capita.
    Se min profilbild: Oavsett olikheter hjälper vi varandra hela tiden! Mångkultur är vackert!
  • Kisal
    Persisk skrev 2013-01-10 21:22:21 följande:
    Jag menade självklart inte att alla svenskar är så men det finns många som är så, de leker/spelar att de gillar utlänningar, men under ytan eller vid rätt tillfälle så kommer den rasistiska sidan fram.

Vi var nära vänner, pratade om allt och gav varandra råd ibland som vänner gör men jag sa att hon ska sluta vara så billig alltså ligga runt hela tiden som de flesta svenska tjejer gör, svenska tjejer är ju kända för just detta.. att vara väldigt lösläpata och lätta och ligga runt med alla. Till skillnad från oss tjejer från mellanöstern, vi har självrespekt och ligger inte runt hela tiden. Ska du förneka detta? 
    haha du hade varit likadan om du inte var så rädd för att din far/man skulle örfila upp dig, och du har väl troligen varit gift sen du va 15 "inofficiellt" lagligt sen du var 18, så kom inte med sånt här skitsnack, ni araber är ju för fan värre än oss svenskar, en av orsakerna varför folk är smygrasister är pga att vi inte har någon direktdemokrati i det här landet och vår regering har  gjort rasism brottsligt, det är inte vårt val att ha er här så tänk du på det lite, sen kan vi ju ta det här med barnbidrag och mycket annat gott SVENSKT som du tar del av när du är i det här landet som VÅRA förfäder har byggt upp genom att betala skatt hela sina liv.......när betalade du skatt? redan planerat för nästa barn? 
  • pontus1992
    Kisal skrev 2013-01-16 17:00:28 följande:
    haha du hade varit likadan om du inte var så rädd för att din far/man skulle örfila upp dig, och du har väl troligen varit gift sen du va 15 "inofficiellt" lagligt sen du var 18, så kom inte med sånt här skitsnack, ni araber är ju för fan värre än oss svenskar, en av orsakerna varför folk är smygrasister är pga att vi inte har någon direktdemokrati i det här landet och vår regering har  gjort rasism brottsligt, det är inte vårt val att ha er här så tänk du på det lite, sen kan vi ju ta det här med barnbidrag och mycket annat gott SVENSKT som du tar del av när du är i det här landet som VÅRA förfäder har byggt upp genom att betala skatt hela sina liv.......när betalade du skatt? redan planerat för nästa barn? 

herregud skrämmande att läsa
  • Dorian Ertymexx
    pontus1992 skrev 2013-01-16 17:22:47 följande:

herregud skrämmande att läsa

Hysch, inte mata!
  • Thomas66
    Quintus Zebra skrev 2013-01-16 14:41:55 följande:
    Om man tar mitt fall så är det inte så självklart som du får det att verka. Om en person till flyttade in hos mig så skulle jag kunna få mer lön än jag får nu. Jag har timlön och skulle kunna jobba betydligt mer än jag gör och därmed tjäna betydligt mer, om ännu en person hjälpte mig med barnen och andra hemmasysslor.

Men du kan inte jämföra min inkomst med Sveriges statliga finanser. Det är som att jämföra äpplen med Mount Everest. Det är helt olika saker.

Staten har inte stationär månadslön som många arbetstagare, utan dess inkomster förändras ständigt och beror på en stor mängd olika faktorer.

Om sambandet är så okomplicerat som du påstår så borde det också vara enkelt att bevisa att en stats finanser påverkas så mycket av antalet invandrare.

De fakta jag sett tyder inte på detta.

Sverige har ju t.ex. betydligt tryggare finanser än många länder som tar emot färre invandrare per capita.
    Bara att du räknar ut vad det kostar för ca 50000 invånare att få bidrag ( Kan inte normen ). Samt vad skola och div personal kostar. För inte ens du kan väl påstå att en socialsekreterares lön är en tillgång för ekonomin ?
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..