Inlägg från: pontus1992 |Visa alla inlägg
  • pontus1992

Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..

Persisk skrev 2013-01-10 21:28:20 följande:
    ursäkta har jag klagat på er? eller säger jag bara det som alla vet. Svenska tjejer blir sexuellt aktiva redan från 12 års åldern vilket är för tidigt och de ligger runt med alla hela tiden, alltså svenska tjejer har ingen självrespekt. Jag DÖMER ingen, detta är sanning som alla vet. Ibland får man acceptera den bittra sanningen faktisk ;) som sagt har / har haft många svenska tjej kompisar och alla de var/är likadana, de byter säng och kille hela tiden. Det äcklar mig faktisk.

ÄR DU EN SD VÄRVARE ELLER??
  • pontus1992
    Alecto skrev 2013-01-11 16:52:42 följande:
    Den tanken har slagit mig också... känns mer som en rasist som försöker värva...

skulle absolut inte förvåna mig de drar sig inte för någonting för att få nån procent till.
  • pontus1992

tyckte det var hemskt här om dan då jag läste ett CV som hade kommit in till receptionsmailen. Det var skickat av en 34 årig pakistanier. Denna kille hade 4 års universitetsstudier i ekonomi och businessmanagment. Han hade jobbat som gymnasielärare i 5 år. Han talade flytande 5 språk och väldigt bra svenska efter att ha varit här i 4 år.Han sökte jobb som hotellstädare. Det är absolut inget fel med våra städare de gör helt klart ett av de hårdaste och mest vktiga jobbet på min arbetsplats men det krävs inte den erfarenheten som denna kille hade.. Han söker jobb som hotellstädare för att han är Pakistanier. DET ÄR RASISM

• pontus1992
    Oneesan skrev 2013-01-12 08:51:51 följande:
    Antagligen är personen redan bekant med Fb. Troligtvis en ensam Sverigedemokrat som ser möjligheterna att piska upp lite stämning med övertydligt nick, nyreggad och absurda påståenden.

jaa ungefär som Svenskaflickan
  • pontus1992
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 17:44:45 följande:
    Jag erkänner att hon såg skrämmande ut i sin klädsel, särskilt som hon  gjorde den där "fuck you "gesten.

skrämmande varför?? antar både du och barnbarnet sett folk i burka förr. förklara för ditt barnbarn att vissa har sådana kläder och få det att låta som något positivt.
  • pontus1992
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 18:15:11 följande:
    Nej, barnbarnet har inte sett folk i burqa förut.

Nej, jag kan inte förklara en sådan sak för en 3-åring i Göteborg vilket du borde förstå.

vad kan du inte förklara att det finbs folk som klär sig i burka eller att det är positivt?
  • pontus1992
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 18:25:19 följande:
    och som reagerar med "fuck you" när ett barn blir rädd?

Vad finns det för positivt att förklara menar du?

va har du för barnbarn som vet vad fuckyou fingret betyder?
  • pontus1992
    mammatillnovalie skrev 2013-01-12 19:48:30 följande:
    Alla svenskar som inte gillar dagens invandringspolitik är rasister. Det är pga sånna som dig som man får fördomar. Skulle en invandrare börja kalla MIG slampa eller dylikt hade jag nog också bett denne åka hem. Vad har du här och göra om du ska klanka ner på oss? Hur fan lever MÅNGA invandrare (vet inte riktigt vilken religion detta tillhör) där ni blir bortgifta mot er vilja, har ihjäl era egna barn/syskon/släktingar pga att man anser att denne har träffat "fel" kille/tjej. Ta seden dit man kommer, brukar man säga! Men inte invandrarna inte.

Hur skulle det bli om vi svenskar flyttade till ert hemland och började kalla er slampor? Just det.

Tycker inte du har att göra med vilken din väninna ligger med så länge hon inte far illa eller BER om din åsikt ang hennes sexliv. Hon var väl en bra vän eftersom ni tydligen varit vänner i 4 år?! Det är väl vänskapen man bryr sig om, inte hennes livsstil (om inte droger eller dylikt är involverad)

Fy skäms på dig gosse!

GOSSE?? TS är väl en tjej?
  • pontus1992
    Wittra skrev 2013-01-12 19:54:25 följande:
    men snälla pontus, du brukar ju vara vettig tycker jag, har det gått dig helt förbi att småungar snappar upp ord och uttryck?? det finns 3-åringar som vet vad knulla betyder, kanske inte helt och fullt men de är bekanta med ordet. -liksom att ge fingret åt något..

retande mig väl mest på far/mor förälderns syn på burka.
  • pontus1992
    Lisa 590 skrev 2013-01-12 20:06:46 följande:
    Ja - och DÅ TYCKER DU att det är vettigt att en kvinna beter sig aggressivt mot en okänd, rädd, 3-åring på spårvagnen? Hallåå?

Nej, jag tycket frotfarande inte att burqa är ett plagg som hör hemma i vår kultur.

Lustigt att det bara är män som försvarar bruket av detta plagg?

de flesta muslimska kvinnorna försvarar det också..
  • pontus1992
    Kisal skrev 2013-01-16 17:00:28 följande:
    haha du hade varit likadan om du inte var så rädd för att din far/man skulle örfila upp dig, och du har väl troligen varit gift sen du va 15 "inofficiellt" lagligt sen du var 18, så kom inte med sånt här skitsnack, ni araber är ju för fan värre än oss svenskar, en av orsakerna varför folk är smygrasister är pga att vi inte har någon direktdemokrati i det här landet och vår regering har  gjort rasism brottsligt, det är inte vårt val att ha er här så tänk du på det lite, sen kan vi ju ta det här med barnbidrag och mycket annat gott SVENSKT som du tar del av när du är i det här landet som VÅRA förfäder har byggt upp genom att betala skatt hela sina liv.......när betalade du skatt? redan planerat för nästa barn? 

herregud skrämmande att läsa
  • pontus1992
    Åklagaren skrev 2013-01-17 23:20:33 följande:
    Vad pratar du om? Ska dom tio-tals miljarder som massinvandringen kostar gå direkt till skattesänkningar och företag?

Det vore ju jättebra både för löntagare och för stimulansen av tillväxten. Hade du någon annan synpunkt eller ska du retirera med tillstymmelse till värdighet i behåll?

vilja ska då jobba?? väldigt få ursvenskar är arbetslösa om de nu inte är lata idioter vill säga.
  • pontus1992
    Errol Flynn skrev 2013-01-19 21:46:24 följande:
    Enligt en delrapport av organisationen Global utmaning skickade svenska invandrare i 2006 cirka 600 miljoner kronor till sina hemländer 2006.

www.realtid.se/ArticlePages/200804/29/20080429180348_Realtid640/20080429180348_Realtid640.dbp.asp

Det har stått lite nu och då om att svenska bidragspengar går till islamistiska terrororganisationer utomlands.

går man bidrag så lever man på existensminimum och har rätt att själv svgöra var dessa pengar går till. bestämmer man att leva billigt billigt och skickar någon tusenlapp varje månad till sina fattiga släktingar så är det väl upp till var och en. pengar till muslimska terrororganistationer du måste skämta visst det händer säkert men det är nog en väldigt väldigt liten del av de 600 miljonerna. btw de flesta av de 600 miljonerna är tjänade genom att städa, diska, baka pizzor, göra asiatiska buffer, sälja cigg och godis, och annat som våra arbetsmyror till invandrare hittar på.
  • pontus1992
    Thomas66 skrev 2013-01-20 13:16:45 följande:
    Menar du att dom går på soc, samtidigt som dom jobbar svart för 600 millioner?

va??? det är ingen som säger att alla miljonerna är bidrag de flesta jobbar och sliter nog för pengarna de skickar. Vi har en diskare på jobbet som jobbar upp till 300 timmar i månaden. han skickar pengar hem men det är ju hans pengar så vem bryr sig?
  • pontus1992
    Thomas66 skrev 2013-01-20 13:16:45 följande:
    Menar du att dom går på soc, samtidigt som dom jobbar svart för 600 millioner?

va??? det är ingen som säger att alla miljonerna är bidrag de flesta jobbar och sliter nog för pengarna de skickar. Vi har en diskare på jobbet som jobbar upp till 300 timmar i månaden. han skickar pengar hem men det är ju hans pengar så vem bryr sig?
  • pontus1992
    Thomas66 skrev 2013-01-20 20:39:48 följande:
    Tyckte bara att du va lite fördomsfull.Dom jag känner är polis, mäklare och resturangagare. Sedan kan det nog ha lite betydelse att dom fick gå i en riktig skola, och att dom ville vara en del av samhället. Hade vi på den tiden gjort allt för att dom fortfarande skulle vara små mysiga bergsturka med sina mysiga kultur ,hade det nog gått lite sämre. Du kanske vet att det inte alltid är lätt att vara en syriansk flicka, trotts att det har gått 30år.

jag vet att det är svårt och det är hemskt.. det är heller inte lätt att vara en en fd gymnasielärare i pakistan med 5 års universitetsstudier i administrativ managment och ekonomi, talandes 5 flytande språk.. läste en killes CV som såg ut på detta sätt och han sökte jobb som hotellstädare..
Svar på tråden Varför är så många Svenskar smygrasister? Helt plötsligt kommer de ''rätta jag'' / Rasistiska sidan fram..