• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Anonym (=()

Resterna är INTE farligt, däremot KAN de utgöra en lite förhöjd risk för infektion om de får ligga kvar "för länge" så att säga. Men kroppen brukar sköta det där bra själv.

Jag fick inga tabletter eller så idag, läkaren sa att hon skulle kräva att en barnmorska på KK tar emot mig imorgon, att hon ska ringa MIG, JAG ska INTE behöva göra nåt på egen hand mer sa läkaren (hon var heeeelt underbar verkligen!), så imorgon ska som skrivet en BM kolla mig igen, en dubbelkoll för att garantera att fostret inte lever. Men läkaren sa att hon är till 99% säker på att hjärtverksamheten avstannat, men att hon alltid vill dubbelkolla.

Hon ville då inte ge mig tabletter för att påskynda något, då vill hon förbereda ett team med personal OM jag skulle behöva vårdas på sjukhus pga smärtor eller så som KAN uppstå i samband med medicinering, alltså inget konstigt, men ibland gör ju MF så sjukt ont att man behöver vårdas och få starkare mediciner etc...

På ett sätt känns den här karusellen skön att äntligen få kliva av, det har varit så mycket upp och ner, äntligen får man liksom sörja. Inte kastas runt i hopp och förtvivlan.

Det som känns jobbigt är ju att fostret fortfarande är kvar, kunde det inte vara över helt nu tänker jag... Förhoppningsvis går det lika "smärtfritt" som när tvillingen kom ut...

Tack alla för ert stöd! MAssa kärlek till er!

• mmjonsson

Jag låg inne..inte för att skrämmas men mitt fall blev det värsta scenariot. Morfin rätt in i blodet blev min räddning det där dygnet. Höll mig knappt medvetande med det, annars hade jag troligtvis seglat iväg i medvetslöshetens land..

Lycka till med allt iaf :/!

Undra vad som händer om man blir gravid

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-08 21:34:03 följande:
    Resterna är INTE farligt, däremot KAN de utgöra en lite förhöjd risk för infektion om de får ligga kvar "för länge" så att säga. Men kroppen brukar sköta det där bra själv.

Jag fick inga tabletter eller så idag, läkaren sa att hon skulle kräva att en barnmorska på KK tar emot mig imorgon, att hon ska ringa MIG, JAG ska INTE behöva göra nåt på egen hand mer sa läkaren (hon var heeeelt underbar verkligen!), så imorgon ska som skrivet en BM kolla mig igen, en dubbelkoll för att garantera att fostret inte lever. Men läkaren sa att hon är till 99% säker på att hjärtverksamheten avstannat, men att hon alltid vill dubbelkolla.

Hon ville då inte ge mig tabletter för att påskynda något, då vill hon förbereda ett team med personal OM jag skulle behöva vårdas på sjukhus pga smärtor eller så som KAN uppstå i samband med medicinering, alltså inget konstigt, men ibland gör ju MF så sjukt ont att man behöver vårdas och få starkare mediciner etc...

På ett sätt känns den här karusellen skön att äntligen få kliva av, det har varit så mycket upp och ner, äntligen får man liksom sörja. Inte kastas runt i hopp och förtvivlan.

Det som känns jobbigt är ju att fostret fortfarande är kvar, kunde det inte vara över helt nu tänker jag... Förhoppningsvis går det lika "smärtfritt" som när tvillingen kom ut...

Tack alla för ert stöd! MAssa kärlek till er!
    Hur går det för dig?
    Tänker på dig >3
  • Anonym (=()
    Anonym (På det igen..) skrev 2013-01-09 11:38:08 följande:
    Hur går det för dig?
    Tänker på dig >3
    Det gör ont och jag blöder, men än sålänge har inte fostret kommit ut vad jag märkt... Antar att det inte riktigt kommit igång än, men hoppas att det gör det på egen hand och att jag slipper åka in imorgon för att sätta igång det eller bli skrapad....

Men humöret och modet går upp och ner, sitter och tokgråter emellanåt för allt är så bisarrt... <3
  • Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-09 17:34:06 följande:
    Det gör ont och jag blöder, men än sålänge har inte fostret kommit ut vad jag märkt... Antar att det inte riktigt kommit igång än, men hoppas att det gör det på egen hand och att jag slipper åka in imorgon för att sätta igång det eller bli skrapad....

Men humöret och modet går upp och ner, sitter och tokgråter emellanåt för allt är så bisarrt... <3
    Ok hoppas kroppen sköter allt själv nu...:(

Förstår att du e ledsen jag hade ingen kontroll alls över mina känslor bara stor tjöt helt plötsligt och höllt på så över en vecka sen.
    Hör av dig här när du orkar <3
  • Marsipanprinsessan
    Anonym (=() skrev 2013-01-09 17:34:06 följande:
    Det gör ont och jag blöder, men än sålänge har inte fostret kommit ut vad jag märkt... Antar att det inte riktigt kommit igång än, men hoppas att det gör det på egen hand och att jag slipper åka in imorgon för att sätta igång det eller bli skrapad.... Men humöret och modet går upp och ner, sitter och tokgråter emellanåt för allt är så bisarrt... <3

Beklagar verkligen! Fy fasen vad jobbigt, lider med dig. Hoppas allt kommer ut av sig självt. Bisarrt är rätta ordet, själv trodde jag faktiskt inte att jag någon gång skulle behöva stå och stirra ned i toaletten samtidigt som jag funderade på om det jag såg möjligtvis kan vara mitt döda foster.
  • Anonym (På det igen..)

Vi som slutat blöda och börjat försöka ska vi göra en BIM lista så länge?
    Så kan ni andra haka på sen.

Anonym (på det igen) BIM 23/1

• Anonym (På det igen..)
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-09 19:21:23 följande:
    {#emotions_dlg.flower} BIM-LISTA {#emotions_dlg.flower}

ärdetmintur2013 BIM 20/1
    Anonym (på det igen) BIM 23/1
    Så duktig du var då kan du få fortsätta haha :)
  • Rue

Nääääästan slutat blöda, om kroppen funkar exakt som innan ma borde jag ha äl på fredag. Tror inte det blir så, har alltid äl flytningar flera dar innan och har inget nu. Vi har inte börjar försöka än då jag fortf har lite mini blödning men får jag utslag på äl test kör vi ändå just de dagarna. Väntade nästan 2 år på det satans plusset så tänker inte skjuta på det en månad. Ringde tom Gyn idag ang sex och pytteblödning. Såklart avrådde hon men sa samtidigt att det inte lät som nån direkt fara så. Bim skulle vara 25/1 så vi får väl se när äl kommer. Bara iPhone men e gärna med på listan om ngn vill lägga till mig. Kanske en separat Bim-tråd?

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?