• Rue

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Skrapades i förrgår efter ma. Fick veta 3/12 att vår mini dött, var i v 9 och fostret likaså. Därför fick vi vänta på skrapning drygt 3v då de va lite osäkra. Va jätteledsen de första 2 v och grät utan förvarning och det känns som att jag e redo för att försöka igen- nu! Gyn sa att jag borde vänta en mens men verkar som att det var mer för deras skull, för att kunna datera nästa graviditet? Väntar såklart tills jag slutat blöda, minimalt redan nu, men hur tänker ni? Vänta el inte? Ska lägga till att jag är 34 år, vi kämpade i nästan 2 år och hade påbörjar utredning såvida fick ma. Pga detta får vi ej fortsätta mot ivf via staten nu.

• Rue

Nääääästan slutat blöda, om kroppen funkar exakt som innan ma borde jag ha äl på fredag. Tror inte det blir så, har alltid äl flytningar flera dar innan och har inget nu. Vi har inte börjar försöka än då jag fortf har lite mini blödning men får jag utslag på äl test kör vi ändå just de dagarna. Väntade nästan 2 år på det satans plusset så tänker inte skjuta på det en månad. Ringde tom Gyn idag ang sex och pytteblödning. Såklart avrådde hon men sa samtidigt att det inte lät som nån direkt fara så. Bim skulle vara 25/1 så vi får väl se när äl kommer. Bara iPhone men e gärna med på listan om ngn vill lägga till mig. Kanske en separat Bim-tråd?

• Rue

Min läkare sa att man skulle vänta minst 2v även om man slutat blöda innan man hade sex, badade etc. Ringde tom gynmottagningen efter ca 10 dar och frågade igen men fick samma svar då:-/.

• Rue

Mitt missfall startade inte utan fick skrapas så 2v från det. Annars vet jag inte tyvärr..

• Rue

Känner lite samma. Har flera på jobbet som är gravida och även om jag såklart unnar dom det är jag så avundsjuk att det inte är jag . Fixar inte allt bebistjat och dessutom de spridda "och ni då? Har inte ni några planer på en liten?". Som ett slag i magen...

• Rue

Ser en väldigt svag skugga om man förstorar väldigt mkt. Hoppas för din skull! Men är det tydligt irl så är det säkert så, eftersom du testat neg innan. Här veckar äl blivit uppskjuten nån vecka efter skrapning och är nu i antågande, äntligen!

• Rue

Nenne- ser d! Grattis! Vad gäller blödningar så slutade jag nästan blöda efter 2 dar efter min skrapning men fick en droppe om dan typ i 11 dar till och enligt gynakuten betydde det att såret efter skrapningen inte va helt läkt och infektionsrisken därför va kvar. Om man blöder när man har sex och det är mörkt e det ju gammalt blod, är det färskt föreligger ju infektionsrisken men om man avvaktar då el inte e ju ens eget val. Lycka till alla, kul att följa en så aktiv tråd även om anledningen e hemsk.

• Rue

Bor i Gbg. För mig e testlagrets tester bäst. Får tydligen utslag bara snabbt inpå äl och Clearblue missade det ibland medans testlagrets aldrig gjort det. Eftersom jag håller på ett tag har jag lite att jämföra med tyvärr. Lärde mig tillslut känna min kropp så att jag bara tar ett test per cykel för att dubbelkolla känslan och brukar stämma. Men som sagt, testar man varannan dag KAN man missa utslaget på testet men du laddar ju ändå upp bra inför äl så spelar ju ingen roll . Jag får utslag Max 24h innan och dan därpå inget så tolkar det som att min äl är ca 24h efter testet. Denna gång var det svårt att veta och att få ma tär på en så vi orkade inte direkt, blödde 2v efter skrapning, fick utslag igår- äntligen- mös till det- och kör idag. Sen hoppas jag cykeln blir bra igen så man kan räkna ut det och köra på nån vecka innan.

• Rue

Testlagrets tycker jag e väldigt enkla men kanske e en smaksak. För mig- innan ma- fick jag halva utslag 1 dygn innan hela ( ibland, om jag testade rätt, kort utslags tid som sagt) och sen lika starka en dag, i get alls dagen efter. Vet inte om alla har samma styrka, när jag var gravid och även vid ma hade jag jättehöga hormoner även dagen vid skrapning ( 2,5v efter ul då vi såg att bebben dött) men dom visa neg 13 dgr efter skrapning ( grav, test) och positivt ca 3v efter ( äl test). Så nu kör vi ,

• Rue

Nenne- hoppas!!!! Min cykel blev förskjuten ca 1v nu efter ma- tid drygt 3v efter skrapning innan äl. Men fick ju veta att man kan ha höga hormoner kvar i 9v efter missfall så känner mig rätt lyckligt lottad iaf. Blev väl halvdant försök nu, blödde så länge med, men nästa är det full koll och massa sex som gäller . När jag blev gravid hade vi sex 2 dar innan äl, på äl dagen och dagen efter.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?