• Rue

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Har läst att det är ingen större risk att få missfall igen om man bara haft ett sen tidigare, och endast marginellt högre om man haft två. Oddsen är på er sida, grattis till plussen!

• Rue

Varmland- neeeeeej:-/ hoppas inte! Ska du in till gynakuten eller vänta och se? Håller tummarna för dig!

• Rue

Leandra- nej då. Många hamnar i spökveckor runt denna period och vissa symtom försvinner. Försvinner alla skulle jag begära ett vul om jag va du men kan ändå vara spökveckor bara ju så försök slappna av. Lycka till!

• Rue

Bim idag men testade negativt så väntar på mens. Fått pergotime utskrivet för att prova att stärka ägglossningen, ska köra det i 3 månader och om det inte hjälper blir vi återremitterade till fertilitetsmottagningen för fortsatt utredning. Känns faktiskt helt ok. Tog ju nästan 2 år för första plusset som sen blev ma och har nu försökt 5 mån till utan resultat. Känns gott att äntligen få hjälp. Känner mig positiv för bebisverkstan- även om det kanske blir med hjälp. För bebis SKA det bli- förr eller senare😄

• Rue

Nja inte på positiv som jag låter kanske... Kommer inte va speciellt aktiv i den här tråden mer. Jag unnar er verkligen era plus men det känns när man - återigen- börjar se alla andra lyckas och man själv står kvar. Jag håller tummarna för er och kanske kikar in nångång och kollar hur det e med er. Tjingeling!

• Rue

Tack tjejer! Kanske ses i en annan trådframöver, förhoppningsvis gravidtråd😄. Börjar med pergo imon, håll tummarna! Och lycka till alla!

• Rue

Hej! Tagit en liten paus härifrån och kommer inte vara speciellt aktiv framöver heller tror jag men tänkte bara säga att jag precis plussat igen! Fick pergotime utskrivet för att stärka upp ägglossningen och det funkade på första försöket😄. Nu börjar oron igen. Men SKA gå vägen denna gången.

• Rue

MariaochNiklas- tack! Och så skönt att du kommit så långt i graviditeten. Fått en liten mage än?😄

• Rue

Helt nytt, testade dagen innan midsommar. 4+3 tror jag. Så 8 v oro kvar tills värsta risken är över. Har ändå bestämt mig för att njuta och tro att det går vägen- blir ju inte mindre ledsen om det skiter sig för att jag oroat mig.

• Rue

När jag skrapades (ma, fostret dog v 9) blödde jag i 2v. Som mens i kanske 2 dar men sen lite, lite i 12 dar till. Ringde sjukvårdsupplysningen och frågade vad som gällde då det var så lite och dom sa att det ändå tydde på ett litet sår och då infektionsrisken var hög skulle jag ändå undvika bad/sex/ tamponger etc. Fick äl första dagen jag inte blödde.

• Rue

Nenne31- lycka till idag! MariaochNiklas- vad skönt att ha kommit så långt! Och underbart att känna bebisen! Själv e jag på 6+5 idag. Mår väldigt bra, lite kymigt emellanåt och trött/svullen/ömma bröst men inget allvarligt illamående. Har vul 17/7 så då får jag se om räknar klarat sig så långt, nervöst! Fick ma i 8+ sist...

• Rue

Inne ibland och läser och hejar på er. V 18 med tvillingar nu. Tog över två år för oss innan denna graviditeten, ett missfall på vägen. Blev gravid igen månaden innan mitt bf för den graviditeten. Så även jag vet hur väntan kan gräva i en och hur ont det gör när "alla" andra blir gravida. Håller alla tummar för att det snart är er tur!

Väntar tvillingar feb 2014
  • Rue

Vi ska ta reda på kön vid rul om dom e samarbetsvilliga😄. Har det först nästa v. Grattis själv förresten😄

Väntar tvillingar feb 2014
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?