• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Anonym (På det igen..)
    mmjonsson skrev 2013-01-11 17:26:01 följande:
    Inga barn. SJUKLIGT avundsjuka på er som redan har barn btw :( men bra för er givetvis! :)

Jag blöder fortf lite, snart tre veckor sen jag började blöda och två veckor sen jag fick tabletter som skulle få ut allt..
    It sux, länge att blöda..

Återbesök på tisdag för att kolla läget *ber till allt som finns och är att allt är ute*
    Usch ja jag kan inte ens tänka mig hur det känns för dom som försökt länge och ej kunnat få barn el då blir gravida o sen får missfall...:(

Även om jag nojat för missfall var grav så har man ju tänkt att jag har tre barn så det blir väll inga problem.

Men nu tar jag ingenting lätt...vad som kan hända.

Jag tog det ju inte lätt men hopaps ni förstår hur jag menar?!

Hoppas allt e ute på tisdag ber med dig :)
  • Marsipanprinsessan

Mmjonsson: snart är det din tur! Önskar dig ett plus av hela mitt hjärta!! (Gärna så snart som möjligt typ imorgon)

• MariaOchNiklas

Vi har bestämt oss för att börja försöka nu i helgen. Idag ringde det från en blomsterhandel i min stad och sa att jag fått blommor som jag skulle få hämta. Min syster fick hämta dem för vi har haft magsjuka här så vi vill inte riskera att smitta vidare. På kortet stod det "tänker på dig xxxxxxx". Min närmsta chef va det. Gissa om jag vart förvånad. Så himla snällt. Har berätta för henne vad som hänt.

• Anonym (På det igen..)
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-11 18:54:21 följande:
    Vi har bestämt oss för att börja försöka nu i helgen. Idag ringde det från en blomsterhandel i min stad och sa att jag fått blommor som jag skulle få hämta. Min syster fick hämta dem för vi har haft magsjuka här så vi vill inte riskera att smitta vidare. På kortet stod det "tänker på dig xxxxxxx". Min närmsta chef va det. Gissa om jag vart förvånad. Så himla snällt. Har berätta för henne vad som hänt.
    Lycka till i försöken nu :)

Så gulligt av henne inte alla som har såna chefer :)
  • Marsipanprinsessan

MariaochNiklas: vilken braig chef du har! Wow vad gulligt gjort! Årdermintur: tak är uppmuntran!!

• Mirella85
    Anonym (På det igen..) skrev 2013-01-11 16:21:20 följande:
    Jag har tre barn sedan innan.

Men detta var mitt o sambons första.

Tog på första försöket.

Hoppas det går fort denna gången också.

Tror dock inte det kommer ta sig denna månaden.

Ja det kan vara bra med extra järn nu när du blöder om du redan har lätt sen innan och få järnbrist.

Ska ni försöka direkt sen igen el?

Vi har tänkt försöka direkt.. vill så gärna ha en till och inte för allt lång i mellan åldern. men få väl se hur det går.

Okej då förstår jag..

man blir så klart alltid besviken o ledsen hur många barn man än har när man få missfall.

hemsk känsla när man inser men det är bara kämpa på och hoppas på det bästa.
    Har värdenst underbaraste son
  • Mirella85
    mmjonsson skrev 2013-01-11 17:26:01 följande:
    Inga barn. SJUKLIGT avundsjuka på er som redan har barn btw :( men bra för er givetvis! :)

Jag blöder fortf lite, snart tre veckor sen jag började blöda och två veckor sen jag fick tabletter som skulle få ut allt..

It sux, länge att blöda..

Återbesök på tisdag för att kolla läget *ber till allt som finns och är att allt är ute*

hoppas av hela mitt hjärta att du kommer få ett plus och allt går bra.

Är det första missfallet eller du har haft fler??
    Har värdenst underbaraste son
  • Marsipanprinsessan

Alltså, den där stavningskontrollen... TACK för uppmuntran skulle det stå...

• mmjonsson

En fråga; när kan man börja ha sex igen efter ett missfall? Är det när man slutat blöda eller en vecka efter man slutat blöda?

Har typ bara missfärgade flytningar nu, klassas det som att jag fortf blöder då??

Ska fråga gynekolog på tisdag men jag tänkte att någon här inne redan vet svaret!

• Anonym (På det igen..)
    mmjonsson skrev 2013-01-12 15:17:08 följande:
    En fråga; när kan man börja ha sex igen efter ett missfall? Är det när man slutat blöda eller en vecka efter man slutat blöda?

Har typ bara missfärgade flytningar nu, klassas det som att jag fortf blöder då??

Ska fråga gynekolog på tisdag men jag tänkte att någon här inne redan vet svaret!
    Vi började ha sex så fort jag slutat blöda.
    Men du ska ha slutat helt även med det bruna pga infektionsrisken!
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?