• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • mmjonsson

Idag har jag inte haft några blödningar, men då jag ska till Gyn på tis så väntar vi till dess. Är inte allt ute får väl nästa steg bara att få ut det som är kvar (skulle kännas jobbigt när man ändå slutat blöda eget tre långa veckor :/) annars! Om allt ser bra ut så sexar vi på. Känns som att vi har att ta igen..!

Sen med äl vet jag inte..tänker att vi kör på så ofta vi vill och kanske en extra gång fram tills en ev mens (hoppas inte mens) och efter mens med äl-stickor. Men planen är ja att börja direkt. Jag känner inte för att vänta fler veckor till och att använda kondom nu skulle bara kännas så känslomässigt och fysiskt fel!
    Hemskt nästan..!

Själv??

• Marsipanprinsessan

Kommer inte alls mkt nu, men det är inte slut. Fast som sagt, mycket mindre nu! Håller tummarna inför imorgon, ska ta gravtest också innan besöket och se om plusset blivit svagare. Annars undrar man ju lite...? :-0

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-13 22:00:14 följande:
    Hej tjejer!!

Hur har ni blött efteråt? Jag har knappt inga blödningar alls, peppar peppar. Är det vanligt? Hade räknat med att blöda massor? :-O

Funderar såklart massor på hur länge man ska vänta tills man försöker bli gravid igen, självklart väntar vi tills blödningarna lagt sig, men sen då? Hmn... Kör ni på direkt?
    Nu fick jag ju mf redan v 5...men jag blöde kraftigt 2 dagar annars bara smått.
    Körde på direkt dagen efter jag slutat blöda.

Skönt att det gått så smidigt för dig :)
  • MariaOchNiklas

Blödde inte särskilt mycket. Mindre än en vanlig mens. Blod ca 6 dagar och bruna flytningar i ca 6 dagar. Nu har vi börjat försöka igen. Tror även jag precis haft ägglossning. Så vi får väl se om det tar sig direkt eller får vänta någon månad innan det blir ett plus.

Anonym (=() skrev 2013-01-13 22:00:14 följande:
    Hej tjejer!! Hur har ni blött efteråt? Jag har knappt inga blödningar alls, peppar peppar. Är det vanligt? Hade räknat med att blöda massor? :-O Funderar såklart massor på hur länge man ska vänta tills man försöker bli gravid igen, självklart väntar vi tills blödningarna lagt sig, men sen då? Hmn... Kör ni på direkt?

• mmjonsson

Å! Jag testade clearblue veckoindikatorstest imorse, visade "inte gravid" det måste ju vara ett bra tecken? Och inget mer blod, nu mer URSÄKTA BILDEN normalfärgade flytningar. MEN! frågan är, är detta bombis på att allt rä ute eller kan det fortf sitta saker och häckla mig? Vill bara komma igång igen...!

• Marsipanprinsessan

Det är säkerligen ett bra tecken!! Jag tror ni kan köra på. :) Sitter på gyn och väntar...drygt!!

• mmjonsson

ååå nervigt..! Imorrn är det min tur..:/ halv tio kommer dommen. UTE ELLER INTE UTE. Det känns så hemskt att återvända dit..Ingen bra upplevelse sist.. :(

• MariaOchNiklas
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-09 19:21:23 följande:
    BIM-LISTA ärdetmintur2013 BIM 20/1 Anonym (på det igen) BIM 23/1

Har BIM den 27/1 tror jag. Får gärna lägga till mig med
  • Marsipanprinsessan

Gick ju inte så bra tyvärr. Fick dra ned byxorna för X antal läkare som skulle kolla, det fanns rester och en hel del blod kvar. Ska skrapas nästa fredag, fanns ingen tidigare tid. Blev sjukskriven tills dess, skönt iaf att inte behöva jobba när det inte är klart. Så typiskt!! Hade dock mina aningar, cytotec verkar inte bita på mig. De sade att det är vanligt med skrapning när man fått kvarhållet missfall. I mitt fall fattade ju kroppen ingenting. Så nu blir det en lång väntan tills fredag....det tar aldrig slut. Känns det som iallafall!

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?