• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Anonym (På det igen..)
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-14 11:03:21 följande:
    Gick ju inte så bra tyvärr. Fick dra ned byxorna för X antal läkare som skulle kolla, det fanns rester och en hel del blod kvar. Ska skrapas nästa fredag, fanns ingen tidigare tid. Blev sjukskriven tills dess, skönt iaf att inte behöva jobba när det inte är klart. Så typiskt!! Hade dock mina aningar, cytotec verkar inte bita på mig. De sade att det är vanligt med skrapning när man fått kvarhållet missfall. I mitt fall fattade ju kroppen ingenting. Så nu blir det en lång väntan tills fredag....det tar aldrig slut. Känns det som iallafall!
    Amen din stackare asså :(
    Fy fan vad jobbigt....lider med dig verkligen.

Hade dom ingen tid föräns nästa fredag? Asså den 25?
    Det e ju sjukt ju. Dom ska ju kunna erbjuda tid dagen efter i såna här fall.
    Katastrof sånt får dom verkligen ta tag i och ändra inom sjukvården!!!

Hoppas du kan försöka må så bra som möjligt under tiden...kram

• Mirella85

Jag har bara lite brunt flyttningar nu. Så i morgon ska jag ta ett graviditets test o hoppas på negativa så vi kan köra på direkt. väntar också på läkaren ska ringa o berätta hur det gått med mina blodprov på se att mina graviditets hormoner har gått ner. Så jag hoppas på det bästa.

dom hitta som sagt inget foster i mig när dom kolla i fredags.

Så jag hoppas bara just nu.

Har värdenst underbaraste son
  • Mirella85

Usch då.. du får mys ner dig och hoppas skrapningen går bra. inte kul när man få höra att man få vänta ännu längre.

Marsipanprinsessan skrev 2013-01-14 11:03:21 följande:
    Gick ju inte så bra tyvärr. Fick dra ned byxorna för X antal läkare som skulle kolla, det fanns rester och en hel del blod kvar. Ska skrapas nästa fredag, fanns ingen tidigare tid. Blev sjukskriven tills dess, skönt iaf att inte behöva jobba när det inte är klart. Så typiskt!! Hade dock mina aningar, cytotec verkar inte bita på mig. De sade att det är vanligt med skrapning när man fått kvarhållet missfall. I mitt fall fattade ju kroppen ingenting. Så nu blir det en lång väntan tills fredag....det tar aldrig slut. Känns det som iallafall!

Har värdenst underbaraste son
  • Anonym (På det igen..)
    Mirella85 skrev 2013-01-14 13:21:27 följande:
    Jag har bara lite brunt flyttningar nu. Så i morgon ska jag ta ett graviditets test o hoppas på negativa så vi kan köra på direkt. väntar också på läkaren ska ringa o berätta hur det gått med mina blodprov på se att mina graviditets hormoner har gått ner. Så jag hoppas på det bästa.
    dom hitta som sagt inget foster i mig när dom kolla i fredags.
    Så jag hoppas bara just nu.
    Skönt hoppas det blir neg och att allt e klart nu!
  • Anonym (På det igen..)

Äl här nu...ej testat men har ont och öm i bröstvårtorna vilket jaga bara är vid äl :)
    Blivit senare än vad det skulle men spelar ingen roll eftersom den kom iaf nu efter missfallet.
    Nu är det bara att hoppas påd et bästa och avvakta två lååånga veckor till!

• Anonym (=()

Funderar fram och tillbaka på ifall vi ska starta nu igen direkt eller ifall vi ska vänta någon månad.... Vet ni? Jag känner mig helt dum, men jag funderar på ifall jag ska vänta så att bebisen i så fall kommer i början av 2014, men sååååå länge vill jag ju inte vänta heller... Usch, tiden flyyyr iväg när man börjar tänka sådär.

Men jag har en tanke om att jag egentligen inte "vill föda" barn för sent på året eller så...? Jag vet att det låter knäppt... :-/

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-14 15:37:11 följande:
    Funderar fram och tillbaka på ifall vi ska starta nu igen direkt eller ifall vi ska vänta någon månad.... Vet ni? Jag känner mig helt dum, men jag funderar på ifall jag ska vänta så att bebisen i så fall kommer i början av 2014, men sååååå länge vill jag ju inte vänta heller... Usch, tiden flyyyr iväg när man börjar tänka sådär.

Men jag har en tanke om att jag egentligen inte "vill föda" barn för sent på året eller så...? Jag vet att det låter knäppt... :-/
    Det finns många som tänker som dig och vill ej har barn sent på året.
    Andra e bara glada över att bli gravida och struntar blankt i om barnet så kommer på självaste Julafton.
    Men det är helt upp till var och en och göra vad dom känner för.

Jag har en född 29 nov...en 19 dec och en 25 feb.
    Och visst 19 dec kan jag tycka e synd om honom 5 dagar innan jul osv,men han av beräknad till 6 januari så inget man visste.

Vi har nästan alla familje medlemar i okt nov o dec så jag hade heller helst inte velat ha en till där.
    Men jag har kommit fram till att bebisen får komma när det än blir.

Sen gör alla som dom vill :)

• Marsipanprinsessan

Personligen kommer jag nog börja försöka så fort jag (kroppen..) är redo, utan att spekulera i när barnet kommer. Jobbar inom neonatalvården och man vet aldrig när de små väljer att kika ut! Kan ju komma tidigare så det ändå blir en 13-bebbe. Gör vad du/ni tycker känns bäst! Jag tror att det är liten chans att vi får en kotte född -13...med tanke på att skrapningen skall göras osv. Hade gärna sett att en eventuell bebis föds i år, var så inställd på ett barn fött 2013. Inte för att det spelar nån som helst roll, men är lite otålig av mig.

• mmjonsson

Hade du slutat blöda när du var på återbesöket idag MARSIPAN? Eller du blödde lite? Jag har ju typ slutat blöda..då hoppas man ju på att allt är ute :/ så nervös inf imorrn :(

• MariaOchNiklas

Ni som har barn sedan tidigare. Vad gammalt är det yngsta/enda barnet ni har? Lite nyfiken på om det är fler än jag ska vill ha tätt mellan dem. Min dotter är nu 9 månader.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?