• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Anonym (=()
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-18 11:09:36 följande:
    Kanske va blod kvar som bara inte kommit ut. Man får ju ganska bra med sammandragningar under en orgasm. Kanske hjälpte till att få ut det sista? Hoppas inte det är någon fara iaf. Styrkekramar
    Ja får hoppas det! Det var inte obehagligt på något vis iallafall. haha... Och det gjorde inte ont, så det borde inte vara någon fara eller? Usch, blev lite nervös...
  • nenne31
    te82 skrev 2013-01-17 20:55:44 följande:
    Hej tjejer. Beklagar verkligen era missfall... Själv så var jag gravid i vecka 11 men graviditeten hade avstannat i vecka 7 någonstans. Fick ligga på sjukhus i fredags och ta cytotek för att framkalla missfall... Först ville inte kroppen reagera på tabletterna, så jag fick fler och fler. Men efter ca 10 timmar började jag äntligen blöda! Blöder fortfarande 6 dagar efter och hoppas att det ska sluta snart. Vill ju försöka igen så snart kroppen återhämtat sig.
    Beklagar ditt missfall :(
    Hoppas allt går bra nu och att du snart slutar blöda så ni kan börja igen.
    Lycka till och välkommen hit till tråden!

• nenne31
    felize skrev 2013-01-18 10:48:53 följande:
    hejhej ! sitter här deppig och ledsen för vi fick missfall i måndags,förlorade så mycket blod så fick ligga på sjukhus efter skrapningen,var  v11 10+5, och just nu känns allt skit, gladdes så åt mi gravididtet efter ett riktigt skitår 2012 me sjukdom och sjukskrivning hela året.. men så pang så blev de så här pch nu mår jag skit igen.. ska ringa min kurator strax,men ja gråter så när ja pratar om de.. vet att det är vanligt och att man ska tänka framåt..

mina blödningar avtog såklart efter skrapningen i måndagskväll,sen har de bara varit lite ljusare blödningar,men idag har det börjat med rikligare igen,ljusare,har mensvärk med.. kan mensen hoppa igång så tidigt efter mf lr är de fortfarande mf som håller igång ?
    Hej välkommen hit och beklagar ditt mf.
    Verkligen inget man vill gå igenom :(

Bara gråt ut och ta den tid på dig du behöver för att läka.
    Det e nog fortf mf du blöder ifrån.

• nenne31
    Anonym (=() skrev 2013-01-18 11:22:57 följande:
    Ja får hoppas det! Det var inte obehagligt på något vis iallafall. haha... Och det gjorde inte ont, så det borde inte vara någon fara eller? Usch, blev lite nervös...
    Det e ingen fara det e säkert pga av sexet och att det retades till där inne :)
    Efter mitt Mf fick jag likadant när vi hade haft sex :)
  • Anonym (=()
    nenne31 skrev 2013-01-18 15:28:55 följande:
    Det e ingen fara det e säkert pga av sexet och att det retades till där inne :)
    Efter mitt Mf fick jag likadant när vi hade haft sex :)
    Man blir ju lite nervös, men samtidigt försöker jag lugna mig med att det säkert skulle ha känts något om det varit någon fara eller så, att det skulle gjort ont om det inte hade läkt ordenligt?

Hur som helst kändes det som ett viktigt steg för oss i förhållandet också. Var längesen vi kunde vara så nära varandra rent fysiskt och psykiskt efter allt kaos..

Hur länge blödde du efter ni hade sex?
  • nenne31
    Anonym (=() skrev 2013-01-18 15:38:41 följande:
    Man blir ju lite nervös, men samtidigt försöker jag lugna mig med att det säkert skulle ha känts något om det varit någon fara eller så, att det skulle gjort ont om det inte hade läkt ordenligt?

Hur som helst kändes det som ett viktigt steg för oss i förhållandet också. Var längesen vi kunde vara så nära varandra rent fysiskt och psykiskt efter allt kaos..

Hur länge blödde du efter ni hade sex?
    Ja hade nåt vatt fel hade det gjort ont o så på dig.
    Jag blödde 2 dagar efter det första sexet.

• Mirella85

Åå jag hoppas så att det är ett plus jag ser

Oftast går det fort efter ett missfall att bli gravid i med kroppen är redan redo.

Jag blev nyss glad av att få ett negativt på mitt så nu ät vi på G igen o jag hoppas slippa mensen hädanefter

nenne31 skrev 2013-01-17 18:41:58 följande:
    Nu ser ni nog bättre :)

Har värdenst underbaraste son
  • Rue

Nenne- ser d! Grattis! Vad gäller blödningar så slutade jag nästan blöda efter 2 dar efter min skrapning men fick en droppe om dan typ i 11 dar till och enligt gynakuten betydde det att såret efter skrapningen inte va helt läkt och infektionsrisken därför va kvar. Om man blöder när man har sex och det är mörkt e det ju gammalt blod, är det färskt föreligger ju infektionsrisken men om man avvaktar då el inte e ju ens eget val. Lycka till alla, kul att följa en så aktiv tråd även om anledningen e hemsk.

• mmjonsson

Rue: eller hur! Jag gillar aktiv tråd :) den mest skriva app jag har! Känns tryggt här inne där det finns fler i Samma situation!

Var bor ni allihop? Jag hänger i Blekinge, men denna helgen är jag hemma och hälsar på i Skåne, mys! Blandade känslor när jag åkte hit..här som mf började den 25/12 :(

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?