• nenne31

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Marsipanprinsessan skrev 2013-01-14 20:35:10 följande:
    MariaochNiklas: min yngsta är ett år och åtta månader. TS: ja, har för mig vi pratar nån annanstans också hehe. Jag var anonym i vissa trådar och icke-anonym i andra, till slut blev det svårt att hålla reda på. Hoppas ingen känner igen mig iallafall, håller det faktum att vi kommer försöka få bebis igen en smula hemligt. De flesta vet inte ens att jag varit gravid, och min familj bråkar ju massor så det känns bäst att vara hemlig. Är ny på neo, har jobbat sen förra våren så det är fortfarande läskigt...nu har jag dessutom varit hemma länge, först pga illamående och nu pga missfallet. Suck!!
    Ja vi håller ju också det hemligt för de flesta.
    Kommer inte gå ut med nåt föräns ca v 12 nästa gång.
    Men jag har plockat bort allt nästan från min presentation så länge och jag hoppas bilderna på inställningar är så bara jag kan se dom.
    Ska ändra sen när tiden gått den tiden jag vill.
    Men man kan göra sig synlig här också nu känns det som :)
    Så det e jag som e trådstartaren :)
  • nenne31
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-14 21:47:05 följande:
    Hej nenne! Jaha, var det du. Jag har heller inga bilder etc, om det blir en nästa gång tänker jag hålla det hemligt till vecka...eh, 39. Skämt åsido, när ska man våga gå ut med det? Blev lite bränd denna gången, att gå runt i veckor med växande mage...näää. På gyn sade de att MA tyvärr är mkt vanligt, de ser det hända ofta. Var tredje graviditet blir ett missfall sade BM.
     Hej ja det e jag :) Ja det va därför bm på kk vräkte av sig att jag skulle vara glad att jag hade tre barn för mf fick man räkna med.
    Bara jaha liksom.
    Men sen är det inget som säger att det händer fler gånger.

• nenne31
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-14 21:59:30 följande:
    Jag tycker de kan hålla tyst när det gäller sånt. Jag har ju också barn sen innan och jag är oerhört tacksam över att jag har dem. Det behöver ingen barnmorska tala om för mig. Bättre att de stöttar så gott de kan, varje fall är ju unikt, även om de ser detta 100 gånger per vecka.... Alla som drabbats behöver ju stöd, vissa mer och vissa mindre. Man måste ju möta individen där hon befinner sig just nu. De som jag träffade idag var väldigt bra, men flera andra har varit rätt empatilösa. Och då har de inte ens vetat att jag har barn innan! Det kunde ju varit så att jag försökt få bebis i många år utan resultat! 😡 Doktorn vi träffade direkt efter kub sade ingenting, beklagade inte, försökte inte trösta. Det hade räckt med ett beklagande, jag var lite chockad så jag grinade inte eller nåt, satt bara där helt stel.
    Ja precis...Den bm jag pratade med då va riktigt empatilös och jag va sååå ledsen efteråt.
    Det sköte kroppen själv behövde inte åka in där o få nått kollat etc etc.
    Jag talade ändå om detta va en planerad graviditet och jag e ju jätte ledsen för det e första gången detta händer mig.
    Men enl henne va det ingenting.
    Men läkaren jag träffade sen för jag åkte ju in ändå nån dag senare va jätte go.

Nä vissa skulle inte haft det arbetet dom har.

• nenne31
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-14 22:08:35 följande:
    😡😡😡Nä, verkligen inte. Förutom det känslomässiga så blir man ju chockad. Jag fattade med en gång så fort jag såg skärmen, blev liksom helt kall. Allt det kroppsliga är inte heller så himla kul, blod och klumpar och återbesök, tabletter X flera i mitt fall....puh. Vet inte hur många människor som sett mitt underrede den senaste tiden. :-0 De MÅSTE ju stötta, det får liksom inte gå på rutin!
    Usch ja fy fasiken...:(
    Jag hade som sagt tur i oturen...blev väldigt tidigt mf och allt skötet sig själv.
    Blödde mkt två dagar annars knappt nåt.
    En lite större klump kom men annars inget så jag e oerhört tacksam att det gick så smidigt.
    Kan inte föreställa mig vad du och de andra som fått det så går igenom :(
    Usch nä nu e det vårt år och vår bebis tid eller vad säger ni..::)

• nenne31

Varmland: Välkommen hit och beklagar det du fått gå igenom :(
    Som marsipanprinssesan sa att man gör vul o v 10 och allt e bra till att sen komma 3 veckor senare och fostret har dött...fy fasiken.
    Är ju verkligen inget man tror utan att nu har det gått så pass långt att jag kan slappna av.

Hoppas ni får den hjälp ni behöver och vill ha nu och lycka till!

• nenne31
    Emhsie skrev 2013-01-16 13:57:42 följande:
    Fick missfall igår i v.6+2
    Jag och sambon vill köra vidare. Försöka mer. Få ett barn.
    Just nu känns det jobbigt. Har så fruktansvärt ont att jag måste andas igenom smärtorna som kommer då och då hela tiden. Detta är det värsta jag varit med om i hela mitt liv.
    Så älskad från första stunden jag fick veta att den fanns i mig.
    Nu känner jag bara sorg. 
    Välkommen hit <3

Beklagar ditt mf...:(
    Vi vet hur d känns här.
    Var det ert första barn?

Har du varit inne på kk el pratat med dom med tanke på dina smärtor?
    Ja det är fruktansvärt man blir helt knäckt...kram på dig

• nenne31
    Hämta 20130117_062741.jpg (1216,4 kB)

Jag kan inte fatta detta :)
    BIM -6 om jag räknar mf som mens.

Detta kom inom 1 minut och är ett av de här känsliga testen.
    Har vi verkligen lyckats?
  • nenne31

Tog detta imorse.
    Är från känsliga test som visar upp till BIM -4.

Detta tog jag sist med när det slutade med mf.

Jag kan inte fatta har vi lyckats redan?

Jag e bara på BIM -6 om jag räknar mf som missfall.
    Men måste ha haft äl tidigare ju.

Jag e glad men såååå rädd.

• nenne31

Ska lägga upp bilden då jag kommer hem. Jag testade meg på tre grav test dem 1 januari. Och har testat typ heöa veckam eftersom jag ej vetat när jag haft äl o så. P idag e första g det blev pos. Två sträck inom en minut. Tydöiga med.. Försöker ändå hitta anledning att det onte stämmer!

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?