• nenne31

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Lingontagg skrev 2013-02-16 15:32:17 följande:
    Vågar knappt berätta, men jag testade positivt idag! Känns helt galet fantastiskt & oroligt.
    Grattis :)
    Kul när det kommer plus i tråden :)
  • nenne31
    Anonym (=() skrev 2013-02-17 13:25:37 följande:
    Fortfarande ingen mens i sikte.... Men börjar få ont i brösten och det liksom spänner till i livmodern emellanåt så att jag tror att "nuuu kommer den"... Men icke...
    Nu börjar hjärnan "tänk OM jag är gravid igen", jag som inte ens hunnit sluta röka igen eller äta folsyra...??
    Då blir jag lite rädd om det skulle vara så... Hmm...

Vet inte ens om jag vågar ta ett test nu, har inte tagit något så att jag vet ifall det ens visat på negativt igen emellan...

Hur hade ni gjort? Väntat?
    Tycker också du ska testa för att se.
    Att du inte hunnit slutat röka el börja med folsyra e inte hela världen.

Jag är inte stolt över det men jag rökte när jag väntade mina två första barn för 14 och 12 år sedan och har inte tagit folsyra med någon av dom eftersom jag inte vetat om det.

Min tredje slutade jag röka med.
    Han är den som varit allra mest sjuk av mina tre barn.
    Så klandra inte dig själv.

Får du ett plus sluta röka och börja med folsyra helt enkelt.

Förlåt jag ej komemr ihåg men i vilken vecka var du när du fick mf?
  • nenne31
    Anonym (=() skrev 2013-02-17 17:28:13 följande:
    Ingen mens sedan dess nej. Jag köpte ett test innan och ska testa imorgon bitti tänkte jag. Ett sånt där med tidsindikator eller vad det heter. Tror dock att det kommer visa negativt..... Dum som man är, börjar man hoppas så jag kommer bli besviken.

Jag slutade innan jag blev gravid förra gången och åt folsyra. Men så tog jag till min snuttefilt i sorgen och började röka igen alltså. Dumt, men så är det... Jag var i vecka 8 när jag fick Mf..

Ja man kan inte göra rätt alltid.
    Jag slutade röka när jag fick mitt plus i dec...och ville väldigt gärna börja när jag fick mf..men höll mig.
    Däremot snusar jag istället och det klarar jag mig inte utan just nu.

Hoppas det kan visa plus för dig och att det är för där finns ett litet frö inne.
  • nenne31
    MariaOchNiklas skrev 2013-02-18 13:11:42 följande:
    Tog ett grav.test i morse och nu visar det äntligen negativt. Så då borde jag snart sluta blöda. Men väntar en mens innan vi försöker igen. Behöver hinna återhämta mig både fysiskt och psykiskt efter 2 missfall på raken.
    Skönt det va neg.

Ja hoppas det slutar snart så kroppen kan bli normal igen.
    Så ni kan försöka sen när du haft din mens.
  • nenne31
    Anonym (=() skrev 2013-02-18 17:22:05 följande:
    HELVETE!! Det visar ju POSITIVT!!!! Det står "Gravid +3" ?? Ooooh myyyy gooood!! Betyder det verkligen att jag är gravid igen nu då?? Eller visar den bara eftersviter sen sist jag var gravid? Nä, det är inte möjligt eller? Det är ju över en månad sedan skrapningen och hormonerna gick ju ur pö om pö redan innan skrapningen...? Eller vad tror ni?

Usch, tänk om det bara är hormonerna sen sist? Usch vad rädd jag blev nu!! Fan, måste sluta röka ASAP nu, dra ner på kaffe och allt.... Oj oj oj...
    GRATTIS :D

Nä hade det varit efter sviter hade det inte stått 3+.
    Då hade den gått ner och ståt kanske gravid 1-2.

Så tror nog du är väldigt gravid :)

Stort lycka till :)
  • nenne31
    Irlais skrev 2013-02-19 15:19:44 följande:
    Hej tjejer, jag hoppar in i tråden här... har läst igenom och följt er men tänkte att det är dags att bli lite mer aktiv :)

Fick missfall för ca 1,5 vecka sen, då jag var i vecka 7+5. Hade haft blödningar i ca 3 veckor innan och varit på både VUL och UL för att jag var så orolig pga detta. Ultraljudet var faktiskt samma dag och allt såg bra ut där med hjärtat som pickade, BM kunde inte se några blödningar längre heller. Men ändå satte missfallet igång på kvällen då blödningarna ändrade karaktär och jag hade ont i magen, dagen efter konstaterade läkaren på gynakuten att allt var borta i princip. Blödde i strax under en vecka men hade inte ont egentligen mer än den natten. 

Jag är nu ganska osäker på om jag vill bli gravid direkt, mådde psykiskt väldigt dåligt under tiden jag faktiskt var gravid och är rädd att det ska bli så igen. Velar fram och tillbaka med det men jag har köpt några ägglossningtest i alla fall för att se om cykeln kommit igång igen. Testade igår och det verkar som att det är ägglossning på gång. Hade tänkt ta ett gravtest bara för att säkerställa att det är negativt och alla hormoner är ute, men betyder det positiva ägglossningstestet nu att alla gravhormoner är borta? Eller kan ägglossningstestet reagera på gravidhormoner från missfallet fortfarande..?
    Välkommen hit.
    Beklagar ditt mf.

vet du vrf du mådde dåligt under tiden du va gravid?

Äl kan väll reagera på grav hormoner har jag för mig?!
  • nenne31

Jeffa har du testat idag?
    Du har väll BIM idag?

• nenne31
    Jeffa skrev 2013-02-19 20:46:44 följande:
    har testat vare dag sedan i lördags ;) helt onödigt, har ju en lutealfas på 10 dagar så jag kan ju knappt plussa före BIM. Alla neg, ingen mens än heller. Sist så plussade jag på kvällen på BIM, men ett känsligt test.
    Nu har jag bara CB digitala kvar, vet inte om jag orkar slösa på dom.

väntar nog tills imorgon och se om mensen kommer eller inte.
    Men har en molande värk i svanken, brukar aldrig ha det innan mens annars, det brukar komma på andra eller tredje mensdagen.
    Ok håller alla tummar och tår :)
  • nenne31
    Jeffa skrev 2013-02-19 22:10:22 följande:

Absolut :) tror att mesen är på g nu :( så nu är nästa fokus våran utlandsresa om 3 veckor och bara ta det lugnt och vila. Lycka till allihopa! Håller tummarna för er!
    Tack Jeffa :) och vi kommer tänka på dig.
    Ha en underbar utlands resa och hoppas ni bara kan slappna av så allt händer när ni minst anar.
    Önskar dig också lycka till och hoppas vi får se dig med ett plus när ni är redo <3 kram
  • nenne31
    Jeffa skrev 2013-02-19 22:10:22 följande:

Absolut :) tror att mesen är på g nu :( så nu är nästa fokus våran utlandsresa om 3 veckor och bara ta det lugnt och vila. Lycka till allihopa! Håller tummarna för er!
    Tack Jeffa :) och vi kommer tänka på dig.
    Ha en underbar utlands resa och hoppas ni bara kan slappna av så allt händer när ni minst anar.
    Önskar dig också lycka till och hoppas vi får se dig med ett plus när ni är redo <3 kram
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?