• nenne31

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

te82 skrev 2013-02-11 11:25:52 följande:
    När fick ni mens efter missfall/MA? Jag skulle haft mens för några dagar sedan men den har inte kommit än. Fick positivt test på ÄL på dag 14 som vanligt. Men kan mensen vara sen i alla fall trots att ÄL skedde som vanligt? Hur var det för er?
    Det kan den säkert.
    Min äl blev fem dagar sen och även mensen.

• nenne31

Välkomna alla nya ...alla e välkomna här :)

Men vad är det jag läser MariaochNiklas och Blingbling....:(
    Nu får det väll vara slut på tråkigheterna tycker jag :(
    Stora kramar till er båda <3

Känns som att jag gjorde rätt i att starta denna tråden iaf så vi kan finnas där för varandra i lycka och motgång och få skriva av oss och skrika och gråta när det behövs och glädjas med varandra när det blir så.

Jag hoppas verkligen det kommer gå bra för alla till slut även om det kanske tar lite längre tid för vissa av oss.

Kramar till er alla.

• nenne31
    Benzaiten skrev 2013-02-13 11:54:09 följande:
    Hej på er!

Jag hoppar in lite här i denna tråd... Lyckand varade inte så länge för oss.. i två veckor fick vi glädja oss åt ett plus. Igår i v.6 (5+5) så satte missfallet igång på allvar. Hade då haft bruna små stänkblödningar i en vecka men hoppet är ju det sista som lämnar så vi hoppades länge att det bara var normala blödningar... tills igår. Då kom det med besked. Smärta i mage och rygg och rött blod och klumpar... rikligt flöde och ingen tvekan om vad som var på gång.. sen åkte jag hem och det bara ökade... Och ursäkta nu min frispråkighet kring detaljer (är du äckelmagad sluta läs kanske...) ... men den blodkoagel som kom ut vid ett toabesök... det var den största jäkla blodklump jag nånsin sett! (inte som första gången) Min man undrade, jag är ganska samlad av mig men jag skrek - Wath the f'ck!! rakt ut när det hände... Den var helt enorm, i mina ögon mätt! kanske 8cm i diam.   Men jag väntar fortfarande på gulsäcken nu... sist gång kunde jag se den supertydligt när den kom ut men denna gång har jag ej sett någon... men den kan ju ha varit inbäddad i den stora blodklumpen eller?  

Idag är jag faktiskt hemma från jobbet... har ont och blöder mycket... vill inte sitta på jobbet och krysta ut stora blodklumpar o få kramper...jobbar på förskola så man måste vara alert och i gång hela tiden. Tänkte först att jag skulle säga till kollegan precis som det var när jag ringde men det blev en vit lögn och jag sa att jag hade feber... vill inte att de ska gå och stressa upp sig för att jag planerar bli gravid... situationen på jobbet är pressad som den är.

Hoppas förloppet ska gå snabbt i alla fall... vill inte blöda i 2-3 veckor och inte få ha sex på en månad... blä.

Vi kommer nog dock vänta en menscykel så att man vet var man är och kan räkna ordentliget och vet när ägglossning och allt inträffar och att man är ok igen. Vill testa negativt också innan. Hört att man kan plussa lång efter misfallet.

Hur har det varit för er? Har ni fått ett negativt test innan ni försökt igen? När hade ni sex efter missfallet? Min man trodde vi kunde ha sex med en gång men det är ju stor infektionsrisk så länge man blöder ju....
    Välkommen hit beklagar det du gått igenom <3

Jag fick mf 5+1 blödde i 5 dagar testade neg på flera test redan efter dom 5 dagarna.
    Vi började försöka direkt jag slutat blöda.

• nenne31
    Emhsie skrev 2013-02-13 12:33:54 följande:
    Hejsan hoppsan! Inte skrivit här på ett tag men känner att det nu är dags igen.
    Fick MF 15/1 (6+2 enligt sista mens) men på VUL kunde hon bara se tjocka slemhinnor på missfallsdagen och att embryot antagligen aldrig hade ett slående hjärta. Slutade blöda efter bara 5dagar, inga besvär efter det. Symptomen på min grav var borta redan 16/1 dessutom.
    Ca 2v efter MF så fick jag ÄL symptom, stenhårda bröst och molvärk i ena äggstocken. Som om min cykel ändrat om sig. I sådant fall skulle jag ha fått min mens tidigare denna veckan. Men icke.
    Istället har jag fått en jäkla massa hormonprickar över hela bröstkorgen, kissar rätt ofta. Halsbränna på kvällarna och illamående om jag ser mat.
    Inte ont i brösten eller något, däremot känns dom lite hårdare. Men hade inga tydliga symptom innan MF heller förutom utebliven mens och hormonprickar överallt.

Jag vet inte om jag ska våga hoppas, enligt normala cykeln skulle jag ha ÄL i söndags, då kände jag inget.
    Men jag vågar inte testa utifall att jag plussar på "gamla" hormoner. DET skulle förstöra mig.

Så vad tror ni? Vågar man testa? För att se? Hjäääääälp. 
    Har du kollat med ett test här emellan så det varit neg?
    Vissa säger att det kan sitta kvar flera veckor men mitt va neg 5 dagar efter mitt mf i vecka 5+1.

tycker verkligen du ska kolla...och ta ett cb digital så får du reda på veckorna också.

Lycka till.

• nenne31
    Emhsie skrev 2013-02-13 13:56:44 följande:
    Har inte kollat, haha. Men kan nästan påstå att jag kände hur hormonerna försvann ur kroppen, hehe.
    Har köpt två test, dock inte digitala utan det köper jag om det förmodan visar plus.
    Är det negativt blir jag glad ändå för då vet jag att dom gamla hormonerna är borta och att det bara är att köra på ;) 
    Ok va bra :)

Uppdatera oss här sen när du tagit det :)
  • nenne31
    Emhsie skrev 2013-02-13 14:54:55 följande:
    Så, nu har jag testat. Det var negativt. Vilket jag tycker otroligt nog är skönt. För då vet jag att jag inte har gamla hormoner kvar i kroppen när jag väl plussar (såvida jag inte hinner få mens emellan) 
    *andas ut* 
    Det var ju skönt :)

Hoppas att du plussar nu snart :)
  • nenne31
    tintinigbg skrev 2013-02-14 13:43:49 följande:
    Hej!

Jag fick missfall igår var i v 6. Mår som en jäkla skit just nu. Min sambo och jag har försökt så länge så det känns riktigt  hårt.
    Men nu till min fråga hur blir det med ägglossningen efter mf. kommer den som den brukar göra eller? hjälp

Vill ju se det underbara "plusset" snart igen
    Välkommen hit...beklagar ditt mf.

Min äl kom igång direkt men var 5 dagar sen och även så blev mensen 5 dagar sen.

Det är väldigt olika hur lång tid det tar.

Hoppas det går fort för dig och att cyklen blir normal snabbt.
  • nenne31

Man hör ju så mkt om saker som ska hjälpa till att bli lättare att bli gravid.
    Jag tror på en del av det e ju bevisat med spec om man har svårt för att bli gravid.
    Men jag har fått höra att det e lättare om kvinnan också får orgasm under sexet...nån som hör det innan?

• nenne31

Aha tack då vet jag :)

Kommer ej ihåg med de andra barnen men nu när jag fick mitt mf i dec då kom jag samtidigt som honom när jag blev gravid :)
    Vet vilken dag det var så kommer ihåg det :)

• nenne31
    mmjonsson skrev 2013-02-15 10:59:49 följande:
    en fråga nu då.. Jag fick glad gubbe igårmorse och i förrgårkväll var det negativt. Idag på morgonen var det negativt, vad innebär detta nu då? Att äl är typ just nu, elle rvarit?
    Asså jag kan inget om det haha...har bara testat två gånger i mitt liv med äl stickor.
    Men när man får en glad gubbe sker ju äl inom 12-48 timmar har jag hört..
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?