• nenne31

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Rue skrev 2013-01-19 21:27:56 följande:
    Missfall och vill nu försöka direkt igen Bim-tråd. Så heter den tråd jag la in. Hoppas ni vill skriva in er och tillsammans följa och pusha varandra.
    Tack :)
  • nenne31

Har lagt upp BIM tråden där uppe :)

Anonym :( Läkaren sa till mig att ta första blödnings dagen som första mens dagen så att säga och räkna därifrån och framåt som min cykel brukar vara.
    Men man kan aldrig veta om den hoppar el om äl kommer som den ska el ens mensen.
    Så vill man försöka direkt får man köra som vi gjort typ varannan dag el varje om man vill och sen hoppas påd et bästa.
    annars vänta en mens och se...

• nenne31
    Jeffa skrev 2013-01-20 18:38:15 följande:
    Hej!!
    hänger gärna med här om det är ok? :)
    Hade mitt andra MF den 27e dec, var i v 6, precis som med förra MFet.
    Inga barn sedan innan.
    Hej Jeffa kul du hittade hit välkommen :)
  • nenne31
    Jeffa skrev 2013-01-20 20:54:48 följande:

Vid båda mina MF så har dagen som det kommit klumpar varit som första mensdagen, inte den dagen jag börjat att blöda. Om ni förstår hur jag menar? Men det är nog olika för alla! :)
    Jaha oj då...ja läkaren sa bara så att jag skulle räkna som en vanlig mens.
    Jag började blöda den 25/12...men fick bara en klump o den kom den 27 el 28.
    Jag va ju bara i vecka 5 +1.

Men då kan det slå på några dagar då ju.
    Men imed jag ej vetat när jag haft äl ändå men bara trott så vet jag ändå inget förrän mensen kommer el om det blivit nåt.
    Ska testa mig slutet på nästa  vecka om mensen ej kommit.

• nenne31
    Jeffa skrev 2013-01-21 17:46:27 följande:
    jag vet ju inte om det är så eller ej, men på mig har det varit så iaf. Säkert olika.
    Men på ons är det iaf 4 veckor sedan jag hade "klumpar", får se hur det går då.
    Har haft ljusrosa flytningar sedan i fredags och molande värk till och från sedan i torsdags.

Märks man jobbar då e man ingen stalker här inne haha :)

Ja skumt det där med dina flyttningar.
    Har du haft så förr?

Själv går jag med rätt så ont var dag sen ett tag tillbaka och brösten ömmar och allt sånt.
    Massa olika syptom...återstår o se vad det beror på.

• nenne31
    varmland skrev 2013-01-22 09:40:17 följande:
    Nu har jag en fråga till er tjejer :)
    Hade konstaterat ma ( v12+5 ä för nästan 4 veckor sedan , blev skrapad och pga komplikationer blev jag skrapad igen för 2 veckor sedan. tog ett grav test för 1,5 vecka som visade i stort sett 0 då, kunde skymta ett supersvagt strevk. blöder fortfarande lite, men har i dag full pott på ål test kan det vara möjligt, blöder ju lite fortfarande, blir senaste 6-7 dagarna mini mini  i bindan, men ljus rosa när jagh torkar mej ( ursökta detaljerna :) ) . Blir ju lite förrvirrad nu :)    Kan det va äl på g nu ? vågar man cjansa och ha sex ? eller är det bara dumt ? Har ju ålders panik och vill ju inte missa en enda chans

Du har då säkert äl nu pga testet visade det.

Om du bara får lite rosa när du torkar dig så e det ju inte så att du blöder fort.

Det e ju som dom andra sagt upp till er men du kanske kan ringa kk och höra?

När vi började med sex igen efter mitt mf så va jag blödnings fri men började dock blöda dagen efter igen lite gran,sen försvann det helt och vi hade sex varannan dag.

Men man är ivrig och vill bara sätta igång.

Undvik bad och sånt iaf.         

• nenne31
    Jeffa skrev 2013-01-23 09:38:46 följande:
    BIM idag, tokblankt test :(
    Lite lite blod, men inge mycke.
    Men den kommer väl igång snart.

Nya tag i februari för mig.
    Nä vad synd Jeffa :(

Men detta e första försöket sen ma el mf va?

Har också BIM idag ingen mens än men känns som det komemr när som.
    Kommer vänta testa tills nästa vecka om den ej kommit...kram på dig
  • nenne31
    pettans skrev 2013-01-22 18:18:01 följande:
    Hänger på här!

Fick ett tidigt missfall (v6) i julas. Var något av det jobbigaste jag varit med om. Vi har väl inte direkt försökt och legat i denna månaden om man säger så men vi prickade nog ägglossningen ändå vilket jag kände av att jag hade.

Jag är ju en sån som är väldigt känslig för hormoner och förra onsdagen kände jag som ett hugg i magen, precis som att det "small till". Tänkte inte så mycket på det men sedan dess har jag haft sån sjuk molvärk i tjejmagen. Brösten känns ömma och flytningarna är ju defintivt rikligare.

Antingen är jag sjukt skengravid eller så har det tagit sig direkt..

Köpte hem test idag, men jag är på dag 28 så jag vet inte om jag ska vänta någon dag  till. Är ju så otålig!
    Välkommen hit :)
    Beklagar ditt mf.

Hoppas verkligen det tagit sig direkt...:)
  • nenne31

BIM idag ingen mens än.
    Men cyklen kan ju vara flyttad pga mf i dec.
    Sen trodde jag ju jag hade äl kring den 13-15 januari och då blir det ju senare BIM.
    Jag kommer ej testa föräns nästa vecka om mensen ej kommer.

• nenne31
    mmjonsson skrev 2013-01-23 10:07:51 följande:
    Ingen mens för mig heller ännu..men när jag tänker efter så ficka jg inte klumpar förrän några dagar senáre feter jag fått cytotec..så om jag ska räkna det som senaste mensdag, så innebär det att mensen ska komma till helgen. Men vem vet! Vi sexar iaf på varannan dag och jag tar äl-test den andra dagen och hittills har jag inte sett en glad gubbe..! Kanske kan vara bra med en mens ändp..jobbigt med ovetskapen om jag haft äle ller inte..! Svårt att beräkna när det inte ´är mens liksom.. it SUX..! men sen är frågan, kommer inte mensen till helgen då känns det som att jag borde ta ett gravtest..inte för att jag tror att det blivit något, men ändå!
    Jag e precis som du...stressad o svårt att slappna av.
    men samtidigt jag vet ju att jag kan bli gravid....har tre barn sen innan och blev gravid direkt i dec.
    3 av fyra har tagit sig på första försöket...men ändå stressar jag sönder mig sj :(

Då jag skulle haft äl enl cyklen hade jag ingen...testade i 7 dagar utan glad gubbe...men sen kände jag av det 4 dagar senare ca.

Min klump kom 2 dagar efter jag började blöda.
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?