• nenne31

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

MariaOchNiklas skrev 2013-01-26 19:52:37 följande:
    Mitt i allt jobbigt så kan jag från idag titulera mig som fästmö gissa om jag blev förvånad när han stod på knä innanför ytterdörren när jag kom från jobbet. Är våran 3 årsdag idag.

Stort grattis så härligt
  • nenne31

Hur går de för er andra här? BIM +4 idag. Molvärk/mensvärk till max..men så har det varit nu sen ett par efter äl. Nu går de bak i ryggen och jag hae mått illa idag. Men det brukar jag även köra nnär jag ska ha mens. Jag kommer testa igen i veckan om mensen ej kommit.

• nenne31

Håller också med. Och visst är det så typiskt att man ser bebisar och gravida över allt?! Tänker på er här som inte testat positivt men ändå inte fått mens. Och ni som fått mens. Ni som har problem sen skrapning el mf. Jag fick min mens nyss :'( 5 dagar efter BIM. Som tussies säger skönt på ett sätt då jag vill ha kroppen i rätt cykel igen. Men jag hade så mkt lika syptom som i dec när jag blev gravid. Nu vill jag lära mig slappna av tänka att det blir när det blir. Inte känna paniken. Men jag kan inte :'( nu börjar en ny lång väntan igen.... Kram till er alla känns så skönt att vi har varandra här

• nenne31
    Tussies skrev 2013-01-28 11:40:32 följande:
    Förstår att det måste vara jobbigt. Hoppas att du får antingen plus (helst förstås) eller i annat fall mens snart så att du slipper gå omkring och undra... <3

Man letar efter symptomen hehe.. man hoppas ju så mycket. Igår natt mådde jag otroligt illa, gör fortfarande, så hade jag inte fått min mens hade jag säkert sett det som ett symptom. Du hade ju så många symptom dock, måste nästan kännas som att kroppen lurar en då. Tror inte jag kan lära mig att slappna av tyvärr. :( Nu 2 veckors väntan till äl sedan 2 lååånga veckors väntan till BIM.

Kram till dig också <3 Och alla andra som kämpar.

Ja jag va nog sken gravid för jag ville så mkt.
    Ja nu e det en lååång väntan igen.
    Blir liskom inte spännande föräns ca 7 dagar innan BIM.
    Ska faktiskt köpa äl test och kolla denna månaden fall den ligger som den ska.

kram
  • nenne31
    Vi09 skrev 2013-01-30 09:23:24 följande:
    Kanske lite sent men jag hoppar in här med. Är ny på familjeliv :)
    Vårt lilla hjärta slutade växa i vecka 10. Vi genomgick en medicinsk abort 28/12, fick sedan en infektion för att allt inte hade kommit ut. Ska se på fredag om rester finns kvar. Har fortfarande högt hcg. Två missfall 2011 och nu detta. Vi försöker fortfarande med vårt första barn sedan 2010.
    Välkommen hit :)

Beklagar det du fått gå igenom :(
    Man tycker det är tufft en gång i tidig vecka,kan inte föreställa mig hur de känns fler gånger och om man går längre >3

Här är mensen nästan slut.
    Hoppas att cyklen hamnade rätt nu :)

Hoppas vi blir många som plussar nu i Februari och får fina november barn :)
    Jag själv fyller år den 4 nov :)
    Giftiga skorpioner där i den månaden haha!
  • nenne31

Haha Jeffa men jag förstår exakt vad du menar. Man ser bara gravida magar bebisar och läser om alla som får sina barn överallt. Det e riktigt jobbigt. Jag kan inte heller låta bli att tänka på vart jag skulle varit i vilken v osv om mf inte kommit. Men jag hoppas o ber o önskar att många av oss kan plussa nu i februari

• nenne31
    angel8006 skrev 2013-01-31 21:39:28 följande:
    Får man hoppa in här lite sent?
    Vi fick MA nu i januari; har gått igenom 2 omgångar av cytotec. Nu väntar jag bara på att få gå på efterkontrollen nästa fredag för att se så allt är ute... Vill att allt detta hemska ska vara över snart!
    Det är mycket tankar o känslor som flyger runt. Bebisen var inte planerad men åh så välkommen!! Jag är rätt säker på att min man inte vill försöka igen på en gång, men jag hade verkligen vant mig vid tanken på en liten bebis... Jag vill försöka så fort det går, men jag vågar faktisk inte ens ta upp ämnet... :(

För att ytterligare strö salt i såren så är inte mindre än 3 nära vänner gravida, de ska ha ungefär samtidigt som jag skulle haft BF..
    Och jag känner mig så otroligt arg och ledsen!!!! Det är på gränsen till att jag knappt vill umgås med dem alls

Förlåt mitt långa inlägg, behövde få skriva av mig lite bara..
    Välkommen hit :)
    Jag startade tråden så att alla är välkomna oavsett hur långt in i tråden vi kommit :)

Beklagar det du behövt gå igenom :(
    Jag hoppas ni snart kan komma överens om att börja försöka igen ...kram
  • nenne31
    MariaOchNiklas skrev 2013-02-01 09:00:25 följande:
    Känns helt sjukt. Känner mig ganska förvirrad. Har haft något mensliknande. Har känns mig väldigt kissnödig de senaste dagarna. Gjorde ett test nyss som gav utslag på att jag är gravid. Vågar inte tro på att det är så. Ska gör nytt test på måndag o se om det b blivit starkare streck.
    GRATTIS :)

Men jag förstår din rädsla.
    Jag hoppas verkligen det går vägen och att allt är som det ska :)

Stor kram
  • nenne31

Hej på er hur har ni det?

har en fråga om någon vet.

Fick ju min mens fem dagar senare denna månaden,första mensen efter mitt mf.
    Jag brukar blöda 4 dagar och sen e det stopp tvärt.

Efter 4 dagar slutade det nu också MEN jag haft sånt brunt/rosa nu i 2 dagar när jag torkar mig och jag får andv trosskydd.
    Detta brukar jag aldrig ha bara undrar bad det kan vara?

Är lite orolig nu så cyklen inte har hamnat rätt ändå?!

trodde inte ett så pass tidigt mf i v 5+1 kunde ställa till det nåt nämnvärt med kroppen.

kram på er!

• nenne31
    Anonym (Förvirrad) skrev 2013-02-02 22:42:30 följande:
    Hej, jag hänger gärna på här. Jag fick misssfall nyligen, osäker på vilken vecka jag var i min jag var inte så jättelångt gången. Graviditeten var inte planerad, men jag hann ändå ställa in mig på ett syskon och planera en massa. Sambon och jag har pratat och kommit fram till att vi faktiskt kommer göra ett medvetet försök denna gång att bli gravida. Första barnet var också oplanerat. Har ännu inte slutat blöda, men vi kommer starta direkt när blödningen upphör och inte vänta in mensen. Har även bestämt mig för att inte testa edteråt heller, utan ta det med ro och testa först när jag själv är "någorlunda säker" på att jag är gravid igen.

Välkommen E det du som hänger i mina andra tråd med? Vill ej säga för mkt om du vill vara anonym.
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?