• nenne31

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Anonym (=() skrev 2013-03-20 13:27:13 följande:
    Inga glada nyheter att dela tyvärr.
    Fostrets hjärta har stannat och överläkaren sa att när jag blir gravid nästa gång ska jag ta kontakt med honom personligen för uppföljning, samt någon form av antikoagulantia(man brukar kalla det blodförtunnande) som man har sett goda resultat om det är som så att det blir koagel (som kan leda till proppbildningar i navelsträng till fostret och som gör att näring och syre uteblir, leder till att fostret dör)

En riktigt bra överläkare, samma som skrapade och konstaterade att förra fostret dött. Han gav mig varma och långa kramar.
    Många stora kramar till dig.
    Gråter massor när jag läser <3

Skönt med en så bra läkare och hoppas verkligen det går vägen nästa igång och att du får hjälp.

kramar

• nenne31
    opps74 skrev 2013-03-24 12:16:32 följande:
    Jag tror att jag plussade i morse!!!! Var väldigt svagt så jag vågar inte ta ut glädjen i förskott! Ska testa igen på tis, har inte riktigt koll på bim men ons-fre ungefär. Hade äl känningar den 13/3. Hur går det för er andra med bim i dagarna? Testat ännu, symtom?
    Jag fryser men svettas på natten, illamående från och till och molvärk, ilningar i brösten.
    Hoppas jag kan få säga grattis :) Hoppas verkligen det stämmer <3

Jag har BIm månd el tisd...kommer nog vänta testa till någon dag efter BIM om mensen ej kommer.
    Vet jag blir så ledsen och besviken nämligen.

Jag fryser med och svettas om nätterna.
    Illamående emellanåt.
    Ont i bröst och bröst vårtor.
    Molvärk som går bak i ryggen ibland.
    Men det e typiska pms besvär precis som det e typiska i början av graviditet besvär.
  • nenne31
    Anonym (=() skrev 2013-03-24 12:52:48 följande:
    Jag håller tummarna stenhårt för att det ska visa härliga plus på era test och att det kommer att gå vägen!

Själv ligger jag och blöder som ett jäkla såll fortfarande, har ont till och från. Förstår att smärtorna är för att livmodern "jobbar" ut det som är kvar som inte ska vara där eller så.

Jag tänker på er andra härinne och jag är otroligt tacksam över det stöd ni har visat! Kan nog inte tacka er nog tror jag, ni är fina människor. {#emotions_dlg.flower}
    Tack och självklart finns vi här för varandra <3
  • nenne31
    Rue skrev 2013-03-24 14:02:00 följande:
    Min äl blev ju försenad som Bim är inte 28/3 iaf. Lite osäker på när faktiskt. Men tror inte det blev nåt- var dessutom tvungen att köra en antibiotika kur direkt efter äl som jag sen fick svampinfektion av och nu behandlar det... Känns inte som dom små simmarna fick den mest gynnsamma miljön att jobba i direkt. Suck...
    Vissa som försökt bli gravida upp mot flera år...och som av någon anledning gick på antibiotika blev gravida just den månaden...;) kan ju alltid hoppas.

Jag får svamp inf var månad ett par dagar efter äl.
    Har därför nu bokat tid till en gynekolog och ska dit på tisdag.

• nenne31
    Benzaiten skrev 2013-03-24 15:16:45 följande:
    YES! Äntligen ett stort fett - MINUS på clearblue-stickan!! Trodde aldrig att jag skulle kunna bli så glad för ett negativt gravtest! Nu kan vi äntligen köra på igen! Nästan 6 veckor tog det innan det blev blankt. Åh, vad skönt, kanske ÄL-stickornas utslag härom dagen var rätt då trots allt!

Äntligen! Så, då kan man börja längta efter plus snart igen då...
    BIM runt 4 april. Men vi väntar oss inget då utan satsar på nytt försök vid ÄL i april.  
    Skönt :)
    Nu kan du äntligen se framåt <3
  • nenne31

Fick min mens nyss.
    2 dagar för tidigt denna månaden.
    Förra va den en dag för tidig.
    Fattar ej vad min kropp sysslar med.

Jag kommer inte ha koll på äl mer nu el sexa efter det.
    Jag kommer ha sex när vi känner för det och har lust.
    Orkar inte med detta att ha koll och måste sexa då och sen blir jag så besviken när mensen kommer.
    Jag har blivit gravid förr utan massa planering,min kropp e exempel på att när jag vill för mkt strejkar den.

har skrivit in nytt BIM i listan iaf.

• nenne31
    Rue skrev 2013-03-24 19:53:47 följande:
    nenne31- usch va trist! Ja kroppen e allt bra vajsing efter mf/ma . Det här med att sexa på kommando är verkligen osexigt! Som tur är har inte sambon såna problem med det som mig. Kan garantera att just då jag måste är då jag vill som minst. Va inte så i början men ju längre tiden gick. Då vi blev gravida hade sambon vart bortrest 1v och vi körde på av ren lust och då dök det fina plusset upp. Dock är jag lite ålders stressad och känner inte att jag har råd att missa en månad, om det låter rätt... .
    trodde ändå inte att efter ett så tidigt mf i bara vecka 5 och blödde 6 dagar och kroppen tog hand om allt själv att det skulle strula så här.

Jag e ju inte så ung heller själv fyller 34 i år när börjar fertilliteten minska?
  • nenne31
    Tussies skrev 2013-03-24 20:28:43 följande:
    Fick min mens igår 4 dagar för tidigt den här månaden och förra månaden var den 3 dagar för sen. Helt sjukt vad less man blir, cykeln är konstig efter mf för min del minst sagt. Har aldrig kört med äl tester vi har regelbundet sex bara, har inte lyckats iaf men ändå.. :P Skippa testerna du och mys på!
    Ja vi kommer mysa på när vi känner för det utan en massa måsten el koll.
    Min mens har sett ut så här sen mf i dec.

Mens januari på dag 34
    Mens februari på dag 28
    Mens mars på dag 27

Innan när jag skaffade mina andra 3 barn hade jag en 28 dagars cykel och även mellan barnen.
    Nu innan mf 29 dagar.

Nu vet jag inte längre ;)
  • nenne31
    Rue skrev 2013-03-25 07:22:55 följande:
    Nenne31- då är vi lika gamla. Det sägs att fertiliteten börjar dala sakta efter 30, ngt mer efter 35 och verkligen mer runt 38. Men det är ju väldigt individuellt. Men klart man känner pressen.:-/
    Ok ja jag försöker tänka på att jag alltid haft lätt för det innan.
    Och jag blev ju trots allt gravid i dec.
    Man får försöka tänka positivt.
    Men med mitt andra barn tog det 5-6 månader för då va jag som nu VILLE det skulle ta direkt.
    Och jag tror mkt på detta att kroppen sparkar bakut då.
    Läst om många som när dom väll slappnat av och tänkt jaja det kommer när det gör..så blir dom gravida.
    Så man får tänka så :)

• nenne31
    hamnoo skrev 2013-03-25 09:50:58 följande:
    Hmm min första mens kom också senare, på dag 33 efter missfall, oftast har jag 28-29 dagars cykel. Blir ju helt snurrig.
    Ja man blir lite fundersam.
    min brukar aldrig va tidig...brukar isåfall gå över nån dag istället.
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?