• nenne31

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Rue skrev 2013-05-15 06:57:59 följande:
    Har läst att det är ingen större risk att få missfall igen om man bara haft ett sen tidigare, och endast marginellt högre om man haft två. Oddsen är på er sida, grattis till plussen!

Tack snälla du!
  • nenne31
    lollisen skrev 2013-05-15 10:04:22 följande:
    Hej tjejer! Jag har gått under namnet anonym:( tror jag det var! Sitter och skriver från telefonen nu och då kan man ju inte vara anonym längre. Vi fick informationen att om man fått ett missfall, så räknas det inte som att risken blir högre för ett upprepat missfall. Har man gått igenom 2 upprepade missfall i följd så är risken runt 30% förhöjd att man drabbas av ett 3:e missfall (där står jag och min partner just nu, är inte gravid än, vad jag vet) så vi kommer få en uppföljning och insatt medicinering om/när jag blir gravid, samt har jag fått lämna blodprover till KK. OM vi ändå, trots medicin och uppföljning, skulle drabbas av ett 3:e missfall på raken så kommer vi att få genomgå en utredning och än mer hjälp att få behålla en framtida graviditet.

Skönt att läsa lycka till
  • nenne31
    Anonym (måndag) skrev 2013-05-15 10:08:55 följande:
    Är nog väldigt olika det där. Jag har två barn sedan tidigare , inga missfall eller ma. nu har vi bestämt oss för en sladdis. helt plödsligt strular allt. väldigt svårt för oss att bli gravida och när vi väl blivit det så har det slutat i ma i v 6, v9 , 12 och v15. misfalls utredning visar inget fel. Så har våra 3 senaste år sett ut och stämmer inget med statistiken på oss.

Beklagar det du fått gå igenom ♥
  • nenne31
    varmland skrev 2013-05-15 19:25:48 följande:
    Jaha då är det nog dax för missfall igen....fått brunrosa flytningar idag.     allt såg ju jättebra ut på vul i måndags. såg ett hjärta ticka.  Men känner ju allt för väl igen symtomen.  hur många misslyckanden ska man orka med?

Hoppas verkligen inte det är så... massa kramar
  • nenne31

Men fy vad mkt tråkigheter igen :'( Jag hoppas verkligen allt blir bra för alla. Känner också verkligen med er. Jag e orolig var dag. Stora kramar till er

• nenne31
    hamnoo skrev 2013-05-19 00:07:55 följande:
    Skriver här också.

Hade mf i februari och plussade i torsdags 16/5 (BIM -4) på tredje försöket efter mf.

Ikväll kom det lite blod när jag torkade mig. Jag orkar inte med det här igen...
    Usch tänker på dig och hoppas att det är ofarligt blod som komemr <3
    Kommet mer?
    Kram
  • nenne31
    lollisen skrev 2013-05-19 12:14:12 följande:
    Tror tyvärr inte att jag kommer vara gravid nu, känns inte som det och får ångest nästan bara av tanken att ta ett test.

Kommer känna mig så ledsen om det visar negativt.

Jag har känningar, vilka jag är rätt övertygad är PMS ... Bläää!!
    Tussies skrev 2013-05-19 12:29:42 följande:
    Känner precis som du... <3 Man blir så ledsen.. :( Har ömma bröst som innan varje mens och det är allt. Ömheten kom dessutom tidigt den här månaden så jag antar att min rubbade cykel (kropp) känner för en tidig mens denna månad? 5e försöket efter missfall var detta för mig. 

Hamnoo - Hoppas för allt att det är ofarliga blödningar. Så ledsamt att läsa om upprepade missfall i denna tråd, önskar att vi alla bara kunde plussa och få fullgångna graviditeter... små bebisar att älska. <3  
    Usch jag förstår er så väll :(
    Var gång mensen kom de två sista månaderna bröt jag ihopa.
    Jag blev sååå ledsen och det kändes som det aldrig skulle gå.
    Jag håller alla tummar och tår jag har för att det snart ska bli er tur...och att allt ska gå bra <3
    kramar i massor

• nenne31
    Tussies skrev 2013-05-19 12:57:05 följande:
    Tack Nenne det värmer.. <3 För precis så känner jag, hopplöshet och uppgivenhet. De första två månaderna efter missfallet var sorgefyllda, månad tre blev lite bättre sedan nu innan 5e försöket känner jag denna hopplöshet. 
    Är så glad för din skull att du äntligen har plussat igen. :) Vår, snart sommar, plus... kan inte bli bättre. Kramar till dig
    Tack så jätte mkt...<3
  • nenne31

Amen fy vad e det jag läser . Kan inget annat än säga att jag tänker på er och är oerhört ledsen för er skull. Massa kramar till er ♥

• nenne31
    lollisen skrev 2013-05-20 14:52:12 följande:
    Japps! Tog ett till gravtest, ett digitalt och jag är gravid igen! Shit!! Nu är man i den här svängen igen... Ska försöka ha is i magen.

Nu blir det att kontakta överläkare på KK angående medicinering och tät uppföljning.. Nu håller vi alla tummar och tår för varann tjejer! Hjärta
    Stort grattis sååå roligt :D

Jag vet din rädsla jag känner exakt likadant.
    Jag e livrädd samtidigt som jag är överlycklig.

Jag håller alla tummar och tår att det går vägen nu.

Kram
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?