• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • mmjonsson

jag har en fråga. Någon här som använt/använder clearblues äl-tester?? Hur säkra är dem egentligen?? Om man tar ett varannan dag och sexar varannan borde det väl vara omöjligt att missa äl?

• Rue

Bor i Gbg. För mig e testlagrets tester bäst. Får tydligen utslag bara snabbt inpå äl och Clearblue missade det ibland medans testlagrets aldrig gjort det. Eftersom jag håller på ett tag har jag lite att jämföra med tyvärr. Lärde mig tillslut känna min kropp så att jag bara tar ett test per cykel för att dubbelkolla känslan och brukar stämma. Men som sagt, testar man varannan dag KAN man missa utslaget på testet men du laddar ju ändå upp bra inför äl så spelar ju ingen roll . Jag får utslag Max 24h innan och dan därpå inget så tolkar det som att min äl är ca 24h efter testet. Denna gång var det svårt att veta och att få ma tär på en så vi orkade inte direkt, blödde 2v efter skrapning, fick utslag igår- äntligen- mös till det- och kör idag. Sen hoppas jag cykeln blir bra igen så man kan räkna ut det och köra på nån vecka innan.

• mmjonsson

Ah..ja..testar clearblues denna mån, inget händer kan jag ku testa testlagret! Sist jag blev gravid då körde vi 10 dagar o sträck, det tog, men ma i 8 veckan. Många tankar om " hade vi för mycket sex och "förstörde kvalitén??"" Dök upp..

Så den gången vill vi liksom göra rätt!! Jag tycker att testlagret alla streck och att försöka tyda dem verkar jobbigt? Eller?

• Rue

Testlagrets tycker jag e väldigt enkla men kanske e en smaksak. För mig- innan ma- fick jag halva utslag 1 dygn innan hela ( ibland, om jag testade rätt, kort utslags tid som sagt) och sen lika starka en dag, i get alls dagen efter. Vet inte om alla har samma styrka, när jag var gravid och även vid ma hade jag jättehöga hormoner även dagen vid skrapning ( 2,5v efter ul då vi såg att bebben dött) men dom visa neg 13 dgr efter skrapning ( grav, test) och positivt ca 3v efter ( äl test). Så nu kör vi ,

• nenne31

Hej tjejer!

Jag e helt förtvivlad och fattar ingenting :(
    Jag hade beställt fler test innan jag tog det som visade gravid i förregår.
    Tog test imorse och det är negativt???
    Vad jag vet kan aldrig ett test visa positivt om man inte är gravid?
    och dom båda strecken kom direkt.

Jag tyckte testet va konstigt men som sagt där ska väll ej kunna visas gravid om man inte har det hormonet i sig?

Jag e helt knäckt igen....kändes som att förlora ett nytt barn på nåt sätt.

Nu återstår väll bara o se om min mens kommer el jag lyckats bli gravid vid ett senare tillfälle.

Någon som varit med om detta?

• MariaOchNiklas

Usch va tråkigt hoppas på det bästa för din skull. Kanske inte lika finkänsligt test som det förra du tog? Vart har du beställt ifrån? Håller alla tummar för att det va fel på det nya testet. Styrketränar till dig ♥

• nenne31
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-19 10:55:30 följande:
    Usch va tråkigt hoppas på det bästa för din skull. Kanske inte lika finkänsligt test som det förra du tog? Vart har du beställt ifrån? Håller alla tummar för att det va fel på det nya testet. Styrketränar till dig ♥
    Det va samma test som visade mig gravid i dec och då jag tog även cb digital för att bekräfta det sen.
    Det testet som visade plus i förregår va samma test som visade neg imorse.
    Dom är beställda från bäst på test.
    Ja som sagt vet att man ej ska kunna få plus om man inte e gravid pga hormonet som utsöndras så jag e helt vilsen.
     Tack kram <3

• nenne31
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-19 10:56:28 följande:
    Styrkekramar ♥
    Tack <3
  • Mirella85

Usch då.. vet du när du ska ha din mens?? Tänkte var det morgon urin du tog båda testerna ?? Mycket sånt kan spela in om det är tidigt i graviditeten. styrke kramar

nenne31 skrev 2013-01-19 11:15:28 följande:
    Det va samma test som visade mig gravid i dec och då jag tog även cb digital för att bekräfta det sen.

Det testet som visade plus i förregår va samma test som visade neg imorse.

Dom är beställda från bäst på test.

Ja som sagt vet att man ej ska kunna få plus om man inte e gravid pga hormonet som utsöndras så jag e helt vilsen.

Tack kram

Har värdenst underbaraste son
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?