• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • varmland

Vet ju om infektions risken, men har ju nu under ganska många dagar bara kommit blir lite ljusrosa när jag torkar mej. Men kanske dumt.

• Anonym (=()
    varmland skrev 2013-01-22 10:06:19 följande:

Vet ju om infektions risken, men har ju nu under ganska många dagar bara kommit blir lite ljusrosa när jag torkar mej. Men kanske dumt.

Jag förstår dig! Vet dock själv inte om jag hade vågat chansa eller så. Men jag förstår samtidigt att ni såååå himla gärna vill börja med att försöka igen!
  • mmjonsson

Jag hade själv äl samtdiigt som jag blödde, det kändes så iaf. Men infektionsrisken är hög. En infektion kan ställa till med mycket problem. Hade det varit jag hade jag v'ntat en månad till nästa omgång...!
  • Tussie

Jag hade också väntat pga infektionsrisken men förstår att ni är otåliga. :(
  • nenne31
    varmland skrev 2013-01-22 09:40:17 följande:
    Nu har jag en fråga till er tjejer :)
    Hade konstaterat ma ( v12+5 ä för nästan 4 veckor sedan , blev skrapad och pga komplikationer blev jag skrapad igen för 2 veckor sedan. tog ett grav test för 1,5 vecka som visade i stort sett 0 då, kunde skymta ett supersvagt strevk. blöder fortfarande lite, men har i dag full pott på ål test kan det vara möjligt, blöder ju lite fortfarande, blir senaste 6-7 dagarna mini mini  i bindan, men ljus rosa när jagh torkar mej ( ursökta detaljerna :) ) . Blir ju lite förrvirrad nu :)    Kan det va äl på g nu ? vågar man cjansa och ha sex ? eller är det bara dumt ? Har ju ålders panik och vill ju inte missa en enda chans

Du har då säkert äl nu pga testet visade det.

Om du bara får lite rosa när du torkar dig så e det ju inte så att du blöder fort.

Det e ju som dom andra sagt upp till er men du kanske kan ringa kk och höra?

När vi började med sex igen efter mitt mf så va jag blödnings fri men började dock blöda dagen efter igen lite gran,sen försvann det helt och vi hade sex varannan dag.

Men man är ivrig och vill bara sätta igång.

Undvik bad och sånt iaf.         

• Rue

Värmland- jag ringde faktiskt och frågade när jag blödde så lite som dig vilket jag gjorde va 10 dgr. Dom sa att det betydde att det ändå fanns ett litet sår kvar och avrådde mig starkt från att ha sex, bada etc pga infektionsrisken. Ville oxå komma igång igen med en gång men vågade faktiskt inte chansa. Så denna gång hade vi sex 1 gång bara, hann inte mer då jag blödde innan. Ett helt dygn utan ngt blod alls sa dom till mig.

• Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-21 21:13:47 följande:
    Märks man jobbar då e man ingen stalker här inne haha :)

Ja skumt det där med dina flyttningar.
    Har du haft så förr?

Själv går jag med rätt så ont var dag sen ett tag tillbaka och brösten ömmar och allt sånt.
    Massa olika syptom...återstår o se vad det beror på.

har haft bruna flytningar innan BIM två gånger förut, men inte så här ljusa.
    Första gången var jag gravid, flytningarna slutade aldrig och sedan började jag att blöda, konstaterat MF i v 6.
    Andra gången hade hade jag också mörkare, fick svaga plus innan BIM, men sedan så kom mensen :(

Idag så var det litelite blod också, men knappt någonting. Mest flytningar.
    Fattar ingenting :(
    Gjorde nyss ett test, negativt :( så mensen kommer väl dundrande imorgon :(
  • pettans

Hänger på här!

Fick ett tidigt missfall (v6) i julas. Var något av det jobbigaste jag varit med om. Vi har väl inte direkt försökt och legat i denna månaden om man säger så men vi prickade nog ägglossningen ändå vilket jag kände av att jag hade.

Jag är ju en sån som är väldigt känslig för hormoner och förra onsdagen kände jag som ett hugg i magen, precis som att det "small till". Tänkte inte så mycket på det men sedan dess har jag haft sån sjuk molvärk i tjejmagen. Brösten känns ömma och flytningarna är ju defintivt rikligare.

Antingen är jag sjukt skengravid eller så har det tagit sig direkt..

Köpte hem test idag, men jag är på dag 28 så jag vet inte om jag ska vänta någon dag  till. Är ju så otålig!

• Rue

Pettans- välkommen! Hoppas att det tog sig direkt! Om du vill får du gärna skriva in dig i Bim tråden som överskriften länkar till.

• Jeffa

BIM idag, tokblankt test :(
    Lite lite blod, men inge mycke.
    Men den kommer väl igång snart.

Nya tag i februari för mig.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?