• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Jeffa
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 11:35:53 följande:
    Min äldsta son fyller år på nyårsdagen. Han blir inte direkt bortglömd, men jag kan uppleva att släkten snålar med presenter. I år har han knappt fåt nåt av varken ff eller mm. Verkligen ingenting. Han blir dock inte bortglömd, alla grattar och sådär, det är nog mer jag som vuxen som ser att folk liksom...snålar osv. :-0 Jag bryr mig dock inte alls om när ett eventuellt nästa barn kommer. Hen (första gången jag skriver det hahaha) får komma på nyårsafton om det är så. Att våra familjer snålar är nog rätt typiskt dem överlag, det behöver inte alls bli så!! Jag hade så gärna velat ha en bebis född -13. Nu har tyvärr allt bråk med föräldrarna gjort mig trött och less. Vi har i princip brutit kontakten och på ett sätt känns det skönt. Nu kan jag planera barn som jag vill utan att mötas av raseriutbrott. Kommer nog försöka tajma äl i mån av tid, skrapas i övermorgon och efter det hoppas jag att denna skiten är över. Hittills suger januari FETT. Förlåt allt negativt gnöl.
    jag bryr mig inte i om barnet får mindre presenter och så, utan har väl mest lyssnat på dom som faktiskt fyller sent vad dom tycker och alla jag pratat med hatar det verkligen, speciellt under barn och tonårsåren.
    Det är ju när dessa personer säger att dom aldrig skulle planera ett barn till december som man tar åt sig.
    Men självklart så är ju inte barnets födelsedag det viktigaste och som nenne skrev, barnet kan ju komma en månad för tidigt eller veckor försent också dessutom.

Men man är så lättpåverkad och stressad just nu när man inte mår så bra psykiskt. Man får helt enkelt ta en månad i taget, nu är det februari som gäller och då blir det ju en novemberbäbis om det vill gå vägen :)

• mmjonsson
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 11:35:53 följande:
    Min äldsta son fyller år på nyårsdagen. Han blir inte direkt bortglömd, men jag kan uppleva att släkten snålar med presenter. I år har han knappt fåt nåt av varken ff eller mm. Verkligen ingenting. Han blir dock inte bortglömd, alla grattar och sådär, det är nog mer jag som vuxen som ser att folk liksom...snålar osv. :-0 Jag bryr mig dock inte alls om när ett eventuellt nästa barn kommer. Hen (första gången jag skriver det hahaha) får komma på nyårsafton om det är så. Att våra familjer snålar är nog rätt typiskt dem överlag, det behöver inte alls bli så!! Jag hade så gärna velat ha en bebis född -13. Nu har tyvärr allt bråk med föräldrarna gjort mig trött och less. Vi har i princip brutit kontakten och på ett sätt känns det skönt. Nu kan jag planera barn som jag vill utan att mötas av raseriutbrott. Kommer nog försöka tajma äl i mån av tid, skrapas i övermorgon och efter det hoppas jag att denna skiten är över. Hittills suger januari FETT. Förlåt allt negativt gnöl.

Ja hur mår du nu, i övermorgon skrapas du ja..har du fortsatt och blöda hela tiden nu? några symptom? neg grav? TUSEN FRÅGOR
  • Mirella85

hej tjejer.
    det märks att jag inte har tid och sitta här när jag jobbar.. dagarna flyter på bra =) och borde ha äl när som så vi försöker sexa på en del=)
    haft både idag o igår känner jag öma bröst o lite ont nedre delen magen vilket jag brukar bara ha när jag är gravid men så snabbt kan inte ha gått. utan det är förmodligen min äl som spökar: HOPPAS!!

men väntan är lång tills BIM men jag försöker sysselsätta mig så gott det går att jag inte tänker på mf så mycket eller bebis.

jag hoppas ni andra börja se att det ljusnar lite.. och att ni försöker slappna av
    kramar

Har värdenst underbaraste son <3
  • nenne31

Jag sj fyller år den 4 november och visst när jag växte upp och blev tex 15 och 18 och så så va det ju sååå lång tid tills jag skulle fylla år.

Men det e typ dom två gångerna man bryr sig.
    Nu när man e äldre e det skönt när vänner i samma ålder fyller år i januari för då e jag ju nästan e helt år yngre :)

• MariaOchNiklas

Har en sådan där jag  vill inte vara här idag för det är mest jobbigt och ingen ser och förstår mig!!!!
    Jobbig väntan på att veta om det är bebis eller mens som ska komma.
    Varit på öppna förskolan idag och vi va bara 4 mammor där (bor på landet) och de satt och planerade när de skulle  ha någon fest och sedan när de skulle åka bort tillsamman nu i vår/sommar.
    Men hallå!!!! Fatta att det inte är så kul för mig som inte tillhör "deras gäng" och sitta och lyssna på. Känner mig väldigt utanför och inte sedd för 5 öre.
    Är det bara jag som överreagerar eller skulle ni tycka det va "ok" (om det nu finns något som heter så) att alla andra men du får inte vara med??? Varför inte planera det när man kommer hem eller ses över en fika där enbart de är närvarande??? 

Vill bara dra något gammalt  över mig och försvinna några veckor framöver!!!!!

• Marsipanprinsessan
    mmjonsson skrev 2013-01-23 12:13:04 följande:
    Ja hur mår du nu, i övermorgon skrapas du ja..har du fortsatt och blöda hela tiden nu? några symptom? neg grav? TUSEN FRÅGOR

Nä, blöder ingenting, kommer bara lite missfärgat...blä!! Men plussar fortfarande! Dock väldigt svagt. Är nervös inför fredag, fy 17. MariaochNiklas: jag hade också känt mig utanför! Förstår dig!
  • nenne31
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-23 14:12:21 följande:
    Har en sådan där jag  vill inte vara här idag för det är mest jobbigt och ingen ser och förstår mig!!!!
    Jobbig väntan på att veta om det är bebis eller mens som ska komma.
    Varit på öppna förskolan idag och vi va bara 4 mammor där (bor på landet) och de satt och planerade när de skulle  ha någon fest och sedan när de skulle åka bort tillsamman nu i vår/sommar.
    Men hallå!!!! Fatta att det inte är så kul för mig som inte tillhör "deras gäng" och sitta och lyssna på. Känner mig väldigt utanför och inte sedd för 5 öre.
    Är det bara jag som överreagerar eller skulle ni tycka det va "ok" (om det nu finns något som heter så) att alla andra men du får inte vara med??? Varför inte planera det när man kommer hem eller ses över en fika där enbart de är närvarande??? 

Vill bara dra något gammalt  över mig och försvinna några veckor framöver!!!!!
    Men fy så beter man sig väll inte.
    Jävla stropar skit i dom.

Fattar inte hur vissa människor kan fortsätta bete sig så som vuxna...man borde lämna det bakom sig i barns åren om man nu va en sån person då!!
    Blir så arg på sånt asså!!
  • nenne31
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-23 14:18:44 följande:

Nä, blöder ingenting, kommer bara lite missfärgat...blä!! Men plussar fortfarande! Dock väldigt svagt. Är nervös inför fredag, fy 17. MariaochNiklas: jag hade också känt mig utanför! Förstår dig!
    Usch det e snart över vännen så du kan blicka framåt igen stora kramar
  • Marsipanprinsessan
    nenne31 skrev 2013-01-23 14:22:29 följande:
    Usch det e snart över vännen så du kan blicka framåt igen stora kramar

Åh vad du är snäll!!
  • MariaOchNiklas
    nenne31 skrev 2013-01-23 14:21:51 följande:
    Men fy så beter man sig väll inte.
    Jävla stropar skit i dom.

Fattar inte hur vissa människor kan fortsätta bete sig så som vuxna...man borde lämna det bakom sig i barns åren om man nu va en sån person då!!
    Blir så arg på sånt asså!!
    Skönt att det inte bara är jag som överreagerar.
    Hade det varit flera mammor där som även jag umgås med och inte behöva sitta själv  och de satt i ett eget hörn och planera och diskutera hade jag inte sagt något. Men när jag är den enda som inte är med i deras gäng är där så är det riktigt illa.
    Nästa vecka åker jag till stan och myser med min dotter i stället <3 
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?