• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • nenne31
    Jeffa skrev 2013-01-23 09:38:46 följande:
    BIM idag, tokblankt test :(
    Lite lite blod, men inge mycke.
    Men den kommer väl igång snart.

Nya tag i februari för mig.
    Nä vad synd Jeffa :(

Men detta e första försöket sen ma el mf va?

Har också BIM idag ingen mens än men känns som det komemr när som.
    Kommer vänta testa tills nästa vecka om den ej kommit...kram på dig
  • nenne31
    pettans skrev 2013-01-22 18:18:01 följande:
    Hänger på här!

Fick ett tidigt missfall (v6) i julas. Var något av det jobbigaste jag varit med om. Vi har väl inte direkt försökt och legat i denna månaden om man säger så men vi prickade nog ägglossningen ändå vilket jag kände av att jag hade.

Jag är ju en sån som är väldigt känslig för hormoner och förra onsdagen kände jag som ett hugg i magen, precis som att det "small till". Tänkte inte så mycket på det men sedan dess har jag haft sån sjuk molvärk i tjejmagen. Brösten känns ömma och flytningarna är ju defintivt rikligare.

Antingen är jag sjukt skengravid eller så har det tagit sig direkt..

Köpte hem test idag, men jag är på dag 28 så jag vet inte om jag ska vänta någon dag  till. Är ju så otålig!
    Välkommen hit :)
    Beklagar ditt mf.

Hoppas verkligen det tagit sig direkt...:)
  • nenne31

BIM idag ingen mens än.
    Men cyklen kan ju vara flyttad pga mf i dec.
    Sen trodde jag ju jag hade äl kring den 13-15 januari och då blir det ju senare BIM.
    Jag kommer ej testa föräns nästa vecka om mensen ej kommer.

• mmjonsson

Ingen mens för mig heller ännu..men när jag tänker efter så ficka jg inte klumpar förrän några dagar senáre feter jag fått cytotec..så om jag ska räkna det som senaste mensdag, så innebär det att mensen ska komma till helgen. Men vem vet! Vi sexar iaf på varannan dag och jag tar äl-test den andra dagen och hittills har jag inte sett en glad gubbe..! Kanske kan vara bra med en mens ändp..jobbigt med ovetskapen om jag haft äle ller inte..! Svårt att beräkna när det inte ´är mens liksom.. it SUX..! men sen är frågan, kommer inte mensen till helgen då känns det som att jag borde ta ett gravtest..inte för att jag tror att det blivit något, men ändå!

• Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-23 09:49:16 följande:
    Nä vad synd Jeffa :(

Men detta e första försöket sen ma el mf va?

Har också BIM idag ingen mens än men känns som det komemr när som.
    Kommer vänta testa tills nästa vecka om den ej kommit...kram på dig
    japp, första efter MF.
    men jag känner mig SÅÅ stressad, vet att man inte skall tänka.
    Men jag vill så gärna ha en -13 bäbis, alla våra nära vänner fick -12 eller har/ska få -13.
    Sen vill jag verkligen inte ha ett barn som är fött i december, för min del spelar det ingen roll. men jag har haft vänner som verkligen har avskytt att fylla i december och en pappa som fyller några dagar före ju, han födelsedag blir liksom alltid "bortglömd".
  • nenne31
    mmjonsson skrev 2013-01-23 10:07:51 följande:
    Ingen mens för mig heller ännu..men när jag tänker efter så ficka jg inte klumpar förrän några dagar senáre feter jag fått cytotec..så om jag ska räkna det som senaste mensdag, så innebär det att mensen ska komma till helgen. Men vem vet! Vi sexar iaf på varannan dag och jag tar äl-test den andra dagen och hittills har jag inte sett en glad gubbe..! Kanske kan vara bra med en mens ändp..jobbigt med ovetskapen om jag haft äle ller inte..! Svårt att beräkna när det inte ´är mens liksom.. it SUX..! men sen är frågan, kommer inte mensen till helgen då känns det som att jag borde ta ett gravtest..inte för att jag tror att det blivit något, men ändå!
    Jag e precis som du...stressad o svårt att slappna av.
    men samtidigt jag vet ju att jag kan bli gravid....har tre barn sen innan och blev gravid direkt i dec.
    3 av fyra har tagit sig på första försöket...men ändå stressar jag sönder mig sj :(

Då jag skulle haft äl enl cyklen hade jag ingen...testade i 7 dagar utan glad gubbe...men sen kände jag av det 4 dagar senare ca.

Min klump kom 2 dagar efter jag började blöda.
  • nenne31

Blanade ihopa början där från Jeffa och mm jonsson haha sry :)

• nenne31
    Jeffa skrev 2013-01-23 10:10:13 följande:
    japp, första efter MF.
    men jag känner mig SÅÅ stressad, vet att man inte skall tänka.
    Men jag vill så gärna ha en -13 bäbis, alla våra nära vänner fick -12 eller har/ska få -13.
    Sen vill jag verkligen inte ha ett barn som är fött i december, för min del spelar det ingen roll. men jag har haft vänner som verkligen har avskytt att fylla i december och en pappa som fyller några dagar före ju, han födelsedag blir liksom alltid "bortglömd".
    Min minsta fyller år 19 dec.
    han va beräknad den 6 januari....

Vem vet om du så blir gravid och beräknad till slutet av januari bestämmer sig kanske bebis för att titta ut en månad innan i slutet på dec.
    Försök inte tänka på att du ej vill ha barn för sent,slappna av och tänk jag blir gravid när jag blir och barnet är välkommet när som.

Självklart inte kul för barnet att fylla år på lille jul,julafton el nyårsafton...men vadå du får DITT barn.
    Man gör det bästa av situationen.
    Även om min lille fyller år fem dagar innan julafton har vi alltid uppmärksammat honom på HANS dag.

Sen e det väll klart att om man själv kunde fått bestämma hade man bara satt ett datum då vill jag ha...men det funkar tyvärr inte så.

Jag bryr mig inte alls om när nästa barn kommer el vad det blir bara det är friskt så får det komma precis när som :)
  • Jeffa
    nenne31 skrev 2013-01-23 10:18:52 följande:
    Min minsta fyller år 19 dec.
    han va beräknad den 6 januari....

Vem vet om du så blir gravid och beräknad till slutet av januari bestämmer sig kanske bebis för att titta ut en månad innan i slutet på dec.
    Försök inte tänka på att du ej vill ha barn för sent,slappna av och tänk jag blir gravid när jag blir och barnet är välkommet när som.

Självklart inte kul för barnet att fylla år på lille jul,julafton el nyårsafton...men vadå du får DITT barn.
    Man gör det bästa av situationen.
    Även om min lille fyller år fem dagar innan julafton har vi alltid uppmärksammat honom på HANS dag.

Sen e det väll klart att om man själv kunde fått bestämma hade man bara satt ett datum då vill jag ha...men det funkar tyvärr inte så.

Jag bryr mig inte alls om när nästa barn kommer el vad det blir bara det är friskt så får det komma precis när som :)
    jag vet att jag inte skall tänka så, men blir så påverkad av dom runtikring som fyller runt jul &nyår och som beklagar sig och säger att dom aldrig skulle planera ett barn tills dess.
    Är även lite nojjig om vi skall försöka nästa månad, vi åker utomlands precis på min "missfallsvecka" om jag skulle bli gravid i februari :(
  • Marsipanprinsessan

Min äldsta son fyller år på nyårsdagen. Han blir inte direkt bortglömd, men jag kan uppleva att släkten snålar med presenter. I år har han knappt fåt nåt av varken ff eller mm. Verkligen ingenting. Han blir dock inte bortglömd, alla grattar och sådär, det är nog mer jag som vuxen som ser att folk liksom...snålar osv. :-0 Jag bryr mig dock inte alls om när ett eventuellt nästa barn kommer. Hen (första gången jag skriver det hahaha) får komma på nyårsafton om det är så. Att våra familjer snålar är nog rätt typiskt dem överlag, det behöver inte alls bli så!! Jag hade så gärna velat ha en bebis född -13. Nu har tyvärr allt bråk med föräldrarna gjort mig trött och less. Vi har i princip brutit kontakten och på ett sätt känns det skönt. Nu kan jag planera barn som jag vill utan att mötas av raseriutbrott. Kommer nog försöka tajma äl i mån av tid, skrapas i övermorgon och efter det hoppas jag att denna skiten är över. Hittills suger januari FETT. Förlåt allt negativt gnöl.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?