• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Marsipanprinsessan

Tack tjejer! Hon känns ofta som en människa som är otroligt svår att ha att göra med. Jag var helt lugn när hon ringde up men hon var redan på bettet, "hej xxx (mitt namn), är du arg på din mamma..?" med mästrande ton. Mycket obehagligt. Sade då att jag var ledsen att hon inte ringt och då eldade hon upp sig med en gång och kallade mig överkänslig, sade att det var tur att barnet var dött, att hon haft mycket på jobbet, att hon minsann är 62 år och inte orkar med sånt här, att hon inte alls förstod varför HON skulle ringa...och så vidare. Sedan lade hon på i örat på mig.

Inser nu att det kanske dags att göra som du gjorde TS, det är nog dags att sätta ned foten och markera att man inte tar mer skit. Men oj vad svårt det är att våga säga ifrån efter X antal år.

Ang blödningen vet jag inte vad jag skall tro. Är inställd på att det blir skrapning.

• mmjonsson

Du kan också ge det en tid och ignorera, inte svara och inte prata med henne, det gjorde mil vän i samma sits och efter någon månad försökte mamman lösa deras groll men sen slutade D på Samma sätt igen kort efter..hopplöst det där fallet..!

• Anonym (=()

Hemma igen, gått bra, har inte ont men är jääääkligt trött nu... ville uppdatera lite snabbt till er.
    kram!

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-11 14:43:03 följande:
    Hemma igen, gått bra, har inte ont men är jääääkligt trött nu... ville uppdatera lite snabbt till er.
    kram!
    Tack för du uppdaterade.
    Sköööönt att det e över nu så du kan börja tänka framåt.

Sov och ta igen dig en massa nu kramar <3
  • Mirella85

Hej jag tänkte hoppa in här lite.
    fick mitt första missfall igår då jag och sambon hade planerat och skaffa en liten till.
    jag var i vecka 7 och idag var jag hos doktorn och fick bekräftat att där fanns inget foster. Så allt har väl kommit ut igår. blöder än och är kluven på hur jag känner.
    känns skönt o veta vad som händer inåt i en men är samtidigt väldigt ledsen för har längtat så efter detta pluset.
    känns som jag vill bara sova bort tanken att jag varit gravid dessa få veckor och få nya krafter och hoppas på ett nytt plus.

Jag kommer vara liv rädd nästa gång jag får plus att samma sak ska hända..
    hur tänker ni?
    och en lite fråga hur länge blödde ni efteråt??

Har fått en underbar son <3
  • Anonym (På det igen..)
    Mirella85 skrev 2013-01-11 14:59:51 följande:
    Hej jag tänkte hoppa in här lite.
    fick mitt första missfall igår då jag och sambon hade planerat och skaffa en liten till.
    jag var i vecka 7 och idag var jag hos doktorn och fick bekräftat att där fanns inget foster. Så allt har väl kommit ut igår. blöder än och är kluven på hur jag känner.
    känns skönt o veta vad som händer inåt i en men är samtidigt väldigt ledsen för har längtat så efter detta pluset.
    känns som jag vill bara sova bort tanken att jag varit gravid dessa få veckor och få nya krafter och hoppas på ett nytt plus.

Jag kommer vara liv rädd nästa gång jag får plus att samma sak ska hända..
    hur tänker ni?
    och en lite fråga hur länge blödde ni efteråt??
    Välkommen hit :)

Beklagar ditt missfall :(

Jag kommer också vara livrädd.
    Det e absolut inget man vill uppleva fler gånger även om det e tidigt i graviditeten.
    Mitt missfall va redan i v 5 och jag blödde sammanlagt 6 dagar med allt.
    Kraftigt i 2.
    Efter dom 6 dagarna va allt ute och stickan negativ igen.

Vi började föröka direkt men har ingen aning om när min ägglossning är denna månaden om den ens kommer.
    Har Bim 22-23 januari.
    Då har jag räknat missfallet som en mens för det sa läkaren.

Har du haft lätt för att bli gravid el ni har försökt länge?
  • Mirella85
    Anonym (På det igen..) skrev 2013-01-11 15:08:43 följande:
    Välkommen hit :)

Beklagar ditt missfall :(

Jag kommer också vara livrädd.
    Det e absolut inget man vill uppleva fler gånger även om det e tidigt i graviditeten.
    Mitt missfall va redan i v 5 och jag blödde sammanlagt 6 dagar med allt.
    Kraftigt i 2.
    Efter dom 6 dagarna va allt ute och stickan negativ igen.

Vi började föröka direkt men har ingen aning om när min ägglossning är denna månaden om den ens kommer.
    Har Bim 22-23 januari.
    Då har jag räknat missfallet som en mens för det sa läkaren.

Har du haft lätt för att bli gravid el ni har försökt länge?
    Tack !!
    första gången tog det mig ett halvår att bli gravid så hade räknat med det denna gången med. Men blev gravid ganska snabbt denna gången ca 4mån tror det blev så jag var överlycklig att det gick snabbar denna gången
    .
    Jag har aldrig haft koll på min ägglossning för blev bara mer nojig ju längre det tid det tog så jag har försökt och inte tänka på det och skitit i alla dessa tester o hålla koll på mensen och så..
    just för jag ska slappna av mer.

jag blöder en del redan så jag hoppas det inte blir värre.. mår så dåligt när jag blöder.. får lätt järnbrist. Kanske bäst o ta lite extra järn så man orkar med o blöda några dagar om man nu kommer göra det.

Ni då?? har ni några barn sen innan eller första gången ni försöker??

Har värdenst underbaraste son <3
  • Anonym (På det igen..)
    Mirella85 skrev 2013-01-11 15:24:35 följande:
    Tack !!
    första gången tog det mig ett halvår att bli gravid så hade räknat med det denna gången med. Men blev gravid ganska snabbt denna gången ca 4mån tror det blev så jag var överlycklig att det gick snabbar denna gången
    .
    Jag har aldrig haft koll på min ägglossning för blev bara mer nojig ju längre det tid det tog så jag har försökt och inte tänka på det och skitit i alla dessa tester o hålla koll på mensen och så..
    just för jag ska slappna av mer.

jag blöder en del redan så jag hoppas det inte blir värre.. mår så dåligt när jag blöder.. får lätt järnbrist. Kanske bäst o ta lite extra järn så man orkar med o blöda några dagar om man nu kommer göra det.

Ni då?? har ni några barn sen innan eller första gången ni försöker??

Jag har tre barn sedan innan.
    Men detta var mitt o sambons första.
    Tog på första försöket.
    Hoppas det går fort denna gången också.
    Tror dock inte det kommer ta sig denna månaden.

Ja det kan vara bra med extra järn nu när du blöder om du redan har lätt sen innan och få järnbrist.

Ska ni försöka direkt sen igen el?

• mmjonsson

Inga barn. SJUKLIGT avundsjuka på er som redan har barn btw :( men bra för er givetvis! :)

Jag blöder fortf lite, snart tre veckor sen jag började blöda och två veckor sen jag fick tabletter som skulle få ut allt..
    It sux, länge att blöda..

Återbesök på tisdag för att kolla läget *ber till allt som finns och är att allt är ute*

• ärdetmintur2013
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-10 15:53:20 följande:
    Min mamma har inte hört av sig annat än via sms sedan i lördags då vi fick vårt MA konstaterat. Jag skickade ett mess och berättade vad som hänt, fick ett tillbaka där hon beklagade. Har väntat på att hon ska ringa, hon vet ju ingenting om hur vår vecka har varit. Och jag kan tycka att man kanske ringer sin dotter efter att nåt sånt här hänt. Fick ett sms idag där hon ville att jag skulle ringa, skrev då tillbaka att jag var ledsen för att hon inte hört av sig, att jag var sjukskriven och att hon kunde ringa när hon fick tid. Då ringde hon upp och var arg på grund av att jag var arg. Hon tål inte att bli emotsagd tyvärr och anser alltid att hon har rätt. Bland annat slängde hon ur sig att det var tur att barnet dog eftersom jag enligt henne är instabil (?). När jag stod på mig och fortsatte hävda att jag anser att man ringer sin dotter efter en sån här händelse blev hon vansinnig och slängde på luren. Till saken hör att hon reagerade väldigt starkt när jag berättade att vi väntade barn. "Nej, nej, NEJ, detta var INTE roligt!!" var hennes kommentar, och det blev värre. Nu sitter jag här. Hon skickade ett sms där hon undanbad sig blommor på födelsedagen (hon fyller år imorgon och jag skickar alltid blommor) "om jag ska ringa och anklaga henne avstår hon hellre kontakt". Min mor är ganska speciell, och jag kände att jag var tvungen att för en gångs skull stå upp för mig själv. Inte lätt med människor som inte tål att bli emotsagda det minsta lilla. Förlåt babbel, inte meningen att vräka ur mig men det känns SKIT att behöva vara orolig för detta samtidigt som man är ledsen över sin tomma mage.

Ojoj låter inte roligt jag o min pappa har alltid haft en ytlig kontakt men aldrig mer än så. jag satte ner foten och vägrade träffa el prata med han... slutade med att vi inte sågs el pratade på ett halv år. sen tog jag en träff med han och sa ALLT jag tyckte och efter det så är han mycket trevligare och mer omtänksam. erbjuder sig frivilliga att hjälpa dig med saker. det har aldrig hänt tidigare!! Så det finns hopp bara man står på sig. lycka till<3
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?