• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Fröken Ö
    Anonym (På det igen..) skrev 2013-01-08 14:36:47 följande:
    Jag har blivit opererad 6 gånger vid äggstockarna av olika anledningar därav skrapning 4 gånger.
    Fick beskedet i somras att det kan göra mig steril och blev livrädd.
    Ändå tog denna grav på första försöket.
    Tänk på dom som gör kejsarsnitt vilka ärr bildningar dom skapar.
    Skulle då 1 skrapning göra det svårt för dig?

Ren skitsnack....förlåt asså men köper det inte.
    Men jag hopaps som sagt att allt kommer ut och att du kan få må bra sen och tänka framåt!

Jag håller helt med! Jag har pratat med flertalet gynekologer innan/efter min skrapning och det är mindre risk att få komplikatione efter en skrapning än efter än förlossning. Tror statistiken är 1 på 100 eller till och med mindre=)

Det jag fick veta var att det kan ta längre tid för kroppen att bygga upp en bra slemhinna efter en skrapning än vid ett "valigt" missfall och det har verkligen stämt på mig! Jag har sån sparsam mens varje månad att det knappt kan kallas för mens, men ägglossning har jag=) När man har sån tunn slemhinna som jag så blir det svårt att bli gravid, slemhinnan måste vara minst 6 mm för att ägget ska fästa. Men jag är glad att jag har ägglossning i alla fall=)

Jag hoppas också att allt kommer ut! Men skulle det behöva bli skrapning så är det inge farligt alls! Det gick så snabbt och jag hade inge ont alls efteråt=)!
  • Anonym (På det igen..)
    Fröken Ö skrev 2013-01-08 14:46:09 följande:

Jag håller helt med! Jag har pratat med flertalet gynekologer innan/efter min skrapning och det är mindre risk att få komplikatione efter en skrapning än efter än förlossning. Tror statistiken är 1 på 100 eller till och med mindre=)

Det jag fick veta var att det kan ta längre tid för kroppen att bygga upp en bra slemhinna efter en skrapning än vid ett "valigt" missfall och det har verkligen stämt på mig! Jag har sån sparsam mens varje månad att det knappt kan kallas för mens, men ägglossning har jag=) När man har sån tunn slemhinna som jag så blir det svårt att bli gravid, slemhinnan måste vara minst 6 mm för att ägget ska fästa. Men jag är glad att jag har ägglossning i alla fall=)

Jag hoppas också att allt kommer ut! Men skulle det behöva bli skrapning så är det inge farligt alls! Det gick så snabbt och jag hade inge ont alls efteråt=)!
    Ok vad bra.
    Ja jag kan ingenting om det här med slemhinnor och sånt :(
    För förra sommaren blev jag skrapad sist blev fel där.
    Jag har fortf inte påvisat nån ägglossning iaf med stickor. Testat 6 dagar nu.
    Ska ha imorgon om jag räknar missfallet som en mens.
    Men men vi får se.
    Mannen har vatt sjuk snart två veckor och nu ligger jag i värsta förkylnings influensan,men än har vi lyckats sexa var varannan dag..:)
    Men nu tror jag jag fått svamp suck så då får vi ju avvakta tills det gått över och de tar ju sina dagar inte alls skoj.
    Får svamp ca 1 g per månad riktigt tråkigt e det :(

• Marsipanprinsessan

Jag tror också det där handlar om pengar...han nämnde visserligen det med slemhinnan och sådär, men en skrapning hade ändå känts lättare! Nu ligger man här igen, samma visa all over again så att säga.

• ärdetmintur2013

Då är man på Gyn Akuten igen... fått ont o blödning igen... förmodligen en cysta som spruckit... så jävla trött på det här!

• Anonym (På det igen..)
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-08 18:28:55 följande:
    Då är man på Gyn Akuten igen... fått ont o blödning igen... förmodligen en cysta som spruckit... så jävla trött på det här!
    Amen fy :( ska det aldrig ta slut.
    Stackare :(
    Kram

• Anonym (=()

Ingen hjärtverksamhet kunde hittas idag, precis som jag misstänkte.
    Det här känns jävligt jobbigt alltså! Fostret är kvar, blöder som fan och har gjort i 11 jävla dagar.... Är detta värdigt eller??
    Usch, ursäkta språket och att jag inte är finkänslig men jag är så himla uppriven, arg och ledsen...

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-08 19:40:30 följande:
    Ingen hjärtverksamhet kunde hittas idag, precis som jag misstänkte.
    Det här känns jävligt jobbigt alltså! Fostret är kvar, blöder som fan och har gjort i 11 jävla dagar.... Är detta värdigt eller??
    Usch, ursäkta språket och att jag inte är finkänslig men jag är så himla uppriven, arg och ledsen...
    Nä men vännen :(
    Är såååå ledsen för din skull....stackare asså!
    Inte för o va dum men då kunde väll detta hänt samtidigt som det andra.
    Nu fick du upp hoppet och just bara för att bli nerslagen igen.
    Fy fan det e inte mänskligt alltså.
    Vad händer nu då?
    Fick du tabletter el det ska sköta sig själv?
    Stor kram
  • mmjonsson

Jag beklagar verkligen din sorg och missfall.. :(

Först ena sen det andra, ovärdigt..gå ner dig, snudda botten för att ta emot och skjut ifrån. Jag vet att det låter sjukt och klyschigt, men det löser sig, det gör det alltid, med tiden iaf. När jag låg inne med mitt missfall på sjukhuset var mitt mantra: jobba med tiden. Sakta efter varje minut, timme, dag, vecka blir det bättre. Nu smart tre veckor dör mig sedan det hände..

• mmjonsson

Missfall är inte värdig någon, inte oss iaf, missfall borde bara drabba de som ändå inte vill ha barn :(
    Usch jag beklagar..till oss alla!!

Marsipanprinsessan: men vafan. Sa han något om att resterna kan vara farligt??
    Jag menar hur gjorde kvinnor förr liksom?!

• Marsipanprinsessan

Nä, och jag orkade liksom inte ifrågasätta nåt. De där Methergintabletterna kände jag inte av alls. Vi får väl se. Känns bara som om allting blir så himla utdraget. Ser det inte ok ut på måndag måste det ju bli skrapning, och då har det gått massor med dagar helt i onödan. Märkligt också det där att man helst ska vänta två-tre månader...MEN det händer inget om man blir gravid direkt! Varför inte säga till folk att ni gör precis som ni vill. Det viktigaste måste väl ändå vara att vänta med sex etc tills blödningen avtagit helt. Varför ge en rekommendation för att i nästa andetag säga att man iofs kan skita i den? Då är det kanske bättre att inte säga nåt alls.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?