• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • ärdetmintur2013
    Anonym (=() skrev 2013-01-06 17:46:49 följande:
    Försöker hålla uppe hoppet, men det är svårt nu när man har haft blödningar i 1.5 vecka... Har iofs konstaterat att ett hjärta tickar och att ena tvillingen inte är kvar, så det KAN ju vara det blödningen beror på...

Man kan j alltid hoppas att det ser bra ut om två veckor då jag har återbesök. Det värsta är bara att jag känner mig så nedstämd och deprimerad nu. Vill mest gråta, superhormonell, yrsel, illamående om vartannat, trött och orkeslös.... Orkar inte ens jobba... Så jag sjukskrev mig faktiskt, för jag kände att "hur ovärdigt skulle det inte vara om jag börjar störtblöda på jobbet om det väl sätter igång på riktigt"?

Än sålänge inga störtblödningar, men jag har ont till och från.. Men vet dock inte vad det är för smärta, ifall det är växtvärk eller ifall det är ett missfall som jag går igenom nu... Så jäkla svårt det här när man inte vet!

Uchh va jobbigt!! Hoppas det blir bättre snart!

Jag tror äntligen att min ägglossning är här! På rätt dig o allt!
  • Anonym (=()
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-06 17:50:29 följande:

Uchh va jobbigt!! Hoppas det blir bättre snart!

Jag tror äntligen att min ägglossning är här! På rätt dig o allt!
    Det jobbiga är ju att inte veta, ska man vara glad eller ska man börja sörja liksom? Nu går man ju runt i en slags limbo och allt är upp och ner på nå vis.. Massa hormoner och känslor som inte vet vart de ska ta vägen än...

Åååh, vad roligt, ska ni försöka igen nu då?
  • Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-06 17:46:49 följande:
    Försöker hålla uppe hoppet, men det är svårt nu när man har haft blödningar i 1.5 vecka... Har iofs konstaterat att ett hjärta tickar och att ena tvillingen inte är kvar, så det KAN ju vara det blödningen beror på...

Man kan j alltid hoppas att det ser bra ut om två veckor då jag har återbesök. Det värsta är bara att jag känner mig så nedstämd och deprimerad nu. Vill mest gråta, superhormonell, yrsel, illamående om vartannat, trött och orkeslös.... Orkar inte ens jobba... Så jag sjukskrev mig faktiskt, för jag kände att "hur ovärdigt skulle det inte vara om jag börjar störtblöda på jobbet om det väl sätter igång på riktigt"?

Än sålänge inga störtblödningar, men jag har ont till och från.. Men vet dock inte vad det är för smärta, ifall det är växtvärk eller ifall det är ett missfall som jag går igenom nu... Så jäkla svårt det här när man inte vet!
    Förstår att det måste vara sjukt jobbigt o ha det så :(
    Inte veta från dag till dag om det är tvillingen eller om den andra också kommer följa med ut.
    Klart du ska sjukskriva dig inte mer än rätt.
    Jag hade också mått skit psykiskt.
    Håller alla tummar och tår för att du slutar blöda snart och att den lille där inne vill stanna kvar....kram
  • Marsipanprinsessan

Fick MA häromdagen, upptäcktes på kub. Var i vecka 12 men bebis hade dött i vecka 9. Ngn som vet om det är farligt att försöka bli gravid igen direkt efter MA? Fick cytotec. Har hört delade meningar, vissa säger att man bör vänta en mens. Själv är jag osäker.

• Anonym (På det igen..)
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-07 14:17:20 följande:

Fick MA häromdagen, upptäcktes på kub. Var i vecka 12 men bebis hade dött i vecka 9. Ngn som vet om det är farligt att försöka bli gravid igen direkt efter MA? Fick cytotec. Har hört delade meningar, vissa säger att man bör vänta en mens. Själv är jag osäker.

Vi pratar i en annan tråd med där jag inte e anonym :)
    Vi har kört på direkt eftersom jag bara va i vecka 5.
    Men när du ändå va i vecka 9 rekommenderar dom en att vänta en mens.
    Men som min läkare sa e det mest för att man ska veta när man blir gravid sen för man vet ju ej när man har ägglossningen.

• mmjonsson

Men det där med "att det blir så svårt att räkna om ni inte väntar en mens" vill jag inte köpa. Är det bara det argumentet så skiter jag i att det blir svårt att räkna. De kan ändå räkna ut senare i grav vilken vecka man är i ungefär.

Men frågan jag tänker ställa nästa vecka på återbesöket är: finns det risker med att köra oskyddat och kanske då bli gravid direkt när blödningen avslutat och återbesök visar att allt är ute? För finns det risker vill jag inte köra direkt men för min egen del vill jag ju börja så fort det är säkert.
    Läka mentalt gör jag nog först när jag har en baby i min famn..!

Era läkare säger?
    Vänta en mens?
    En gynekolog jag träffade sa 2-3 månader så att kroppen och själen kunde läka. Men så länge vill jag inte vänta.. Ska kolla med den andra då på återbesöket också..

• Anonym (På det igen..)
    mmjonsson skrev 2013-01-07 15:39:48 följande:
    Men det där med "att det blir så svårt att räkna om ni inte väntar en mens" vill jag inte köpa. Är det bara det argumentet så skiter jag i att det blir svårt att räkna. De kan ändå räkna ut senare i grav vilken vecka man är i ungefär.

Men frågan jag tänker ställa nästa vecka på återbesöket är: finns det risker med att köra oskyddat och kanske då bli gravid direkt när blödningen avslutat och återbesök visar att allt är ute? För finns det risker vill jag inte köra direkt men för min egen del vill jag ju börja så fort det är säkert.

Era läkare säger?
    Vänta en mens?
    En gynekolog jag träffade sa 2-3 månader så att kroppen och själen kunde läka. Men så länge vill jag inte vänta.. Ska kolla med den andra då på återbesöket också..
    Nu va jag som sagt bara i vecka 5.
    Och fick kollat allt va ute och läkt.
    Så hon sa kör ni på direkt och lycka till...och den enda anledningen va att man ej visste när man blev gravid om man ej väntade en mens.
    Men som sagt det bryr jag mig inte heller om så vi började direkt.
    Skulle jag blir det nu el även sen vill jag ändå boka ett eget tidigt vul.

• Fröken Ö
    mmjonsson skrev 2013-01-07 15:39:48 följande:

Era läkare säger?
    Vänta en mens?
    Jag håller helt med! Hrlt läkt blir man inte förrens man får hålla i sin bebis för första gången! För min del hade det inte hjälpt om vi väntat några månader!

Min gyn tyckte att vi kunde köra på direkt när jag fick missfall i v. 7, det var även en ofostrig graviditet så det fanns inget foster kvar när missfallet startade. Jag blev gravid på andra försöket=) Vid missfallet i v.11 rådde 3 olika gynekologer oss att vänta minst 1 mens då det finns stor risk för att det kan vara rester kvar i livmodern. Vi följde rådet och nu har vi försökt 2 gånger, men ingen graviditet än! Jag tror att kroppen kan behöva lite extra tid att komma igång efter ett "sent" missfall!

Är det någon av er som hört av era gynekologer att man lättare kan bli gravid efter ett missfall?
  • Marsipanprinsessan

På det igen: jaha hihi, ja, jag tänker köra som din läkare tyckte. Jag orkar inte vänta tror jag, blir jag med barn så blir jag. Jag blir inte läkt förrän jag blir gravid igen, så känns det. Och jag tänker som så att OM jag nu blir gravid direkt då är det kanske kroppens sätt att tala om att den är redo?? VUL kommer jag kräva vilket som, kommer göra vul till förbannelse som det känns nu... Om det nu blir ngn mer gång.

• Henrietta 384

Jag fick misfall för nästan två månadersen. tog mycket hårt på mig, vi har börjat försöka nu igen. men man är endå rädd. vill inte uppleva det igen, sen var jag så glad innan när jag fick reda på att jag var gravid. jag längtade och mös.  Hoppas det går bättre nu.

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?