• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Anonym (På det igen..)
    ärdetmintur2013 skrev 2012-12-30 21:53:32 följande:
    Tack, ja en förlossning var precis vad det va, förutom att man fick klämma ut allt i ett "bäcken". Men smärtan vad samma som på en förlossning, dock inga krystvärkar. Men alla andra värkar som man har hade jag, jag fick det där "knäppet" man får precis sekunden innan vattnet gick. Och bara jag tänker på det så blir jag ledsen. Att uppleva detta när man får hem ett levandes barn är okej men nu va det som om döden bara låg som en skugga över allt. Jag är inte den som skriker av smärta utan jag biter ihop som fan för att komma igenom den. Och mitt i den värsta värken bet jag sönder en tand och fick senare åka till tandläkaren som fick fixa den. Jag fick all smärtlindring som fanns, morfin direkt i blodet och dubbeldos av citodon men ändå höll jag på att svimma av smärta på slutet efter ca 10 timmar av värkar. Detta var min första graviditet....
    Fy fan....lider så med dig :(
    När man går igenom en förlossning jag ahr gjort det även utan smärtlindring då e det hemskt,men du får nåt förr det ju.
    Nu att bara gå igenom det för att få ut ett foster som inte lever fy fan rent ut sagt.
    Både fysiskt och psykiskt.
    Jag hoppas verkligen allt kommer gå bra för di nu kram
  • Anonym (På det igen..)

Jag slutade blöda för tre dagar sedan. Helt blödningsfri i förregår och igår.
    Inatt hade vi sex eftersom vi sa vi skulle köra på varannan dag nu fram tills nästa mens.
    När jag gick på toa imorse var där lite blod i troskyddet ändast pyttelite och sen kom det lite till när jag kissade.
    Känt av typ mensvärk/ägglossningsvärk i äggstockarna.

Sen imorse har det inte kommit nåt mer alls inte ens när jag torkat mig.
    Kan detta vara för att det va för tidigt och sexa el?

Dom sa så fort man slutat blöda så jag körde på det.
    Skulle min mens kommit förra månaden och jag inte blivit gravid skulle jag haft ägglossning imorgon.
    Kanske det e så nu ändå?

Ville först åka in o kräva en undersökning på kk men väntar o ser om det kommer mer el stannar!

Gott nytt på er !

• Gege

Hej.

Tänkte hoppa in här och dela med mig av min historia.

Mars i år blev jag och min sambo gravida första gången. Vi var superglada i ungefär en vecka. Började få småblödningar och kände på mig att något var fel. Åkte in till SÖS. Där gjorde dom ett ultraljud och kunde inte se något alls. Fick svaret att det kan vara ett missfall, men det behöver inte vara ett missfall. Åk hem och vänta. Jaha KUL.

Dagen efter skulle vi åka till Värmland för ett herrgårdsweekend, motiverande, NOT!!. Åkte dit och försökte inte tänka så mkt. Fortsätta att blöda och visste att det var något fel. På lördag eftermiddag, två dagar efter jag varit på SÖS fick jag så ont att jag trodde jag skulle dö. Jag bara låg och skrek rakt ut.

Min sambo ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att vi var tvungna att åka in direkt. Blev det värre fick vi ringa ambulans så kunde dom möta upp, då det var en timme till närmsta sjukhus. Väl där hade värkarna gått över och jag var skit sur över att vi ens åkt in då vi hade haft en 3 rätters middag att se fram emot :). När jag äntligen blev undersökt efter ytterligare 3 timmar meddelande hon mig att hon misstänkte ett utomkved.

Undersökningen hade gjort jätte ont och jag sa att jag trodde jag skulle svimma. Nej du är bara i chock sa hon. Va fan jag känner min egen kropp. Min sambo hann precis fram och jag svimmade av i hans armar. När jag vaknar upp är jag på golvet i en pöl av svett och hysteriska sköterskor runt omkring mig. Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv. Jag trodde på riktigt att jag skulle dö. 

Efter några minuter fick jag morfin och det var ta mig fan den härligaste känslan ever :). Dagen efter blev jag undersökt och sen fick dom operera bort högra äggledaren. Tiden efter var sjukt jobbig. Var förbannad som fan på SÖS läkaren samt chockad då allt hände så snabbt.

I slutet av Nov plussade jag och ett ljus tändes igen. Direkt efter glädjen kom rädslan att få ett utomkved igen. Fick olla HcG nivån och den hade ökat fint. En vecka efter vi kolla HcG nivån fick jag komma tillbaka för ultraljud. Då var det dessvärre bara en tom hinnsäck. Visste att något var fel trots att BM sa att vi kunde räknat fel. Dagen efter ultraljud började jag blöda och två dagar senare kom allt ut.

I torsdags förra veckan hade jag återbesök och hon såg att jag hade ägglossning. Vi sexade såklart till det och jag hoppas hoppas att det tog sig. Kändes igår som det högg lite där nere. Har inte fått min mens imellan så svårt att veta då jag fortfarande plussa när jag gjorde test för några dagar sen. Hänger väl kvar sen missfallet. Om det inte tog sig borde jag väl få mens om en vecka om det ska stämma med Äl?

Shit va långt det här blev. Hoppas ni orkade läsa. 

P.S Beklagar alla er andras Missfall.

• ärdetmintur2013

Inatt har jag bara legat o gråtit, hållt allt inom mig i flera veckor. Nu ska jag försöka jobba utan sömn, känner mig som ett vrak...

• Fröken Ö

Jag hänger gärna på här, om det är okej? Behöver få lite peppning av andra i samma situation=)

Jag och min sambo började planera barn under våren och blev gravida i maj, men fick missfall i juni i v. 7. Konstigt nog tog jag det rätt bra och vi började försöka direkt. Det tog sig på andra försöket i augusti=) Lyckan var total! Inte kan man väl få 2 missfall på rad, tänkte vi=) Sån otur kan vi väl inte ha...?=) Men i oktober började jag känna av att något inte stod rätt till, var i vecka 11. Jag ringde till KK och var såklart tvungen ocvh ljuga och säga att jag blödde massor för att få komma på undersökning (konstigt med svensk sjukvård). Det visade sig att hjärtat slutat slå på den lille bara dagar innan ultraljudet.

Det blev skrapning, vilket jag ångrar nu i efterhand! Min mens har vart helt knasig efter det! Har haft 3 ägglossningar men mensen har vart så sparsam, har knappt behövt använda binda! Jag har vart helt knäckt efter andra missfallet, vissa dagar har man knappt orkat ta sig upp ur sängen! Är så sorligt med missfall, och jag blir tokig på omgivningens glada hejjarop, tredje gången gillt! Inte blir det bättre för att många i min omgivning är gravida, ibland känenr man sig som ett freak som inte kan behålla ett barn i magen! Så där är vi idag, vi fortsätter kämpa! Men jag har betsämt mig för att tänka positivt och hoppas att 2013 blir allas vårt år! Och att vi får våra efterlängtade bebisar under året=)

• Fröken Ö
    ärdetmintur2013 skrev 2013-01-02 08:29:19 följande:
    Inatt har jag bara legat o gråtit, hållt allt inom mig i flera veckor. Nu ska jag försöka jobba utan sömn, känner mig som ett vrak...

Jag vet hur det känns! Så fort jag tänker på det så blir jag arg, bitter och ledsen, och skulle kunna börja gråta direkt! Jag har tillåtit mig att känna alla slags känslor! Min sambo har tagit missfallen mycket lättare, så det är han som får trösta och peppa när livet känns hopplöst=)
  • Gege

Min sambo har varit jätte fin och omtänksam på alla sätt och vis. Det såklart man är två om att vara gravid och få missfall i värsta fall. Dessvärre så tror jag inte att dom kan känna exakt vad vi känner. Det är svårt för dom att förstå till 110 % då det är våra kroppar. Det är vi som får stå ut med att blöda och ha ont vid ett missfall. Sen underlättar det ju avsevärt om man har en förstående sambo som fattar att man är ledsen och att det går upp och ner med humöret.

Som jag hoppas att vi lyckades bli gravida igen. Undrar hur länge man måste vänta innan man vet helt säkert. Nån som vet? Är ju bara en vecka sen Äl och sexandet :) Ska ju tilläggas att jag har ett missfall i bagaget och inte fått tillbaka min mens. 

• Anonym (På det igen..)

Välkomna till alla nya :)
    Skönt att vi blir fler som kan stötta och finnas tillsammans.

Jag förstår med ledsenheten och uppgivenheten,det är fruktansvärt.

Jag började jobba idag efter fem månaders sjukskrivning pga min kroniska sjukdom fibromyalgi.
    Känns så där med allt man nyss gått igenom.

Men jag börjar äntligen tänka lite positivt och börjar hoppas igen att det snart ska gå bra.
    Men jag vet hur rädd jag kommer vara när jag blir gravid igen.

Gege du borde få mens om en vecka ca om det ej blivit något,men vi hoppas där ligger en fin bebis och gror istället :)

Vi har också börjat nu direkt efter jag slutat blöda så jag vet ej när jag har ägglossning alls.

Jag hoppas som sagt också detta blir VÅRT år och att vi alla får bebisar nu 2013 :)

• MariaOchNiklas

Fick missfall den 30 december. Hade inte något ont, men kände att något va fel. Va för mycket blod för att va normalt. Åkte till gynakuten med min sambo och våran dotter. Där konstatera dom att det inte fanns något foster. Va mellan v 6 o 7. Blöder fortfarande. Men jag längtar och hoppas på att få en lite parvel till. Träffade min bästa vän idag som fick barn i mitten av december. Va delade känslor, men han charma mig den lille goa pojken. Känner mig inte rädd till att försöka igen bara jag slutar blöda. Hur länge blödde ni efter era missfall?

• Fröken Ö
    MariaOchNiklas skrev 2013-01-02 23:13:18 följande:
    Fick missfall den 30 december. Hade inte något ont, men kände att något va fel. Va för mycket blod för att va normalt. Åkte till gynakuten med min sambo och våran dotter. Där konstatera dom att det inte fanns något foster. Va mellan v 6 o 7. Blöder fortfarande. Men jag längtar och hoppas på att få en lite parvel till. Träffade min bästa vän idag som fick barn i mitten av december. Va delade känslor, men han charma mig den lille goa pojken. Känner mig inte rädd till att försöka igen bara jag slutar blöda. Hur länge blödde ni efter era missfall?

Jag blödde cirka en vecka när jag fick missfall i v. 7. När jag fick missfall i v. 11 blödde jag inget innan skrapningen och endast en dag efteråt. Jag resonerade som så att vi körde på direkt när blödningen slutade efter missfallet i v. 7, då det inte gått så pass långt. Nu har jag väntat 1 mens innan vi började försöka. Det tog sig inte på första försöket men väntar spänt på och se om det blir något denna gång, har BIM nästa onsdag=)
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?