Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
Jag hänger gärna på här, om det är okej? Behöver få lite peppning av andra i samma situation=)
Jag och min sambo började planera barn under våren och blev gravida i maj, men fick missfall i juni i v. 7. Konstigt nog tog jag det rätt bra och vi började försöka direkt. Det tog sig på andra försöket i augusti=) Lyckan var total! Inte kan man väl få 2 missfall på rad, tänkte vi=) Sån otur kan vi väl inte ha...?=) Men i oktober började jag känna av att något inte stod rätt till, var i vecka 11. Jag ringde till KK och var såklart tvungen ocvh ljuga och säga att jag blödde massor för att få komma på undersökning (konstigt med svensk sjukvård). Det visade sig att hjärtat slutat slå på den lille bara dagar innan ultraljudet.
Det blev skrapning, vilket jag ångrar nu i efterhand! Min mens har vart helt knasig efter det! Har haft 3 ägglossningar men mensen har vart så sparsam, har knappt behövt använda binda! Jag har vart helt knäckt efter andra missfallet, vissa dagar har man knappt orkat ta sig upp ur sängen! Är så sorligt med missfall, och jag blir tokig på omgivningens glada hejjarop, tredje gången gillt! Inte blir det bättre för att många i min omgivning är gravida, ibland känenr man sig som ett freak som inte kan behålla ett barn i magen! Så där är vi idag, vi fortsätter kämpa! Men jag har betsämt mig för att tänka positivt och hoppas att 2013 blir allas vårt år! Och att vi får våra efterlängtade bebisar under året=)