Hej! Jag fick missfall i fredags, eller det var då det började blöda som mest. v7+4. Jobbar i butik och i torsdags mitt i rearushen började allt, när jag stod i kassan... Visste inte vad jag skulle ta mig till. Har inte fått bekräftat missfall men jag blöder fortfarande mer än vad jag brukar vid mens och det har kommit en del klumpar, smärtorna i fredags kom stötvis och höll på hela dagen och natten. Känner mig inte gravid längre, de symptom jag hade som ömmande bröst, är borta.
Känner mig så otroligt ledsen och tom. Vad ska man göra för att peppa upp sig lite? Hade inte berättat för någon om graviditeten så är väldigt ensam i min sorg, förutom sambon förstås och han är ledsen, men inte alls lika förstörd som mig känns det som. Har ingen lust att göra något men blir även tokig på att ligga i sängen instängd hela tiden, och imorgon är det nyår också..
Anonym (På det igen..) skrev 2012-12-30 13:35:58 följande:
Hej välkomen och beklagar ditt missfall :(
Jag har nästan slutat blöda helt nu.
Vi tänker försöka direkt nu igen,det sägs man e mer mottaglig att bli gravid nu direkt också.
Men jag vet inte om man kan räkna detta som en mens och då ha ägglossning om ca 2 veckor.
När jag pratade med kk sa dom du kan få ägglossning om 1 vecka.
Så vi tänkte köra varannan dag hela denna månaden nu och hoppas det tar sig.
Jag känner också att detta tagit hårt på mig,känner mig bitter och lurad.
Men ska försöka blicka framåt nu.
Jag har inte haft problem att bli gravid då detta tog på första försöket med,men man vet ju aldrig nu.
Jag hoppas verkligen det tar sig snabbt för er nu igen...håller alla tummar och tår...lycka till..kram
Det innebär inte större risk för ett andra missfall om man blir gravid innan mens, direkt efter missfall? Har läst lika olika saker om det där. Jag vill verkligen försöka så fort som möjligt igen, hade ju så sett fram emot min lilla augiustibebis. <3 Det tog 3 månader för mig att bli gravid denna gång. Känner så med dem som har försökt en längre period och som sedan får missfall... :(
Rue skrev 2012-12-30 01:07:28 följande:
Skrapades i förrgår efter ma. Fick veta 3/12 att vår mini dött, var i v 9 och fostret likaså. Därför fick vi vänta på skrapning drygt 3v då de va lite osäkra. Va jätteledsen de första 2 v och grät utan förvarning och det känns som att jag e redo för att försöka igen- nu! Gyn sa att jag borde vänta en mens men verkar som att det var mer för deras skull, för att kunna datera nästa graviditet? Väntar såklart tills jag slutat blöda, minimalt redan nu, men hur tänker ni? Vänta el inte? Ska lägga till att jag är 34 år, vi kämpade i nästan 2 år och hade påbörjar utredning såvida fick ma. Pga detta får vi ej fortsätta mot ivf via staten nu.
Styrkekramar till dig. <3 Jag hoppas verkligen att det går fort för er denna gång. Jag vet inte heller om man bör vänta eller ej har inte kunnat fråga min BM heller eftersom de verkar vara lediga under mellandagarna.