• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • mmjonsson

Man vill att tiden bara ska gå, att blödningarna slutar så man kan köra igen.

Mår typ fysiskt illa av att se små barn och gravida, INTE hälsosamt. Gick från att ge 50% på gymmet till 200% precis när en gravid tjej kom in...inte stabilt..

Kör ni alla på nu?

Tror också att kroppen vet när den är redo och då blir den gravid så att säga. Men jag är ändå orolig om det finns nackdelar med att bli gravid direkt.. Ser typ bara fällor och nackdelar överallt..

Börjar bli dags att gaska upp mig nu..!

• Marsipanprinsessan

Jag skall fråga gyn imorgon och se vad de säger. En sak är säker, jag tänker INTE vänta med att försöka bli med barn bara för att nån barnmorska skall ha lättare att räkna ut en eventuell graviditet... Hur svårt kan det va, liksom?! Min barnmorska är väldigt bra, jag hyser fullt förtroende för att hon kan räkna ut när jag isåfall blivit gravid...annars får väl gyn ställa upp med ett vul, är väl inte för mycket begärt?! Hoppas åtminstone någon beklagar vad som hänt när vi kommer dit imorgon, annars blir jag förundrad över hur sjukvården fungerar.

• Anonym (På det igen..)

Jag har hört att det är lättare att bli gravid direkt efter missfall.
    Många blir det innan nästa mens hunnit komma.
    Vi körde på direkt när mina blödningar slutat!

• Anonym (=()

Marspanprinsessan; Det är en del som rekommenderar att man väntar en vanlig mens emellan, men det är enbart en rekommendation och utgör inga risker mot en ny graviditet om den skulle komma första ägglossningen.
    Det är av det skäl som TS (det var det va?) gav, att det är "lättare" att räkna ut när man blev gravid, men jösses. Finns massor av par (som jag och min sambo tex) som inte hade en aning om när jag blev gravid. Då får de ju kolla upp det via ett VUL, svårare än så är det inte...

Men en del höjer på ögonbrynen (många har gjort det!) när de frågar oss när pyret blev till och får som svar av oss, "Har faktiskt inte en aning"..
    Många tycker att det är skitkonstigt idag att man inte har råkoll på sånt där. Läkare och gynläkare har frågat, "Men när hade du din sista mens då?"
    "Eeeeh, jag vet faktiskt inte"... Det anses också som väldigt konstigt tydligen... Men men.. ^-^

Jag har inte sån järnkoll och det är rätt gött faktiskt.

Hur som helst, inga förändringar hos oss, blöder fortfarande, har lite ont emellanåt precis som växtvärk, vet fortfarande inte ifall pyret är kvar eller inte och det tär en hel del... Men idag har jag hållt mig aktiv iallafall, orkar inte ligga och gråta hela tiden. Nu måste jag försöka komma vidare känner jag, annars blir livet så nattsvart och jobbigt. Finns så mycket annat att glädja sig åt just nu att jag inte vill att detta ska ta bort all glädje eller så, låter det knäppt?

Kram till er!

• ärdetmintur2013

jag gyn akuten i morse för att kolla om jag behöver oroa mig för blödningen jag fick efter sexet. Men de sa att så länge blödningen avtar så skulle det inte vara någon fara. Nu är det bara att hoppas att man får ett fint Plus om 2-3 veckor :) Nu ska jag försöka att inte stirra mig blind på kalendern så att jag psyka bort min mens. Har nämlig gjort det förut att jag hoppas sååå mycket på ett plus att mensen blir sen.

Idag är första HELA dagen avklarad utan ett totalt breakdown :) Klart man va ledsen och förvirrad och kunde knappt göra det jag skulle. Men det gick. Förra veckan fick jag gå hem innan dagen va slut och sjukskriva mig resten av veckan för att jag va sååå ledsen att det inte gick att jobba eller sova.

• Anonym (Väntar)

Hej alla! Jag har BIM i morgon. Fick MA den 2 december. En fruktansvärt jobbig historia men vi kände liksom TS att vi ville köra på direkt. En del får ju ingen ÄL direkt efter ett MF/MA men jag fick en fin stegring och glad gubbe så vi körde på. Väntar nu med spänning på morgondagen. Har haft mensvärk sedan ÄL i princip. Har dock inga andra känningar så jag tror tyvärr inte det tog sig den här gången MEN jag känner hursomhelst oavsett om det blir plus eller mens att jag får vara glad att kroppen är på väg att bli normal igen. Längtar efter plus men får vara "glad" för mens om den dyker upp. 

• ärdetmintur2013
    Anonym (Väntar) skrev 2013-01-07 21:36:29 följande:
    Hej alla! Jag har BIM i morgon. Fick MA den 2 december. En fruktansvärt jobbig historia men vi kände liksom TS att vi ville köra på direkt. En del får ju ingen ÄL direkt efter ett MF/MA men jag fick en fin stegring och glad gubbe så vi körde på. Väntar nu med spänning på morgondagen. Har haft mensvärk sedan ÄL i princip. Har dock inga andra känningar så jag tror tyvärr inte det tog sig den här gången MEN jag känner hursomhelst oavsett om det blir plus eller mens att jag får vara glad att kroppen är på väg att bli normal igen. Längtar efter plus men får vara "glad" för mens om den dyker upp. 
    Låter som om du ser på  resultatet på ett väldigt bra sett oavsett  :D
  • mmjonsson

Jag tänkte väl att jag och min man skulle sexa som vanligt typ efter blödningarna utan ägglossningsstickor för att sen när Mensen då ev kommer köra stickor och mer försöka..!

Så om det tar så tar det men vi gör inget medvetet TYP. Men jag känner mig stressad av att jag vill göra om och göra rätt med en ny grav och ett "riktigt" barn, mitt barn!
    Nu nu nu ska allt hända.. Så jag är så delad, slappa första tiden fram till mens

• mmjonsson

Eller ej?

Meddelande avbröts!

MARSIPANPRINSESSAN meddela imorrn vad Gyn sär! Så frågar jag min nästa vecka :)

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-07 19:29:59 följande:
    Marspanprinsessan; Det är en del som rekommenderar att man väntar en vanlig mens emellan, men det är enbart en rekommendation och utgör inga risker mot en ny graviditet om den skulle komma första ägglossningen.
    Det är av det skäl som TS (det var det va?) gav, att det är "lättare" att räkna ut när man blev gravid, men jösses. Finns massor av par (som jag och min sambo tex) som inte hade en aning om när jag blev gravid. Då får de ju kolla upp det via ett VUL, svårare än så är det inte...

Men en del höjer på ögonbrynen (många har gjort det!) när de frågar oss när pyret blev till och får som svar av oss, "Har faktiskt inte en aning"..
    Många tycker att det är skitkonstigt idag att man inte har råkoll på sånt där. Läkare och gynläkare har frågat, "Men när hade du din sista mens då?"
    "Eeeeh, jag vet faktiskt inte"... Det anses också som väldigt konstigt tydligen... Men men.. ^-^

Jag har inte sån järnkoll och det är rätt gött faktiskt.

Hur som helst, inga förändringar hos oss, blöder fortfarande, har lite ont emellanåt precis som växtvärk, vet fortfarande inte ifall pyret är kvar eller inte och det tär en hel del... Men idag har jag hållt mig aktiv iallafall, orkar inte ligga och gråta hela tiden. Nu måste jag försöka komma vidare känner jag, annars blir livet så nattsvart och jobbigt. Finns så mycket annat att glädja sig åt just nu att jag inte vill att detta ska ta bort all glädje eller så, låter det knäppt?

Kram till er!
    Ja det va så jag menade :)
    Hoppas det lugnar ner sig för dig snart så allt går bra och pyret stannar kvar....kram
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?