• Anonym (På det igen..)

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Såg här va några trådar redan...men där va så mkt att ta igen i tråden och den va ett par månader gammal.
    Och vissa va ej så aktiva här.

SÅ startar en ny tråd för oss som nyss fått missfall...1 2 el fler gånger alla e välkomna och dela med sig av vad dom varit med om.

Jag får gärna så mkt erfarenheter och tips som jag bara kan.

Har tre barn sen tidigare med min fd man.
    Jag och sambon planerade en liten tillsammans och jag blev gravid direkt.
    Plussade nu den 13 dec 4 dagar innan BIM.

Jag fick missfall Juldagen.
    5 +1 var jag bara när det började blöda.
    Lite först så trodde det kanske berodde på att vi haft sex dagen innan.
    Men det kom enorma smärtor och jag visste nåt va fel.
    Blödde bara mer och mer.

Jag va helt knäckt och förstörd.

Imorgon ska jag in till kk  för och se så allt kommit ut.

Vi vill börja bebisverkstaden direkt sen igen.

Hoppas ni är fler som vill vara med här och att det kan bli en aktiv tråd.
    Jag vill bara vara anonym i början nu och ni gör som ni vill.

Välkomna hit!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-01-20 18:29
    www.familjeliv.se/Forum-4-47/m68449791.html
    Bim tråden till denna tråd!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-22 21:37
    nenne31 det e jag som är trådstartaren
  • Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?
  • Anonym (På det igen..)
    Anonym (Väntar) skrev 2013-01-07 21:36:29 följande:
    Hej alla! Jag har BIM i morgon. Fick MA den 2 december. En fruktansvärt jobbig historia men vi kände liksom TS att vi ville köra på direkt. En del får ju ingen ÄL direkt efter ett MF/MA men jag fick en fin stegring och glad gubbe så vi körde på. Väntar nu med spänning på morgondagen. Har haft mensvärk sedan ÄL i princip. Har dock inga andra känningar så jag tror tyvärr inte det tog sig den här gången MEN jag känner hursomhelst oavsett om det blir plus eller mens att jag får vara glad att kroppen är på väg att bli normal igen. Längtar efter plus men får vara "glad" för mens om den dyker upp. 
    Hej välkommen hit.
    beklagar det du gått igenom och hoppas du får ett fint plus nu :)
    Uppdatera oss gärna :)
  • Marsipanprinsessan

Jag skriver imorgon och berättar vad de sagt!!

• Anonym (På det igen..)
    mmjonsson skrev 2013-01-07 22:07:52 följande:
    Jag tänkte väl att jag och min man skulle sexa som vanligt typ efter blödningarna utan ägglossningsstickor för att sen när Mensen då ev kommer köra stickor och mer försöka..!

Så om det tar så tar det men vi gör inget medvetet TYP. Men jag känner mig stressad av att jag vill göra om och göra rätt med en ny grav och ett "riktigt" barn, mitt barn!
    Nu nu nu ska allt hända.. Så jag är så delad, slappa första tiden fram till mens
    Jag sa också så först.
    Inga stickor och vi kör varannan dag så får vi se.
    Nu köpte jag ändå men ingen glad gubbe där än.
    Däremot e det nåt på gång eftersom jag får flyttningar och slem när jag e på toa. Ursäkta äcklet.
    Jag ville också det skulle ske nu pang direkt,men försöker slappna av och tänka det blir när det blir.
  • Anonym (=()
    Anonym (På det igen..) skrev 2013-01-07 22:09:40 följande:
    Ja det va så jag menade :)
    Hoppas det lugnar ner sig för dig snart så allt går bra och pyret stannar kvar....kram
    Tack! Ja verkligen! Håller tummar och tår allt vad jag kan.
  • Anonym (=()

Har knappt ont i brösten idag, känns inte som att jag är gravid längre... Men kanske kan jag få komma in lite tidigare och få det bekräftat så att jag kan gå vidare nu!? Jag orkar inte den här känslomässiga berg-och dalbanan längre, jag vill inte vara med längre...

• Marsipanprinsessan

Gick inte så bra på gyn, såklart... Fanns kvar rester, fick hem mera cytotec plus en annan tablett att ta tre gånger om dagen i tre dagar. Blev sjukskriven. Kul kul. Återbesök om en vecka. Har svalt de där pillren och väntar på magont. Ang att försöka bli med barn igen sade han att rekommendationen är att vänta 2 mån. Fast sen såg han lite lurig ut och menade att folk gör som de vill ändå.. Jag kände doktorn som jag träffade idag så han var kanske lite extra snäll, vad vet jag. Tänker då inte vänta två månader,iallafall! Okey en mens men varför två månader?! Tss....

• Anonym (På det igen..)
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-08 13:05:53 följande:
    Gick inte så bra på gyn, såklart... Fanns kvar rester, fick hem mera cytotec plus en annan tablett att ta tre gånger om dagen i tre dagar. Blev sjukskriven. Kul kul. Återbesök om en vecka. Har svalt de där pillren och väntar på magont. Ang att försöka bli med barn igen sade han att rekommendationen är att vänta 2 mån. Fast sen såg han lite lurig ut och menade att folk gör som de vill ändå.. Jag kände doktorn som jag träffade idag så han var kanske lite extra snäll, vad vet jag. Tänker då inte vänta två månader,iallafall! Okey en mens men varför två månader?! Tss....
    Kunde du inte begära att bli skrapad?
    Hålla på med dessa tabletter och sen kan det ändå sluta med att du måste bli skrapad.
    Förstår inte vrf dom envisas om dessa tabletter hela tiden då så många måste ta flera omgångar av det men blir ändå skrapade till slut.
    Blir ju bara ännu mer fysiskt och psykiskt lidande för den som går igenom det.
    Dom tabletterna va nåt billighets medel också har jag hört.

Tycker bara att dom själva borde säga direkt vi skrapar istället.

Beklagar att det gått så här för dig.Hoppas allt kommer ut nu så du kan gå vidare sen...kram

• Anonym (På det igen..)
    Anonym (=() skrev 2013-01-08 11:55:45 följande:
    Har knappt ont i brösten idag, känns inte som att jag är gravid längre... Men kanske kan jag få komma in lite tidigare och få det bekräftat så att jag kan gå vidare nu!? Jag orkar inte den här känslomässiga berg-och dalbanan längre, jag vill inte vara med längre...
    Usch fy förstår det måste vara hur jobbigt som helst..:(
    Sök in igen då jag hade gjort det.
    Ingen kan neka dig,vill du kolla det så du kan få må bra e det din rättighet...kram på dig
  • Marsipanprinsessan

Han motiverade det hela med att en skrapning kan vara riskfylld, att man kan råka göra ärrvävnad som försvårar en kommande graviditet. Tror vad jag vill på det, just nu känner jag mig rätt likgiltig till det mesta. Bryr mig liksom inte. Istället för en bebis fick vi detta. Allt känns skit, ärligt talat.

• Anonym (På det igen..)
    Marsipanprinsessan skrev 2013-01-08 13:25:34 följande:
    Han motiverade det hela med att en skrapning kan vara riskfylld, att man kan råka göra ärrvävnad som försvårar en kommande graviditet. Tror vad jag vill på det, just nu känner jag mig rätt likgiltig till det mesta. Bryr mig liksom inte. Istället för en bebis fick vi detta. Allt känns skit, ärligt talat.
    Jag har blivit opererad 6 gånger vid äggstockarna av olika anledningar därav skrapning 4 gånger.
    Fick beskedet i somras att det kan göra mig steril och blev livrädd.
    Ändå tog denna grav på första försöket.
    Tänk på dom som gör kejsarsnitt vilka ärr bildningar dom skapar.
    Skulle då 1 skrapning göra det svårt för dig?

Ren skitsnack....förlåt asså men köper det inte.
    Men jag hopaps som sagt att allt kommer ut och att du kan få må bra sen och tänka framåt!
Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?