• Gege

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Hej.

Tänkte hoppa in här och dela med mig av min historia.

Mars i år blev jag och min sambo gravida första gången. Vi var superglada i ungefär en vecka. Började få småblödningar och kände på mig att något var fel. Åkte in till SÖS. Där gjorde dom ett ultraljud och kunde inte se något alls. Fick svaret att det kan vara ett missfall, men det behöver inte vara ett missfall. Åk hem och vänta. Jaha KUL.

Dagen efter skulle vi åka till Värmland för ett herrgårdsweekend, motiverande, NOT!!. Åkte dit och försökte inte tänka så mkt. Fortsätta att blöda och visste att det var något fel. På lördag eftermiddag, två dagar efter jag varit på SÖS fick jag så ont att jag trodde jag skulle dö. Jag bara låg och skrek rakt ut.

Min sambo ringde sjukvårdsupplysningen och dom sa att vi var tvungna att åka in direkt. Blev det värre fick vi ringa ambulans så kunde dom möta upp, då det var en timme till närmsta sjukhus. Väl där hade värkarna gått över och jag var skit sur över att vi ens åkt in då vi hade haft en 3 rätters middag att se fram emot :). När jag äntligen blev undersökt efter ytterligare 3 timmar meddelande hon mig att hon misstänkte ett utomkved.

Undersökningen hade gjort jätte ont och jag sa att jag trodde jag skulle svimma. Nej du är bara i chock sa hon. Va fan jag känner min egen kropp. Min sambo hann precis fram och jag svimmade av i hans armar. När jag vaknar upp är jag på golvet i en pöl av svett och hysteriska sköterskor runt omkring mig. Jag har aldrig haft så ont i hela mitt liv. Jag trodde på riktigt att jag skulle dö. 

Efter några minuter fick jag morfin och det var ta mig fan den härligaste känslan ever :). Dagen efter blev jag undersökt och sen fick dom operera bort högra äggledaren. Tiden efter var sjukt jobbig. Var förbannad som fan på SÖS läkaren samt chockad då allt hände så snabbt.

I slutet av Nov plussade jag och ett ljus tändes igen. Direkt efter glädjen kom rädslan att få ett utomkved igen. Fick olla HcG nivån och den hade ökat fint. En vecka efter vi kolla HcG nivån fick jag komma tillbaka för ultraljud. Då var det dessvärre bara en tom hinnsäck. Visste att något var fel trots att BM sa att vi kunde räknat fel. Dagen efter ultraljud började jag blöda och två dagar senare kom allt ut.

I torsdags förra veckan hade jag återbesök och hon såg att jag hade ägglossning. Vi sexade såklart till det och jag hoppas hoppas att det tog sig. Kändes igår som det högg lite där nere. Har inte fått min mens imellan så svårt att veta då jag fortfarande plussa när jag gjorde test för några dagar sen. Hänger väl kvar sen missfallet. Om det inte tog sig borde jag väl få mens om en vecka om det ska stämma med Äl?

Shit va långt det här blev. Hoppas ni orkade läsa. 

P.S Beklagar alla er andras Missfall.

• Gege

Min sambo har varit jätte fin och omtänksam på alla sätt och vis. Det såklart man är två om att vara gravid och få missfall i värsta fall. Dessvärre så tror jag inte att dom kan känna exakt vad vi känner. Det är svårt för dom att förstå till 110 % då det är våra kroppar. Det är vi som får stå ut med att blöda och ha ont vid ett missfall. Sen underlättar det ju avsevärt om man har en förstående sambo som fattar att man är ledsen och att det går upp och ner med humöret.

Som jag hoppas att vi lyckades bli gravida igen. Undrar hur länge man måste vänta innan man vet helt säkert. Nån som vet? Är ju bara en vecka sen Äl och sexandet :) Ska ju tilläggas att jag har ett missfall i bagaget och inte fått tillbaka min mens. 

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?