Inlägg från: Marsipanprinsessan |Visa alla inlägg
  • Marsipanprinsessan

Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?

Fick MA häromdagen, upptäcktes på kub. Var i vecka 12 men bebis hade dött i vecka 9. Ngn som vet om det är farligt att försöka bli gravid igen direkt efter MA? Fick cytotec. Har hört delade meningar, vissa säger att man bör vänta en mens. Själv är jag osäker.

• Marsipanprinsessan

På det igen: jaha hihi, ja, jag tänker köra som din läkare tyckte. Jag orkar inte vänta tror jag, blir jag med barn så blir jag. Jag blir inte läkt förrän jag blir gravid igen, så känns det. Och jag tänker som så att OM jag nu blir gravid direkt då är det kanske kroppens sätt att tala om att den är redo?? VUL kommer jag kräva vilket som, kommer göra vul till förbannelse som det känns nu... Om det nu blir ngn mer gång.

• Marsipanprinsessan

Jag skall fråga gyn imorgon och se vad de säger. En sak är säker, jag tänker INTE vänta med att försöka bli med barn bara för att nån barnmorska skall ha lättare att räkna ut en eventuell graviditet... Hur svårt kan det va, liksom?! Min barnmorska är väldigt bra, jag hyser fullt förtroende för att hon kan räkna ut när jag isåfall blivit gravid...annars får väl gyn ställa upp med ett vul, är väl inte för mycket begärt?! Hoppas åtminstone någon beklagar vad som hänt när vi kommer dit imorgon, annars blir jag förundrad över hur sjukvården fungerar.

• Marsipanprinsessan

Jag skriver imorgon och berättar vad de sagt!!

• Marsipanprinsessan

Gick inte så bra på gyn, såklart... Fanns kvar rester, fick hem mera cytotec plus en annan tablett att ta tre gånger om dagen i tre dagar. Blev sjukskriven. Kul kul. Återbesök om en vecka. Har svalt de där pillren och väntar på magont. Ang att försöka bli med barn igen sade han att rekommendationen är att vänta 2 mån. Fast sen såg han lite lurig ut och menade att folk gör som de vill ändå.. Jag kände doktorn som jag träffade idag så han var kanske lite extra snäll, vad vet jag. Tänker då inte vänta två månader,iallafall! Okey en mens men varför två månader?! Tss....

• Marsipanprinsessan

Han motiverade det hela med att en skrapning kan vara riskfylld, att man kan råka göra ärrvävnad som försvårar en kommande graviditet. Tror vad jag vill på det, just nu känner jag mig rätt likgiltig till det mesta. Bryr mig liksom inte. Istället för en bebis fick vi detta. Allt känns skit, ärligt talat.

• Marsipanprinsessan

Jag tror också det där handlar om pengar...han nämnde visserligen det med slemhinnan och sådär, men en skrapning hade ändå känts lättare! Nu ligger man här igen, samma visa all over again så att säga.

• Marsipanprinsessan

Nä, och jag orkade liksom inte ifrågasätta nåt. De där Methergintabletterna kände jag inte av alls. Vi får väl se. Känns bara som om allting blir så himla utdraget. Ser det inte ok ut på måndag måste det ju bli skrapning, och då har det gått massor med dagar helt i onödan. Märkligt också det där att man helst ska vänta två-tre månader...MEN det händer inget om man blir gravid direkt! Varför inte säga till folk att ni gör precis som ni vill. Det viktigaste måste väl ändå vara att vänta med sex etc tills blödningen avtagit helt. Varför ge en rekommendation för att i nästa andetag säga att man iofs kan skita i den? Då är det kanske bättre att inte säga nåt alls.

• Marsipanprinsessan
    Anonym (=() skrev 2013-01-09 17:34:06 följande:
    Det gör ont och jag blöder, men än sålänge har inte fostret kommit ut vad jag märkt... Antar att det inte riktigt kommit igång än, men hoppas att det gör det på egen hand och att jag slipper åka in imorgon för att sätta igång det eller bli skrapad.... Men humöret och modet går upp och ner, sitter och tokgråter emellanåt för allt är så bisarrt... <3

Beklagar verkligen! Fy fasen vad jobbigt, lider med dig. Hoppas allt kommer ut av sig självt. Bisarrt är rätta ordet, själv trodde jag faktiskt inte att jag någon gång skulle behöva stå och stirra ned i toaletten samtidigt som jag funderade på om det jag såg möjligtvis kan vara mitt döda foster.
  • Marsipanprinsessan

Jonsson: jag vet inte. Jag känner inte av de där Methergintabletterna alls. Inte något överhuvudtaget. Blöder sparsamt nu men i och med att jag inte tycker det hände så supermycket igår (fick iofs ont och det kom lite klumpar, fyyyy vad ledsamt och äckligt) och inget idag fruktar jag det värsta. Ska tillbaka måndag!

Svar på tråden Missfall och vill nu försöka direkt igen...fler som hänger på?