• Besa

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej tjejer här kan vi samlas vi med upprepande missfall och stöta varandra och ge tips vad man kan försöka göra för att det ska gå hela vägen.. Själv har jag fått två missfall samt att jag förlorade min dotter i magen v 39 förra året.. Har äntligen fått en missfallutredning och har börjat äta trombyl, Folacin samt pergotime .. Hoppas bättre lycka nästa gång....

• Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..
  • Marie22

Hej,

kan tyvärr inte jämföra med Aten då jag enbart har erfarenhet av London. Man gjorde dock en omfattande test.

Vid första besöket går man igenom din historik för att sedan lämna blodprover på laboratoriet.

Ang. kortiosonet (Prednisolon) så var det 25mg upp till och med tolfte graviditetsveckan. Därefter nedtrappning; 20mg under tre dagar, 15 mg under tre dagar, 10 mg under tre dagar och slutligen 5 mg under tre dagar.

Man kan välja att antingen gå till kliniken på Harley Street (centralt i London) eller till kliniken i Epsom strax utanför London. Du tar dig smidigt till bägge från Victoria station. (Norwegian Air flyger till Gatwick varifrån snabbtåg går till Victoria Station)

• OneLife

Hej tjejer!

Ni som gjort utredningar, hur lång tid har det tagit innan ni fått svar? Jag har nu väntat i 6 veckor...ska det verkligen ta såhär lång tid?  

• idape
    OneLife skrev 2013-02-18 15:48:03 följande:

Hej tjejer!

Ni som gjort utredningar, hur lång tid har det tagit innan ni fått svar? Jag har nu väntat i 6 veckor...ska det verkligen ta såhär lång tid?  

Mina första svar tog en vecka, sen kromosomprovet  ca 2-3 v och sen nu ska jag ta 22 dagar efter mensen som jag får svar på efter en vecka. Så nej, så långt tid borde det inte ta. Utan efter du tagit alla prover max 3 v tog det för mig hos en privat. Annars skulle jag ringa. Nu kunde jag inte ta alla för jag var tvungen vänta tills 22 dagar efter mens denna gång eftersom jag inte hade nån ägglossning sist. Och dessa prover måste ske en vecka efter.
  • OneLife

Tack för ditt svar idape.
    Ringde dem idag (Hbg lasarett), men dem har inte fått svaren än..proverna togs på MAS.
    Kan inte göra mer än att tycka det är för jävligt att det tar nästan 2 månader att få svar på några blodprover.. =(

Men snart så får man väl dem!     

• idape
    OneLife skrev 2013-02-19 13:51:17 följande:
    Tack för ditt svar idape.
    Ringde dem idag (Hbg lasarett), men dem har inte fått svaren än..proverna togs på MAS.
    Kan inte göra mer än att tycka det är för jävligt att det tar nästan 2 månader att få svar på några blodprover.. =(

Men snart så får man väl dem!     
    Ja, det var ju väldigt dåligt!! Bra att du ringde!
    Har hört det tar tid och väntan och sånt om man inte går privat därför gjorde jag det.
    Ska du få alla svar samtidigt då? Min läkare ringde när var och ett kom in.
    Berätta gärna sen om dom kom fram till nåt hos dig. Vilka veckor fick du missfall i? Tog du oxå typ 10 blodprovsrör? Och killen 2 till kromosomerna och sen kollade han honom oxå och ska lämna spermier.
    Jag undrar vad det kan vara. Men tror nåt med sköldkörteln. 
  • minaz

Får jag hänga med i den här tråden?

Är 30 + och har försökt bli gravid i 2 år och 7 månader men utan att nått händer mer än att jag får plus innan mens, mensen (blödningen) blir aningen sen...

Kände att nu i feb så ska vi lyckas och ja, visst plussade jag men nu är ett missfall på väg igen. 

Är så ledsen och förtvivlad över att det inte tar sig.

Uppenbarligen kan jag inte bli mamma.

Funderar på att ta dubbeldos av pergotime nu den här cykeln som ett sista försök i världen.

Fast min ansvarige behandlare har sagt att enkel ska räcka. 

Är så less, så less.

Hur blir man GRAVID?

Och får behålla?

NU orkar jag inge mer.     

• che71

www.familjeliv.se/Forum-7-134/m63072249.html

Vill bara tipsa om den är tråden!
    Jag ska resa till Aten om 2 veckor o vi hoppas att den läkaren kan hjälpa oss efter 2½ års försök o 5 missfall.
    Immunförsvaret kan göra så att man har antingen svårt att bli gravid eller får missfall.

Kram till dig minaz
    o välkommen hit också!!!

• Frajda 80
    minaz skrev 2013-02-21 03:50:58 följande:

Är 30 + och har försökt bli gravid i 2 år och 7 månader men utan att nått händer mer än att jag får plus innan mens, mensen (blödningen) blir aningen sen...

Kände att nu i feb så ska vi lyckas och ja, visst plussade jag men nu är ett missfall på väg igen. 

Funderar på att ta dubbeldos av pergotime nu den här cykeln som ett sista försök i världen.

Är så less, så less.

Hur blir man GRAVID?

Och får behålla?

NU orkar jag inge mer.     

Tråkigt att läsa, gravid blir vi ju alla uppenbarligen. Men tyvärr får vi inte behålla det och det är där man ska hitta svaret.
  • idape
    minaz skrev 2013-02-21 03:50:58 följande:

Är så less, så less.

Hur blir man GRAVID?

Och får behålla?

NU orkar jag inge mer.     

Usch, vad jobbigt.
    Ja, jag vet. Känns inte som jag nånsin kommer få den där växande magen. Kan inte se det.
    Varför ska det vara så orättvist för vissa av oss?!!? 
Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..