• idape

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej alla!

Jag har haft 3 missfall på ett halvår. ett i v 8 och två i v 5. Alltså plussat innan bim, men sen kommer mensen som nån dag försenad.
    Har nu påbörjat utredning.
    Har tagit 10 blodprovsrör typ, men ej fått alla svar ännu och gjort vul. Allt ser bra ut än så länge.
    Pojkvännen ska kolla sig nästa vecka.
    Så nu undrar jag kollar dom om man behöver trombyl eller hur kollar man det?
    Ska jag säga till om det eller gör dom det automatiskt? Hur ser dom det?
    Några andra här inne som fått svar på era utredningar vad det kan bero på?
    Jag är 32 och pojkvännen 26. Kan mina ägg vara dåliga så det varit slumpen och otur? 

• idape
    che71 skrev 2013-02-13 12:39:08 följande:
    7+3
    lite blod när jag var o kissade för 1 timme sen
    o nu lite ljusbrunt på trosskyddet
    är så räddGråter
    De andra missfallen började så här, med ytterst lite blodblandade flytningar i någon/några dagar innan det satte igång.
    Vill inte vara med om detta....det kan bara inte vara sant.
    Det är fruktansvärt. Vet hur oron känns. Kram
  • idape

che71 - Fruktansvärt finns inte ord för hur det känns, jag vet. Kram

• idape

Mitt råd till er är att gå till en privatläkare som jag gjort. Han gör alla test jag ber om. Dessa grejerna ska jag testa    22 dagar efter min mens denna gång. Allt med hormoner från allt som stöter ut och sånt med immunförsvaret och blodproppar. Jag tror det är nåt sånt på mig för allt annat har varit bra. Men hur mycket jag än älskar Grekland vill jag inte åka dit för att fixa detta.

• idape
    TWH skrev 2013-02-14 17:48:56 följande:
    idape, det är värt att veat att i Sverige kan du inte kolla vissa saker som du kan i London och Aten tyvärr. tex så kan man inte kolla nk celler i Sverige, även om du går till privatklinik. I Sverige kollar man ibland en annan typ av nk celler - som enbart finns i livmodern och de är inte orsaker till missfall tex. det finns flera tester som görs på annorlunda sätt än hemma, tyvärr. Kunskapen finns inte ens i Sverige.
    Gud så tråkigt att det ska vara så. Ska man behöva bli barnlös om man inte åker utomlands för att fixa det då. Det är ju helt galet. Tänk dom som inte har råd. Ja ja, jag gör det som krävs. Kram på er!
  • idape
    Ylli85 skrev 2013-02-17 15:43:52 följande:
    Hej, får man vara med här?

Vår historia: Sen 12 september -11 har vi haft 2 mf i v.7 och nu senast en ofostrig graviditet som upptäcktes i v. 8-9.
    Missfallen klarade kroppen själv, men sist fick jag ta cytotec för att avbryta. Vi har fått göra en utredning där man tog flera prover av mig och kromosonprov på både mig och maken, men man hittar inga fel.Läkarna säger att det inte finns några hinder för att vi ska kunna få barn.           

Så nu går vi åter och väntar på ett plus. Det jobbigaste just nu är att jag inte har nån att prata med, bortsett från maken. Är det nån annan som upplever att familj och vänner ogärna lyssnar, och helst slår bort med klyschor som, "Försök att inte tänka på det" "Slappna av så kommer det"  osv och att de gärna  snabbt som ögat styr över samtalet på nått helt annat?

Hej!

Jag pratar inte med släktingar direkt om det. Bara min mamma vet om det oxå. Men hon lyssnar. Dock vet jag att när folk tycker det är jobbigt eller obekvämt så slår dom bort det så. Men håller med känns som man inte har nån att prata med som riktigt förstår. Inte ens pojkvännen. Han tror bara det ordnar sig tillslut. En kille går inte att prata med på samma sätt heller.
    Jag kan inte förstå hur det ska kunna gå bra. Själv har jag ett missfall v 5, sen ett v 8, sen ett till i v 5. Väntar nu på plus igen. Håller på med min utredning. Allt bra än så länge. Har bara mina sista prover som ska tas nu en vecka här efter ägglossning. Hormonprover och immunförsvaret och sånt. Kan ju vara nåt sånt.
    Kram 
  • idape
    OneLife skrev 2013-02-18 15:48:03 följande:

Hej tjejer!

Ni som gjort utredningar, hur lång tid har det tagit innan ni fått svar? Jag har nu väntat i 6 veckor...ska det verkligen ta såhär lång tid?  

Mina första svar tog en vecka, sen kromosomprovet  ca 2-3 v och sen nu ska jag ta 22 dagar efter mensen som jag får svar på efter en vecka. Så nej, så långt tid borde det inte ta. Utan efter du tagit alla prover max 3 v tog det för mig hos en privat. Annars skulle jag ringa. Nu kunde jag inte ta alla för jag var tvungen vänta tills 22 dagar efter mens denna gång eftersom jag inte hade nån ägglossning sist. Och dessa prover måste ske en vecka efter.
  • idape
    OneLife skrev 2013-02-19 13:51:17 följande:
    Tack för ditt svar idape.
    Ringde dem idag (Hbg lasarett), men dem har inte fått svaren än..proverna togs på MAS.
    Kan inte göra mer än att tycka det är för jävligt att det tar nästan 2 månader att få svar på några blodprover.. =(

Men snart så får man väl dem!     
    Ja, det var ju väldigt dåligt!! Bra att du ringde!
    Har hört det tar tid och väntan och sånt om man inte går privat därför gjorde jag det.
    Ska du få alla svar samtidigt då? Min läkare ringde när var och ett kom in.
    Berätta gärna sen om dom kom fram till nåt hos dig. Vilka veckor fick du missfall i? Tog du oxå typ 10 blodprovsrör? Och killen 2 till kromosomerna och sen kollade han honom oxå och ska lämna spermier.
    Jag undrar vad det kan vara. Men tror nåt med sköldkörteln. 
  • idape
    minaz skrev 2013-02-21 03:50:58 följande:
    Får jag hänga med i den här tråden?

Är 30 + och har försökt bli gravid i 2 år och 7 månader men utan att nått händer mer än att jag får plus innan mens, mensen (blödningen) blir aningen sen...

Kände att nu i feb så ska vi lyckas och ja, visst plussade jag men nu är ett missfall på väg igen. 

Är så ledsen och förtvivlad över att det inte tar sig.

Uppenbarligen kan jag inte bli mamma.

Funderar på att ta dubbeldos av pergotime nu den här cykeln som ett sista försök i världen.

Fast min ansvarige behandlare har sagt att enkel ska räcka. 

Är så less, så less.

Hur blir man GRAVID?

Och får behålla?

NU orkar jag inge mer.     

Usch, vad jobbigt.
    Ja, jag vet. Känns inte som jag nånsin kommer få den där växande magen. Kan inte se det.
    Varför ska det vara så orättvist för vissa av oss?!!? 
  • idape
    Besa skrev 2013-02-26 14:13:51 följande:
    Anledningen till att jag frågade om sperman är pga jag har en kompis hon blev gravid men fick flera missfall.. Hennes man fick lämna sperma prov och där kunde dem se att makens sperma inte var så friska.. Hade hade sperma men dem var i dråligt skick om man säger.. Sen fick han behandlig, efter behandlingen blev dem gravida och har en son på 7 år idag.. Darför skrev jag om Sperma prov..
    Det där ska min pojkvän oxå kolla upp. Bra du sa det!
Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..