• Besa

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej tjejer här kan vi samlas vi med upprepande missfall och stöta varandra och ge tips vad man kan försöka göra för att det ska gå hela vägen.. Själv har jag fått två missfall samt att jag förlorade min dotter i magen v 39 förra året.. Har äntligen fått en missfallutredning och har börjat äta trombyl, Folacin samt pergotime .. Hoppas bättre lycka nästa gång....

• Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..
  • Änglaliv
    Besa skrev 2013-01-07 21:20:09 följande:

Intressant har aldrig hört talas om det innan.. Har du fått progestoronkräm och vagetorier ? Har hört varmt om dem.. Var får tag på sånt?

Jag fick progeteron vagitorier vid min sista graviditet men det hjälpte tyvärr inte =( Jag fick det utskrivet av min läkare som själv föreslog det. Du måste få det på recept av läkare.
  • Frajda 80

Hej Che Cool jag hoppar in här jag med.

---

Först vill jag säga att jag beklagar era MF/MA mm. Det är så otroligt hemskt och jobbigt.

Min historia är 6 gaviditeter:
    - 1 abort (jag var 23 och vi skulle plugga, ett var jag INTE ångrar)
    - 1 utomkveds, akut operation och höger äggledare är borta
    - 4 MF

Jag opererades även för en cysta i december och då blev min högra äggstock troligen skadad.
    Vi har ALDRIG kommit så långt så att vi har sett ett pickande hjärta, så embryot dör innan det.

Vi har gjort en IVF och ett FET.
    Nu käkar jag Folacin 5 mg varje dag för att hjälpa äggen att fastna och få mer påskjut i utvecklingen. Nu jobbar vi mot nästa plus.

• Besa
    Frajda 80 skrev 2013-01-09 10:01:11 följande:
    Hej Che  jag hoppar in här jag med. --- Först vill jag säga att jag beklagar era MF/MA mm. Det är så otroligt hemskt och jobbigt. Min historia är 6 gaviditeter: - 1 abort (jag var 23 och vi skulle plugga, ett var jag INTE ångrar) - 1 utomkveds, akut operation och höger äggledare är borta - 4 MF Jag opererades även för en cysta i december och då blev min högra äggstock troligen skadad. Vi har ALDRIG kommit så långt så att vi har sett ett pickande hjärta, så embryot dör innan det. Vi har gjort en IVF och ett FET. Nu käkar jag Folacin 5 mg varje dag för att hjälpa äggen att fastna och få mer påskjut i utvecklingen. Nu jobbar vi mot nästa plus.

Men fy vad hemskt, beklagar dina missfall. Så har du kommit rätt här kan vi snacka av och ventilera våra tankar.. Jag äter också för första gången folacin hoppas det har tagit napp dena månad känns inte som så 😔. Glömde skriva välkommen hit
  • Frajda 80

Ja nu känns det som jag hamnat rätt Glad bara vi kan ventilera ordentligt...Hjärta

• che71
    Frajda 80 skrev 2013-01-09 10:01:11 följande:
    Hej Che Cool jag hoppar in här jag med.

---

Först vill jag säga att jag beklagar era MF/MA mm. Det är så otroligt hemskt och jobbigt.

Min historia är 6 gaviditeter:
    - 1 abort (jag var 23 och vi skulle plugga, ett var jag INTE ångrar)
    - 1 utomkveds, akut operation och höger äggledare är borta
    - 4 MF

Jag opererades även för en cysta i december och då blev min högra äggstock troligen skadad.
    Vi har ALDRIG kommit så långt så att vi har sett ett pickande hjärta, så embryot dör innan det.

Vi har gjort en IVF och ett FET.
    Nu käkar jag Folacin 5 mg varje dag för att hjälpa äggen att fastna och få mer påskjut i utvecklingen. Nu jobbar vi mot nästa plus.
    Så ses vi här med....välkommen!!Glad
  • che71

svagt streck på grav stickan imorse ÄL+12 el.13 Plus (Pergotime denna månad)
    Vågar man tro på det?!!
    Vi är glada i alla fall o hoppas att det är ett riktigt streck som ska bli starkare o leda till bebis efter sommaren!!
    Nu ska det gå bra, 5:e gången gillt!!Glad

Frågan är när jag ska börja ta Fragmin?!
    Jag ska testa några dagar till först tror jag.
    Tar redan 1/4 tablett barnalbyl sen ÄL (på eget bevåg)

• Medina86

Är de svagt streck så är du gravid!!! Hoppas det går bra för er hålla mina tummar kramar

• Frajda 80
    che71 skrev 2013-01-19 07:45:58 följande:
    svagt streck på grav stickan imorse ÄL+12 el.13 Plus (Pergotime denna månad)
    Vågar man tro på det?!!
    Vi är glada i alla fall o hoppas att det är ett riktigt streck som ska bli starkare o leda till bebis efter sommaren!!
    Nu ska det gå bra, 5:e gången gillt!!Glad

Frågan är när jag ska börja ta Fragmin?!
    Jag ska testa några dagar till först tror jag.
    Tar redan 1/4 tablett barnalbyl sen ÄL (på eget bevåg)
    Åhhh håller verkligen allt och lite till för att ni äntligen ska lyckas ♥
    Jag väntar lite med det jag verkligen vill säga!

Börja du med fragmin, det kan väl inte skada... våra embryon dör runt vecka 5 tror de så kör bara.

Kramar! 
  • Frajda 80

Hur går det för alla här?

Vi kan konstatera att vi hade MF i söndags... den konstiga mensen var något jag oroade mig över och det skulle jag gjort. Fick så ont så min man fick leda mig. Jag satt på toan och visste inte om jag skulle svimma, spy eller göra nummer 2.

Lade mig med en 1mg Panodil för att ca 1,5 timme senare höra plupp i toan. Mannen kikade också... men men. 

• che71
    GråterFrajda 80 skrev 2013-01-22 08:08:28 följande:
    Hur går det för alla här?

Vi kan konstatera att vi hade MF i söndags... den konstiga mensen var något jag oroade mig över och det skulle jag gjort. Fick så ont så min man fick leda mig. Jag satt på toan och visste inte om jag skulle svimma, spy eller göra nummer 2.

Lade mig med en 1mg Panodil för att ca 1,5 timme senare höra plupp i toan. Mannen kikade också... men men. 

Åh nej !!
    Så himla trist!!
    Kram
Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..