Trollbarnet skrev 2013-02-26 21:02:52 följande:
Ja alltså tyvärr går detta med fertilitetsproblem i släkten.. Min mor hade upprepade missfall innan hon fick oss och hon kämpade i många år utan att de egentligen hittade någonting, hon fick ett barn med sin förra man, de skiljde sig och så träffade hon pappa, fick två MF och sen fick hon min syster och därefter fick hon mig på första försöket.. På min pappas sida så har farmor en syster som inte kunde få barn, varför vet vi inte men att de försökte i flera år men hon blev inte ens gravid.. Båda mina systrar behöver bara vifta med trosorna så föds det ett barn 9 månader senare och båda två har gjort 2 aborter var, förstår inte hur det går till riktigt..
På min sambos sida har 2 av hans bröder problem med barnskapandet, ena fick göra IVF och den andra är under utredning just nu, så ja, vi har väll inte direkt goda odds om man ska se på genetiken..
Men jag ska lura ihop ett svar så de kanske förstår att jag verkligen vill att de kollar upp det här, för tydligen måste man ligga på som tusan.. Kollade upp en klinik i Stockholm idag, dit går det ju att åka över dagen om jag vill, blir ju dyrare men för mig är det värt varenda litet öre bara för att få veta vad som är fel och vad jag kan göra åt saken.. Ska även testa kontakta BM via vårdcentralen och skippa kvinnokliniken.. se vad de kan ta för prover, som ni säger. Tack för alla tips!
Idape, jag förstår dig och lider med dig och alla er andra också för den delen som är äldre än mig, för jag vet ju bara vad jag känner och hur tufft det är..
Min väninna som jag nämnde tidigare i tråden fick som sagt inte heller hjälp pga. ålder men de hade försökt i 3-4 år innan det tog ordentligt och nu om bara några veckor får de sitt lilla mirakel och de fick ju faktiskt en utredning tillslut..
Jag är nu gravid igen!! bim - 5 idag och testade positivt. så får hoppas på denna gång. Fjärde gången på 7 månader.
Ja, stå på dig och be dom ta prover. Du kommer hitta nån som gör det. Det kan ju vara nåt med din kille då om båda hans bröder har problem. Ta kromosomprover och kolla er. Kram All lycka till dig!