• Besa

Häng med alla ni som har upprepade missfall..

Hej tjejer här kan vi samlas vi med upprepande missfall och stöta varandra och ge tips vad man kan försöka göra för att det ska gå hela vägen.. Själv har jag fått två missfall samt att jag förlorade min dotter i magen v 39 förra året.. Har äntligen fått en missfallutredning och har börjat äta trombyl, Folacin samt pergotime .. Hoppas bättre lycka nästa gång....

• Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..
  • idape
    TWH skrev 2013-02-14 17:48:56 följande:
    idape, det är värt att veat att i Sverige kan du inte kolla vissa saker som du kan i London och Aten tyvärr. tex så kan man inte kolla nk celler i Sverige, även om du går till privatklinik. I Sverige kollar man ibland en annan typ av nk celler - som enbart finns i livmodern och de är inte orsaker till missfall tex. det finns flera tester som görs på annorlunda sätt än hemma, tyvärr. Kunskapen finns inte ens i Sverige.
    Gud så tråkigt att det ska vara så. Ska man behöva bli barnlös om man inte åker utomlands för att fixa det då. Det är ju helt galet. Tänk dom som inte har råd. Ja ja, jag gör det som krävs. Kram på er!
  • Frajda 80
    che71 skrev 2013-02-14 12:11:09 följande:
    missfall nr 5
    var på VUL i fm
    Gråter

Älskade, älskade Che... det finns inte ord för hur ledsen jag är för er skull nu.
    Vi har ju kämpat så länge och så mycket nu.

Jag kan inget annat än att skicka styrkekramar till dig och din man ♥

Hör av dig om du vill!

Kramar
  • che71
    Frajda 80 skrev 2013-02-15 12:51:37 följande:

Älskade, älskade Che... det finns inte ord för hur ledsen jag är för er skull nu.
    Vi har ju kämpat så länge och så mycket nu.

Jag kan inget annat än att skicka styrkekramar till dig och din man ♥

Hör av dig om du vill!

Kramar
    Tack!!
    Har mailat Aten Life Clinic nu.
    Sista chansen. OM det nu är immunologiska orsaker!!!?

Hur går det för dig?
    Kram
  • Frajda 80
    che71 skrev 2013-02-15 12:55:44 följande:
    Tack!!
    Har mailat Aten Life Clinic nu.
    Sista chansen. OM det nu är immunologiska orsaker!!!?

Hur går det för dig?
    Kram

Ja du det går framåt, men saaaakta med vikten. Vi kör nog en IVF när vi kommer hem från USA. Inget innan så att vi båda känner att vi verkligen kan ha semester.

Hur är det själv nu?

Kram
  • Ylli85

Hej, får man vara med här?

Vår historia: Sen 12 september -11 har vi haft 2 mf i v.7 och nu senast en ofostrig graviditet som upptäcktes i v. 8-9.
    Missfallen klarade kroppen själv, men sist fick jag ta cytotec för att avbryta. Vi har fått göra en utredning där man tog flera prover av mig och kromosonprov på både mig och maken, men man hittar inga fel.Läkarna säger att det inte finns några hinder för att vi ska kunna få barn.           

Så nu går vi åter och väntar på ett plus. Det jobbigaste just nu är att jag inte har nån att prata med, bortsett från maken. Är det nån annan som upplever att familj och vänner ogärna lyssnar, och helst slår bort med klyschor som, "Försök att inte tänka på det" "Slappna av så kommer det"  osv och att de gärna  snabbt som ögat styr över samtalet på nått helt annat?

• idape
    Ylli85 skrev 2013-02-17 15:43:52 följande:

Vår historia: Sen 12 september -11 har vi haft 2 mf i v.7 och nu senast en ofostrig graviditet som upptäcktes i v. 8-9.
    Missfallen klarade kroppen själv, men sist fick jag ta cytotec för att avbryta. Vi har fått göra en utredning där man tog flera prover av mig och kromosonprov på både mig och maken, men man hittar inga fel.Läkarna säger att det inte finns några hinder för att vi ska kunna få barn.           

Så nu går vi åter och väntar på ett plus. Det jobbigaste just nu är att jag inte har nån att prata med, bortsett från maken. Är det nån annan som upplever att familj och vänner ogärna lyssnar, och helst slår bort med klyschor som, "Försök att inte tänka på det" "Slappna av så kommer det"  osv och att de gärna  snabbt som ögat styr över samtalet på nått helt annat?

Hej!

Jag pratar inte med släktingar direkt om det. Bara min mamma vet om det oxå. Men hon lyssnar. Dock vet jag att när folk tycker det är jobbigt eller obekvämt så slår dom bort det så. Men håller med känns som man inte har nån att prata med som riktigt förstår. Inte ens pojkvännen. Han tror bara det ordnar sig tillslut. En kille går inte att prata med på samma sätt heller.
    Jag kan inte förstå hur det ska kunna gå bra. Själv har jag ett missfall v 5, sen ett v 8, sen ett till i v 5. Väntar nu på plus igen. Håller på med min utredning. Allt bra än så länge. Har bara mina sista prover som ska tas nu en vecka här efter ägglossning. Hormonprover och immunförsvaret och sånt. Kan ju vara nåt sånt.
    Kram 
  • che71
    Ylli85 skrev 2013-02-17 15:43:52 följande:

Välkommen!!
    Jo det är nog svårt för de som inte förstår eller varit med om en massa missfall.
    Det "löser" sig inte o det hjälper inte att slappna av!!
    Efter 5 missfall undrar nog en del varför man inte ger upp..ibland gör jag det själv.
    Men ett sista försök o då ska vi ta till allt som finns. Vi satsar på utredning i Aten o hoppas att det kan hjälpa mig gå tiden ut o att vi ska få ett barn innan det är för sent.
  • Besa

Che71 spännande läste i Aten tråden att du har fått svaren från Aten. Pratade med min man är så himla sugen att åka dit.. Maken sa att vi kunde vänta lite vi har inte så bråttom jag är ju bara 29.. Men skulle det inte gå så håller vi på spara pengar till Aten resan.. Vi ska åka till mitt hemland i Makedonien i år.. Så Grekland är rätt så nära.. Ifall vi får möjlighet så kanske vi bilar ner och köper lite medicin som jag hörde verkade vara väldigt billigt och receptfria ..

• Marie22

Hej!

Besa,
    kostnaden att åka till London är för tre besök totalt ca: 14 000 kr. Härtill kommer resekostnader; man kan flyga över dagen med Norwegian Air för 2000 kr T/R.

Personalen är jättetrevlig d.v.s. Dr Shehata och barnmorska Louise.

Första besöket gjorde man främst tester, andra besöket ingick ultraljud liksom tredje.

TWH,
    har du också varit i London hos Dr Shehata?

• Besa
    Marie22 skrev 2013-02-18 10:10:02 följande:
    Hej! Besa, kostnaden att åka till London är för tre besök totalt ca: 14 000 kr. Härtill kommer resekostnader; man kan flyga över dagen med Norwegian Air för 2000 kr T/R. Personalen är jättetrevlig d.v.s. Dr Shehata och barnmorska Louise. Första besöket gjorde man främst tester, andra besöket ingick ultraljud liksom tredje. TWH, har du också varit i London hos Dr Shehata?

Ingår även testerna där? Och behandligplan etc? För åker man till Aten så kostar det 20000 -25000 kr men prover besök behandligplan etc.. Där ingår inte flyg hotell etc.. Hur går det till om man väljer London istället? Är det detsamma som Aten? Har även hört att i London ska det tydligen kostar mera och dem gör tydligen inte alla prov som i Aten .. Jag kanske har fel men hade varit bra om du hade berättat lite hur det går om man väljer London??
Svar på tråden Häng med alla ni som har upprepade missfall..