Ylli85 skrev 2013-02-17 15:43:52 följande:
Hej, får man vara med här?
Vår historia: Sen 12 september -11 har vi haft 2 mf i v.7 och nu senast en ofostrig graviditet som upptäcktes i v. 8-9.
Missfallen klarade kroppen själv, men sist fick jag ta cytotec för att avbryta. Vi har fått göra en utredning där man tog flera prover av mig och kromosonprov på både mig och maken, men man hittar inga fel.Läkarna säger att det inte finns några hinder för att vi ska kunna få barn.
Så nu går vi åter och väntar på ett plus. Det jobbigaste just nu är att jag inte har nån att prata med, bortsett från maken. Är det nån annan som upplever att familj och vänner ogärna lyssnar, och helst slår bort med klyschor som, "Försök att inte tänka på det" "Slappna av så kommer det" osv och att de gärna snabbt som ögat styr över samtalet på nått helt annat?
Välkommen!!
Jo det är nog svårt för de som inte förstår eller varit med om en massa missfall.
Det "löser" sig inte o det hjälper inte att slappna av!!
Efter 5 missfall undrar nog en del varför man inte ger upp..ibland gör jag det själv.
Men ett sista försök o då ska vi ta till allt som finns. Vi satsar på utredning i Aten o hoppas att det kan hjälpa mig gå tiden ut o att vi ska få ett barn innan det är för sent.